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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Augustijn, Cornelis [Bearb.]; Kroon, Marijn de [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 9,1): Religionsgespräche (1539 - 1541) — Gütersloh, 1995

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https://doi.org/10.11588/diglit.29835#0485
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WORMSER BUCH, LATEIN (1540/1541)

477

populum instituant, ne quos sermone edificant, destruant Exemplo, vtque singu-
lorum ministerijs mores quoque respondeant. Hic optimus est habendus preceptor
Paulus, Qui qualem oporteat esse Episcopum, quem presbyterumj appellat, Et qua-
les diaconos suum Timotheum ac Titum diligenter docet303; Ex qua Apostolica
forma pene omnes antiqui canones, qui de vita ministrorum sunt, dimanarunt.

k304Et quoniam viderunt patres Paulo quam maxime curel fuisse, vt qui ministra-
rent Ecclesijs ab omni sollicitudine liberi ea tantum que Domini sunt curarent atque
eum, qui cum vxore est, dem ijs non posse non sollicitum essen que sunt mundi
(1 Cor. 7 [32-33]), plurimum semper fuerunt propensi ad indicendam ministris per-
petuam continentiam, Etsi in hac re non eadem seueritate vetus et recentior Ecclesia
vse fuisse reperiantur.

| 49a | Vetus enim Ecclesia eos, qui tantum vnius vxoris mariti essent, ad sacerdo-
cium asciuit ac Decreuit etiam, ne tales vxores suas religionis obtentu abijcerent, vt
habet Canon apostolorum 8305, oGangrense conciliumo306 et sententia paphnutij in
concilio Niceno recepta307. Eos vero, qui post Baptismum duabus nuptijs Implicitj
fuissent aut concubinam habuissent aut viduam duxissent aut diuortio separatam a
viro aut meretricem aut ancillam aut aliquam, quae publicis spectaculis mancipata
fuisset, a consortio sacerdotalj excludebat, vt habet canon Apostolorum 16308.

Caeterum ijs, qui celibes ad sacerdotium uel diaconatum peruenissent, matrimo-
niop Interdixit, Vt habet canon Apostolorum 25309, nisi tamen in ipsa ordinatione
protestati fuissent se uelle habere Vxores nec posse se continere, hij enim si ad nup-
tias Venissent, manebant in ministerio proptereaq quod ijs Episcopus licentiam
dedisset, Vt testatur concilium Ancyranum Canone 9310. Eos vero, qui nulla protes-

j) korr. aus: prespiterum.

k) add. am Rand: De Celibatu protestantes suum scriptum exhibuerunt Rat.

l) gestr. und add. ü.d.Z.: curae. - m) Hs.: des.

n) gestr. und add. ü.d.Z.: esse. - o)-o) geändert in: Gangrensis concilij.
p) gestr.: tamen [?]. — q) korr. aus: proptea.

303. Vgl. 1Tim 3.5,17-22. Tit 1,6-9.

304. Scopulus quintus, sed qui omnium facillime cadet. [Marg.]. Diese Randbemerkung findet
sich nicht in der Übersetzung Kraft-Ferrarius. Aller Wahrscheinlichkeit nach geht sie also nicht auf
B. zurück.

305. Canones Apostolorum, c. 6 (5); Mirbt-Aland, S. 147. Aufgenommen in Decr.Grat., D.
XXVIII. c. 14; Friedberg 1, Sp. 105.

306. Konzil von Gangra (340/341), c. 4; Mansi 2, Sp. 1101-1102. Aufgenommen in Decr. Grat.,
D. XXVIII. c. 15; Friedberg 1, Sp. 105.

307. Nach Sokrates’ Kirchengeschichte hat der ägyptische Bischof Paphnutios, als auf dem Kon-
zil von Nizäa (325) das neue Gesetz der Enthaltsamkeit der vor ihrer Weihe verheirateten Kleriker
vorgeschlagen wurde, sich widersetzt. Die Konzilsväter ließen sich von ihm überzeugen, s. Gryson,
87-93.

308. Canones Apostolorum, c. 17.18 (16.17); Mirbt-Aland, S. 148. Der 17. Kanon wurde aufge-
nommen in Decr. Grat., D. XXXIII. c. 1; Friedberg 1, Sp. 122.

309. s. Canones Apostolorum 27 (25); Mirbt-Aland, S. 148.

310. Konzil von Ankyra (314), c. 10, oder, nach anderer Zählung, c. 9; Mansi 2, Sp. 517-518.
525. Diese Bestimmung betrifft nur die Diakone. Aufgenommen in Decr. Grat., D. XXVIII. c. 8;
Friedberg 1, Sp. 102-103.
 
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