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J. Koch und H. Teske Cusanus-Texte: I. Predigten, 6.
auff in beiden kumpt gefondert. Wilt du nu zu goede komen,
Tr ii6 v merck den orfprunck von vijl, das is eyns. || Want nu vijl in eyme
vereyniget fyn als in yrem orfprung, fo kere dich von vijle zu
eyme, fo mags du fprechen: ,,Vater vnfer, du bis in den hiemelen“.
5 Dar nah merck woer vngelich glich is, das is in gottes fone.
Dar vmb kere dich von vngelichem vnd vnrechtem zu dem geliehen
vnd rechten, fo keres du dich zu gottes fone vnd machs wol bitten:
,,Geheiliget werde dyn name“.
Dar nah merck woe alle deilung vnd funderung vereiniget is,
io das is in dem waeren friden, das is in dem heiligen geift. Dar vmb
kere dich von aller funderung der funden die dae deilen is tzufchen
dir vnd got vnd dyme neeften, das fij in zorn ader has, zu der
vereynigung der liebden vnd des frides, fo mags du wol bitten: ,,Zu
kome vns dyn rijeh“. Vnd fynt die wege dir noet vnd fint auch
is genuch, folges du der lere.
Dyn wil gewerde als in dem hymel vnd in der erden
19. In dijfen Worten werden wir geleret, das alle dinck von
goede aufflufet nae dem willen gottes, vnd das alle dinck haben
irs wefens keyn ander fach dan gottes wille. Das der hymel hymel
20 ift vnd die erd erd is vnd eyn menfeh eyn menfeh is, das is anders
nergen vmb dan das got das alfo wil. Dar vmb in dem wort ,,ge-
1. gefondert] distinctio M + oder getailt T
2. Want] feit ST fint *M sunt M vijle] pluribus M
4. vnfer + der ST du] qui M
5. woer] wye T wo S ubi M isx > M 6. vnd vnrechtem > SM
7. vnd rechten > M 9. woe] wye T 10. dasx bis friden > M
11. funderung] proprietate M + vnd tailung T is > T
12. dyme > M das] es S 13. der liebden] viventium M du > S
14. di weg find oo ST dir noet] necessitatis M fint2] sint M
15. folges du der lere > T 16. gewerde] gefchech S werd T
17. dinck > M 18. haben bis 19. fach] habent eorum esse illius non
est alia causa M
19. irs wefens kains haben oo S ander fach > S Das > M
20. vndx bis isx > M eyn2 > S das is bis 21. wil > S
vmb anders nichtz oo T
21. alfo das wil oo T gewerd] gefchech S werden T
unam aliquam; si ad plures, illas vidit plures, inaequales et distinctas. Plura-
litas ex unitate, inaequalitas ex aequalitate, distinctio ex connexione. Vidit
principium trinum. Si ad aliquam unam, vidit habere eam unitatem, aequali-
tatem et connexionem. Unitas est ipsa entitas, aequalitas est ipsa formalitas,
quae non est nec maius nec minus, ut res hoc sit quod est, et est connexio qua
entitas ipsa formalitati connectitur. Hane trinitatem habet omnis res a Deo
J. Koch und H. Teske Cusanus-Texte: I. Predigten, 6.
auff in beiden kumpt gefondert. Wilt du nu zu goede komen,
Tr ii6 v merck den orfprunck von vijl, das is eyns. || Want nu vijl in eyme
vereyniget fyn als in yrem orfprung, fo kere dich von vijle zu
eyme, fo mags du fprechen: ,,Vater vnfer, du bis in den hiemelen“.
5 Dar nah merck woer vngelich glich is, das is in gottes fone.
Dar vmb kere dich von vngelichem vnd vnrechtem zu dem geliehen
vnd rechten, fo keres du dich zu gottes fone vnd machs wol bitten:
,,Geheiliget werde dyn name“.
Dar nah merck woe alle deilung vnd funderung vereiniget is,
io das is in dem waeren friden, das is in dem heiligen geift. Dar vmb
kere dich von aller funderung der funden die dae deilen is tzufchen
dir vnd got vnd dyme neeften, das fij in zorn ader has, zu der
vereynigung der liebden vnd des frides, fo mags du wol bitten: ,,Zu
kome vns dyn rijeh“. Vnd fynt die wege dir noet vnd fint auch
is genuch, folges du der lere.
Dyn wil gewerde als in dem hymel vnd in der erden
19. In dijfen Worten werden wir geleret, das alle dinck von
goede aufflufet nae dem willen gottes, vnd das alle dinck haben
irs wefens keyn ander fach dan gottes wille. Das der hymel hymel
20 ift vnd die erd erd is vnd eyn menfeh eyn menfeh is, das is anders
nergen vmb dan das got das alfo wil. Dar vmb in dem wort ,,ge-
1. gefondert] distinctio M + oder getailt T
2. Want] feit ST fint *M sunt M vijle] pluribus M
4. vnfer + der ST du] qui M
5. woer] wye T wo S ubi M isx > M 6. vnd vnrechtem > SM
7. vnd rechten > M 9. woe] wye T 10. dasx bis friden > M
11. funderung] proprietate M + vnd tailung T is > T
12. dyme > M das] es S 13. der liebden] viventium M du > S
14. di weg find oo ST dir noet] necessitatis M fint2] sint M
15. folges du der lere > T 16. gewerde] gefchech S werd T
17. dinck > M 18. haben bis 19. fach] habent eorum esse illius non
est alia causa M
19. irs wefens kains haben oo S ander fach > S Das > M
20. vndx bis isx > M eyn2 > S das is bis 21. wil > S
vmb anders nichtz oo T
21. alfo das wil oo T gewerd] gefchech S werden T
unam aliquam; si ad plures, illas vidit plures, inaequales et distinctas. Plura-
litas ex unitate, inaequalitas ex aequalitate, distinctio ex connexione. Vidit
principium trinum. Si ad aliquam unam, vidit habere eam unitatem, aequali-
tatem et connexionem. Unitas est ipsa entitas, aequalitas est ipsa formalitas,
quae non est nec maius nec minus, ut res hoc sit quod est, et est connexio qua
entitas ipsa formalitati connectitur. Hane trinitatem habet omnis res a Deo