Heilbronn
mVonn dem dritten und letsten tayl dises Catecheseos, Nämlich von dem gebettm
Frag: Was ist das gebett?
Antwort: Das gebett ist ain gaystlich und warhaff-
tig seufftzen zuo Gott und ain hertzliche clag aller
anligender nott des leybs und der seelen.
Frag: Werden wir aber auch erhört, so wir bet-
ten?
Antwort: Warumb nit? Christus, unser herr, der
hatt uns nit allain hayssen betten, sonder auch er-
hörung unsers gebets versprochen, Math. 7 [7-8]
und 18 [19-20]; Joan. 16 [23]: Fürwar, fürwar sag ich
euch, Was ir den vatter | Cviia | bitten werdent in
meinem namen, das wirdt er euch geben etc. Des
wirdt er uns nit hinder sich geen, so wir anderst
recht betten.
Frag: Wie sollen wir betten, das wir recht bet-
ten?
Antwort: So ainer recht betten will, muoß er zuovor
vier stücklein wol mercken, das er sy an im habe,
hernach zweyffelt mir nicht, er werde erhört wer-
den.
Frag: Welche seind dise?
Antwort: Das erst, Das er mit gantzem vertrawen
unnd zuoversicht, er werde erhört, Für Gottes ange-
sicht trette wie das Cananeisch weyblin, Mathei. 15
[21-28].
Frag: Welchs ist das annder stücklein?
Antwort: Das ander, Das er sein gebett in Götlichen
willen bevelhe, wie David thet, 2. Samuel. 15, und
der Aussetzig nin Mat.n: Herr, wann du wöltest,
möchtest du mich wol raynigen.
Frag: | Cviib | Welchs ist das dritt?
Antwort: Das er nit abfall, ob er gleych das erst mal
schon nit erhört werde, sonder ye mer ye mee dem
herrn anligen nach der gleichnuß Luce am 11. [5-13],
m-m B: Der Dritt thayl: Vom gebett etc.
n-n B: Mattheo am 8. [2],
o-o B: Paulus leret: Bettet on unterlaß, 1. Thessa. am 5. [17].
Haltend an mit ewerm gebet etc., Collo. 4 [2].
wie uns dann auch der hailig Apostel oPetrus lee-
reto26.
Frag: Das vierdt?
Antwort: Und ob Gott schon lang verzug, das er
glaube, er werde doch nit außbleyben, sonder in den
grösten nötten väterlichen beystand thuon, nach dem
er selbs sagt, Esaie. 57 [16]: Ich will nitt allweg zür-
nen, und am 91. Psalm [15]: Ich bin bey im in nöt-
ten. Ich will in erretten und in eeren setzen, dann er
hat zuo mir geschryen.
Frag: Was sollen wir aber betten oder von Gott
begeren?
Antwort: Nicht bessers oder haylsamers wayß ich,
dann das uns Christus, unnser lieber herr und hay-
land, selbs gehaissen und geleert hat, Math. 6 [9-13]
und Luce 11 [2-4].
Frag: Wie hatt er uns dann geleert? | Cviiia |
Antwort: Auff dise weyß bettendt, sagt er: Vatter
unser, der du bist im hymel.
Die Erst bitt: Gehailiget werd dein Nam.
Die Ander bitt: Zuokomme dein reych.
Die Dritt bitt: Dein will geschehe, wie im hymel
also auff erden.
Die vierdt bitt: Unser täglich brot gib uns heutte.
Die Fünfft bitt: Und vergib uns unser schuld, als
wir vergeben unsern schuldnern.
Die sechst bitt: Und für unns nit in versuochung.
Die sibendt bitt: Sonder erlöß uns von übel, Dann
dein ist das reych und die krafft und die herligkait
in ewigkait, Amen.
Frag: Das ist ain kurtz gebett, aber onzweyfel guott.
Sag mir, was bettest du, so du sprichst: „Vatter un-
ser im hymmel“?
Antwort: | Cviiib | Nicht überall, dann solche wort
seind von Christo hinzuo gesetzt als ain vorred, doch
nitt vergeblich, als die inn sich begreyffen die drey
26 Vgl. 1Petr 4.
254
mVonn dem dritten und letsten tayl dises Catecheseos, Nämlich von dem gebettm
Frag: Was ist das gebett?
Antwort: Das gebett ist ain gaystlich und warhaff-
tig seufftzen zuo Gott und ain hertzliche clag aller
anligender nott des leybs und der seelen.
Frag: Werden wir aber auch erhört, so wir bet-
ten?
Antwort: Warumb nit? Christus, unser herr, der
hatt uns nit allain hayssen betten, sonder auch er-
hörung unsers gebets versprochen, Math. 7 [7-8]
und 18 [19-20]; Joan. 16 [23]: Fürwar, fürwar sag ich
euch, Was ir den vatter | Cviia | bitten werdent in
meinem namen, das wirdt er euch geben etc. Des
wirdt er uns nit hinder sich geen, so wir anderst
recht betten.
Frag: Wie sollen wir betten, das wir recht bet-
ten?
Antwort: So ainer recht betten will, muoß er zuovor
vier stücklein wol mercken, das er sy an im habe,
hernach zweyffelt mir nicht, er werde erhört wer-
den.
Frag: Welche seind dise?
Antwort: Das erst, Das er mit gantzem vertrawen
unnd zuoversicht, er werde erhört, Für Gottes ange-
sicht trette wie das Cananeisch weyblin, Mathei. 15
[21-28].
Frag: Welchs ist das annder stücklein?
Antwort: Das ander, Das er sein gebett in Götlichen
willen bevelhe, wie David thet, 2. Samuel. 15, und
der Aussetzig nin Mat.n: Herr, wann du wöltest,
möchtest du mich wol raynigen.
Frag: | Cviib | Welchs ist das dritt?
Antwort: Das er nit abfall, ob er gleych das erst mal
schon nit erhört werde, sonder ye mer ye mee dem
herrn anligen nach der gleichnuß Luce am 11. [5-13],
m-m B: Der Dritt thayl: Vom gebett etc.
n-n B: Mattheo am 8. [2],
o-o B: Paulus leret: Bettet on unterlaß, 1. Thessa. am 5. [17].
Haltend an mit ewerm gebet etc., Collo. 4 [2].
wie uns dann auch der hailig Apostel oPetrus lee-
reto26.
Frag: Das vierdt?
Antwort: Und ob Gott schon lang verzug, das er
glaube, er werde doch nit außbleyben, sonder in den
grösten nötten väterlichen beystand thuon, nach dem
er selbs sagt, Esaie. 57 [16]: Ich will nitt allweg zür-
nen, und am 91. Psalm [15]: Ich bin bey im in nöt-
ten. Ich will in erretten und in eeren setzen, dann er
hat zuo mir geschryen.
Frag: Was sollen wir aber betten oder von Gott
begeren?
Antwort: Nicht bessers oder haylsamers wayß ich,
dann das uns Christus, unnser lieber herr und hay-
land, selbs gehaissen und geleert hat, Math. 6 [9-13]
und Luce 11 [2-4].
Frag: Wie hatt er uns dann geleert? | Cviiia |
Antwort: Auff dise weyß bettendt, sagt er: Vatter
unser, der du bist im hymel.
Die Erst bitt: Gehailiget werd dein Nam.
Die Ander bitt: Zuokomme dein reych.
Die Dritt bitt: Dein will geschehe, wie im hymel
also auff erden.
Die vierdt bitt: Unser täglich brot gib uns heutte.
Die Fünfft bitt: Und vergib uns unser schuld, als
wir vergeben unsern schuldnern.
Die sechst bitt: Und für unns nit in versuochung.
Die sibendt bitt: Sonder erlöß uns von übel, Dann
dein ist das reych und die krafft und die herligkait
in ewigkait, Amen.
Frag: Das ist ain kurtz gebett, aber onzweyfel guott.
Sag mir, was bettest du, so du sprichst: „Vatter un-
ser im hymmel“?
Antwort: | Cviiib | Nicht überall, dann solche wort
seind von Christo hinzuo gesetzt als ain vorred, doch
nitt vergeblich, als die inn sich begreyffen die drey
26 Vgl. 1Petr 4.
254