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Hugo Koch:
sein Versprechen erfüllte er nach dem Zeugnis der Apostelgeschichte
durch die Herabkunft des hl. Geistes.
Wenn Irrlehren, heißt es in c. 32, sich aus apostolischer Zeit
und von apostolischer Überlieferung herleiten wollen — ,,edant
ergo origines ecclesiarum suarum, evolvant ordinem epis-
coporum suorum, ita per successionem ab initio decurrentem,
ut primus ille episcopus aliquem ex apostolis vel apostolicis viris,
qui tarnen cum apostolis perseveravit, habuerit auctorem et ante-
cessorem. Hoc enim modo ecclesiae apostolicae census
suos deferunt, sicut Smyrnaeorum ecclesia Polycarpum
a Joanne collocatum refert, sicut Romanorum demen-
tem a Petro ordinatum itidem. Perinde utique et ceterae
exhibent, quos ab apostolis in episcopatum constitutos apostolici
seminis traduces habeant. Ad hanc. itaque formam pro-
babuntur ab illis ecclesiis, quae licet nullum ex apostolis vel apo-
stolicis auctorem suum proferant, ut multo posteriores, quae deni-
que cottidie instituuntur, tarnen in eadem fide conspirantes
non minus apostolicae deputantur pro consanguinitate
doctrinae.“ Apostolisch ist also eine Kirche entweder durch
die Gründung von einem Apostel oder von einem, mit den Aposteln
in Gemeinschaft gebliebenen, Apostelschüler oder durch Überein-
stimmung mit Apostelkirchen in der Lehre.
In c. 36 kommen dann die vielerwähnten Worte: ,,Age jam
qui voles curiositatem melius exercere in negotio salutis tuae,
percurre ecclesias apostolicas, apud quas ipsae adhuc
cathedrae apostolorum suis locis praesident, apud quas ipsae
authenticae litterae eorum recitantur, sonantes vocem et reprae-
sentantes faciem uniuscujusque. Proxima est tibi Achaia, habes
Corinthum. Si non longe es a Macedonia, habes Philippos, habes
Thessalonicenses. Si potes in Asiam tendere, habes Ephesum.
Si autem Italiae adjaces, habes Romam, unde nobis
quoque auctoritas praesto est. Ista quam felix ecclesia, cui
totam doctrinam apostoli cum sanguine suo profuderunt, ubi
Petrus passioni dominicae adaequatur, ubi Paulus Joannis exitu
coronatur, ubi apostolus Joannes, posteaquam in oleum igneum
demersus nihil passus est, in insulam relegatur. Videamus, quid
didicerit, quid docuerit, cum Africanis quoque ecclesiis contesserarit.“
Hier ist, wie auch Karl Adam (Der Kirchenbegriff Tertullians,
1907, 46; Theol. Quartalschr., 1912, 204) zugibt, Rom bezüglich
des Lehransehens andern Apostelkirchen, wie Korinth oder Phi-
Hugo Koch:
sein Versprechen erfüllte er nach dem Zeugnis der Apostelgeschichte
durch die Herabkunft des hl. Geistes.
Wenn Irrlehren, heißt es in c. 32, sich aus apostolischer Zeit
und von apostolischer Überlieferung herleiten wollen — ,,edant
ergo origines ecclesiarum suarum, evolvant ordinem epis-
coporum suorum, ita per successionem ab initio decurrentem,
ut primus ille episcopus aliquem ex apostolis vel apostolicis viris,
qui tarnen cum apostolis perseveravit, habuerit auctorem et ante-
cessorem. Hoc enim modo ecclesiae apostolicae census
suos deferunt, sicut Smyrnaeorum ecclesia Polycarpum
a Joanne collocatum refert, sicut Romanorum demen-
tem a Petro ordinatum itidem. Perinde utique et ceterae
exhibent, quos ab apostolis in episcopatum constitutos apostolici
seminis traduces habeant. Ad hanc. itaque formam pro-
babuntur ab illis ecclesiis, quae licet nullum ex apostolis vel apo-
stolicis auctorem suum proferant, ut multo posteriores, quae deni-
que cottidie instituuntur, tarnen in eadem fide conspirantes
non minus apostolicae deputantur pro consanguinitate
doctrinae.“ Apostolisch ist also eine Kirche entweder durch
die Gründung von einem Apostel oder von einem, mit den Aposteln
in Gemeinschaft gebliebenen, Apostelschüler oder durch Überein-
stimmung mit Apostelkirchen in der Lehre.
In c. 36 kommen dann die vielerwähnten Worte: ,,Age jam
qui voles curiositatem melius exercere in negotio salutis tuae,
percurre ecclesias apostolicas, apud quas ipsae adhuc
cathedrae apostolorum suis locis praesident, apud quas ipsae
authenticae litterae eorum recitantur, sonantes vocem et reprae-
sentantes faciem uniuscujusque. Proxima est tibi Achaia, habes
Corinthum. Si non longe es a Macedonia, habes Philippos, habes
Thessalonicenses. Si potes in Asiam tendere, habes Ephesum.
Si autem Italiae adjaces, habes Romam, unde nobis
quoque auctoritas praesto est. Ista quam felix ecclesia, cui
totam doctrinam apostoli cum sanguine suo profuderunt, ubi
Petrus passioni dominicae adaequatur, ubi Paulus Joannis exitu
coronatur, ubi apostolus Joannes, posteaquam in oleum igneum
demersus nihil passus est, in insulam relegatur. Videamus, quid
didicerit, quid docuerit, cum Africanis quoque ecclesiis contesserarit.“
Hier ist, wie auch Karl Adam (Der Kirchenbegriff Tertullians,
1907, 46; Theol. Quartalschr., 1912, 204) zugibt, Rom bezüglich
des Lehransehens andern Apostelkirchen, wie Korinth oder Phi-