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J. Koch und H. Teskf. C.usanus-Texte: I. Predigten, 6.

Du Jbift
8. Dae mercken wir: fint der vater fo ift er das wefen
aller dinge. Want alle dynck von yme vnd yn yme fyn. Vnd alfo
is got alles das da ift in eym iclichen das da ift. Vnd folget:
5 In den hymelen
9. Durch die ,,hymel“ verftaen ich die oberfte creaturen vnd
alfo lerent mich die eynfeldige wort, wie got der vater ift in allen
dingen. Want er is ,,in den hymelen“. Die oberften creaturen
das fint die verftenteliche naturen. Die haben in irer macht die
io vnderften, als die bewegliche lebendige nature der bäume hait in
ire die vnderfte elementen, vnd das finliche leben der diere begrifft
in yme das bewegelich leben. Vnd dar vmb wechft vnd nympt zu
das dijr als der bäum. Die vernuftige nature begrijfft die fynlich
als in dem menschen, vnd die verftendige hymmelfche natur be-
is grifft in ir die redeliche als in den engelen. Vnd dar vmb ift eyn
got der vater in dem alle ding fint ,,in den hymelen“. So ift er in
allen vnd ift eyn got vater in vijl hemelen, vnd fint vijl hymelicher
naturen, in welchen eyn eniger got vater vnuerdeilt vnd vnuer-
Tr 114 r menget||ift.
1. Du] qui M 2. mercken wir] merck T er] der S
3. dynck > M alfo] fo S
4. eym iclichen] una equalitate M vnd + übergeschr. darnach *T
6. die hymel] celum M verftaen ich] intelligimus M
7. die] dife T 8. den hymelen] celo M creaturen + et M
9. die2] que M irer + krafft vnd T die vnderften] inferiores M
11. ire die] dir S die vnderfte] inferiores M leben bis 12. wechft > S
12. vnd, > M 13. als] alfo S bäum + et M nature > M
14. dem] den ST 15. vnd > M 16. ding > M den hymelen] in
celo M 17. vnd, bis vijl, > S 18. in] zu S welchen] den T
eniger + ainfaltiger T + Simplex M vnuerdeilt] vngetailt T vnd > M
2—5. Vgl. De Doct. Ign. II c. 3, S. 70, 14—16: Deus ergo est omnia
complicans in hoc, quod omnia in eo; est omnia explicans in hoc, quod ipse
in omnibus.
3. Vgl. Rom. 11, 36. Sermo 6 (Vx 4va; p —): Semper enim Deo glo-
riosissimo, aeterno et incommutabili gloria, quia ipse est principium ante
omnes creaturas, per quem et in quo et ad quem sunt omnia, apud quem
semper fuit in principio Verbum. Sermo 30 (F2 178ra; p —■): <quattuor ani-
malia'y dicunt autern: sanctus, sanctus, sanctus Deo trino et uno, qui est etc.,
quoniam ab ipso, per ipsum et in ipso omne id sunt quod sunt. De Doct. Ign. II
c. 4, S. 72, 15; 74, 10.
4. Vgl. De coniecturis 1 c. 3 (p 41 v): absoluta illa divina entitas est
omne id quod est in quolibet quod est.
 
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