CONFESSIO TETRAPOLITANA
63
alain gut ist Vnnd desshalb alles
guts alain sein thun ist vnnd nicht
weniger in wercken des mennt-
schen dann in anndern geschöpfen
alles aus nichts herfürpringt, vnns
auch durch vnnsern gaist ganntz
new geburet (dann in Cristo gillt
nicht^it dann newe creatur [Gal 6,15]),
So muessen die baide war sein:
Das vnns alles gut von nötten ist,
sollen wir selig sein, dieweil doch
sehgkait nichtzit anders ist, dann
alles gut besitzen, vnnd das doch
sollichs alles von Gott in den seinen
geschaffen vnnd zugericht würdet,
Das daran nichtzit vberal mentsch-
lichen krefften mag noch soll zu-
geben werden.
(VI) Wess aines Christenlichen
menntschen thun sey.
Aus dem, so nun erzellt, ist yetzt
auch das leicht zuuersteen, was ains
Cristenmentschen [339 b] thun
vnnd gepürenndt Ampt sey, Nem-
lich alles das thun, dardurch des
nechsten Fromen geschaffet vnnd
gefurdert württ, Fürnemlich aber
zum ewigen Leben, welches ge-
schicht, wenn dem menntschen
dartzu gediennt württ, das auch er
Gott anfach Recht zuerkennen, ime
mit fleyß dienen vnnd sich Änlich
machen, Demnach auch in ann-
dern dingen, wellche der prauch
dises lebenns eruorderen. Dann
nach dem das gesatz gottes, well-
ches alle Frombkait volkomenn-
licher weyß furschreybt, in disem
culus minimus remitti. Quia tamen
solus Deus bonus est, et ex nihilo
omnia condidit, nosque spiritu suo
penitus nouos efficitP. In Christo
enim non nisi noua creatura valet. Nihil
potesthorum [14 a] adscribi viribus
humanis'T Ex his iam cognosci r pot-
est, quid iustificationem nostram
esse, per quem illam s nobis contin-
gere, quaque c ratione a nobis perci-
pi credamus, ac quibus denique
haec scripturis docti credamus.
Tametsi enim ex plurimis paucas
adduximus“, ex his paucis tamen,
cuiuis uel mediocriter in scripturis
versato, abunde v manifestum est,
huius generis sententias, quibus
nobis nihil nisi peccatum et perditio
ut Hosea inquit 1 3, Domino autem
omnis w iusticia et salus tribuitur,
x in arcanis Literis x passim occur-
rere.
8 De Christiani hominis officijs.
Tum? et illud z minime obscurum
est 2 , Qu^nam sint Christiani homi-
nis officia, a Ea nimirum omnia qui-
bus proximo commodatur a . Pri-
mum b ad vitam eternam, ut c ille
cognoscere, colere, et reuererj
p) facit agitque totos a. - q) humanis,
faterique oportet, omnia esse Dei nobis
ultro nec ullo nostro merito fauentis et
beneuoli mera dona a. - r) cognosci ab-
unde a. - s) fehlt a. - t) quaque demum
a. - u) citauimus a. - v) satis superque
a. - w) omnis nostra et a. - x)-x) legen-
tibus illas a. - y) Iam a. - z)-z) obscu-
rum esse haud poterit a. - a)-a) quibus-
que actionibus potissimum intentum esse
conueniat. Hisce nempe omnibus, qui-
bus proximis suis quisque pro se com-
modare queat a. - b) Primum quidem a.
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alain gut ist Vnnd desshalb alles
guts alain sein thun ist vnnd nicht
weniger in wercken des mennt-
schen dann in anndern geschöpfen
alles aus nichts herfürpringt, vnns
auch durch vnnsern gaist ganntz
new geburet (dann in Cristo gillt
nicht^it dann newe creatur [Gal 6,15]),
So muessen die baide war sein:
Das vnns alles gut von nötten ist,
sollen wir selig sein, dieweil doch
sehgkait nichtzit anders ist, dann
alles gut besitzen, vnnd das doch
sollichs alles von Gott in den seinen
geschaffen vnnd zugericht würdet,
Das daran nichtzit vberal mentsch-
lichen krefften mag noch soll zu-
geben werden.
(VI) Wess aines Christenlichen
menntschen thun sey.
Aus dem, so nun erzellt, ist yetzt
auch das leicht zuuersteen, was ains
Cristenmentschen [339 b] thun
vnnd gepürenndt Ampt sey, Nem-
lich alles das thun, dardurch des
nechsten Fromen geschaffet vnnd
gefurdert württ, Fürnemlich aber
zum ewigen Leben, welches ge-
schicht, wenn dem menntschen
dartzu gediennt württ, das auch er
Gott anfach Recht zuerkennen, ime
mit fleyß dienen vnnd sich Änlich
machen, Demnach auch in ann-
dern dingen, wellche der prauch
dises lebenns eruorderen. Dann
nach dem das gesatz gottes, well-
ches alle Frombkait volkomenn-
licher weyß furschreybt, in disem
culus minimus remitti. Quia tamen
solus Deus bonus est, et ex nihilo
omnia condidit, nosque spiritu suo
penitus nouos efficitP. In Christo
enim non nisi noua creatura valet. Nihil
potesthorum [14 a] adscribi viribus
humanis'T Ex his iam cognosci r pot-
est, quid iustificationem nostram
esse, per quem illam s nobis contin-
gere, quaque c ratione a nobis perci-
pi credamus, ac quibus denique
haec scripturis docti credamus.
Tametsi enim ex plurimis paucas
adduximus“, ex his paucis tamen,
cuiuis uel mediocriter in scripturis
versato, abunde v manifestum est,
huius generis sententias, quibus
nobis nihil nisi peccatum et perditio
ut Hosea inquit 1 3, Domino autem
omnis w iusticia et salus tribuitur,
x in arcanis Literis x passim occur-
rere.
8 De Christiani hominis officijs.
Tum? et illud z minime obscurum
est 2 , Qu^nam sint Christiani homi-
nis officia, a Ea nimirum omnia qui-
bus proximo commodatur a . Pri-
mum b ad vitam eternam, ut c ille
cognoscere, colere, et reuererj
p) facit agitque totos a. - q) humanis,
faterique oportet, omnia esse Dei nobis
ultro nec ullo nostro merito fauentis et
beneuoli mera dona a. - r) cognosci ab-
unde a. - s) fehlt a. - t) quaque demum
a. - u) citauimus a. - v) satis superque
a. - w) omnis nostra et a. - x)-x) legen-
tibus illas a. - y) Iam a. - z)-z) obscu-
rum esse haud poterit a. - a)-a) quibus-
que actionibus potissimum intentum esse
conueniat. Hisce nempe omnibus, qui-
bus proximis suis quisque pro se com-
modare queat a. - b) Primum quidem a.