CONFESSIO TETRAPOLITANA
wortt: Liebe deinen nechsten, ge-
summiert württ [Ro 13,9], So
vollgt, das auch in laistung sollicher
lieb alle Frombkait gesummiert
vnnd ausgericht werden mueß.
Doher sich dann weyter schleusset,
das nichtzit vberal für ain Christenn-
iich thun geacht werden soll,
Wellches nit ettwarinn den Nutz
des Nechsten fürdert, vnnd das
auch ein yedes werck souil mer
Cristenlichem thun gemeß ist vnnd
gebüret, Souil es mer Nutz vnnd
Fromen dem Nechsten zupringt.
Derhalben werden vnnder den für-
nembsten wercken ains Cristen
Menntschen, vnnd die seinem be-
rueff vnnd Namen am besten an-
steen, gezöllet gehorsam, so ge-
laist würdt der Oberkayt, dann
dieselbig ain ganntz gemainen
Nutz fürdert, Eer, so den [340 a]
elltern bewysen würdet, Versor-
gung weybs, kinder vnnd gesünds,
Dan on sollichs der menntschen
Leben nit menntschlich were,
Vnnd in summa alles das, Dartzu
Gott ainen Yeden dem Nechsten
zudienen verordnet hat.
Deum incipiat c . Dein etiam d in ijs,
quae requirit vsus vitae presentis d .
Quemadmodum enim tota' Lex
Dei, qu$ omnis f iustici? absolutis-
sima preceptio est, in hoc dicto:
Diliges proximums, summatur,
Ro. 13, necesse est, in h huiusmodi
dilectionis pr^statione omnem sum-
mari atque absolui iustitiam, 'atque
ideo nihil posse inter Christiani
hominis officia haberi, quod ratio-
nibus proximi non aliquod momen-
tum adferat atque eo quoque opus
plus ex officio Christiani esse, quo
plus inde vtilitatis ad proximos
perueniat'. Eapropter iobedien-
tiam, que exhibetur Magistratibus,
quod haec ad publicam vtilitatem
referat, honorem qui prestatur
parentibus, curam, qu^ impenditur
vxori, liberis atque famili^i, quod
sine his vita hominum humana
k non est. Denique quodcunque
c)-c) et illi ... incipiant a. - d)-d) ad
praesentem, ne quid desyderent rerum,
quas corporis quoque necessitas poscit
a. - e) uniuersa a. - f) totius a. - g) pro-
ximum tuum sicut teipsum a. - h) ita in
a. - i)-i) Vnde inter Christiani hominis
munera nihil omnino numerandum est,
quod non momentum aliquod rationibus
proximi adferat, et hoc sane amplius
quodque opus ex officio Christiani fuerit,
quo plus ex eo utilitatis ad proximos
peruenerit a. - j)-j) post functiones eccle-
siasticas inter praecipua Christiani homi-
nis officia ponimus administrationem
Reipublicae, administrantibus eam esse
morigeros, nam haec ad publicam vti-
litatem referunt, curam quae impenditur
vxori, liberis atque familiae, honorem,
qui exhibetur parentibus a. - k)-k) con-
sistere nequeat, bonarum denique artium
omniumque honestarum disciplinarum
professiones, quod absque harum cultu
maximis et humano generi proprijs bo-
wortt: Liebe deinen nechsten, ge-
summiert württ [Ro 13,9], So
vollgt, das auch in laistung sollicher
lieb alle Frombkait gesummiert
vnnd ausgericht werden mueß.
Doher sich dann weyter schleusset,
das nichtzit vberal für ain Christenn-
iich thun geacht werden soll,
Wellches nit ettwarinn den Nutz
des Nechsten fürdert, vnnd das
auch ein yedes werck souil mer
Cristenlichem thun gemeß ist vnnd
gebüret, Souil es mer Nutz vnnd
Fromen dem Nechsten zupringt.
Derhalben werden vnnder den für-
nembsten wercken ains Cristen
Menntschen, vnnd die seinem be-
rueff vnnd Namen am besten an-
steen, gezöllet gehorsam, so ge-
laist würdt der Oberkayt, dann
dieselbig ain ganntz gemainen
Nutz fürdert, Eer, so den [340 a]
elltern bewysen würdet, Versor-
gung weybs, kinder vnnd gesünds,
Dan on sollichs der menntschen
Leben nit menntschlich were,
Vnnd in summa alles das, Dartzu
Gott ainen Yeden dem Nechsten
zudienen verordnet hat.
Deum incipiat c . Dein etiam d in ijs,
quae requirit vsus vitae presentis d .
Quemadmodum enim tota' Lex
Dei, qu$ omnis f iustici? absolutis-
sima preceptio est, in hoc dicto:
Diliges proximums, summatur,
Ro. 13, necesse est, in h huiusmodi
dilectionis pr^statione omnem sum-
mari atque absolui iustitiam, 'atque
ideo nihil posse inter Christiani
hominis officia haberi, quod ratio-
nibus proximi non aliquod momen-
tum adferat atque eo quoque opus
plus ex officio Christiani esse, quo
plus inde vtilitatis ad proximos
perueniat'. Eapropter iobedien-
tiam, que exhibetur Magistratibus,
quod haec ad publicam vtilitatem
referat, honorem qui prestatur
parentibus, curam, qu^ impenditur
vxori, liberis atque famili^i, quod
sine his vita hominum humana
k non est. Denique quodcunque
c)-c) et illi ... incipiant a. - d)-d) ad
praesentem, ne quid desyderent rerum,
quas corporis quoque necessitas poscit
a. - e) uniuersa a. - f) totius a. - g) pro-
ximum tuum sicut teipsum a. - h) ita in
a. - i)-i) Vnde inter Christiani hominis
munera nihil omnino numerandum est,
quod non momentum aliquod rationibus
proximi adferat, et hoc sane amplius
quodque opus ex officio Christiani fuerit,
quo plus ex eo utilitatis ad proximos
peruenerit a. - j)-j) post functiones eccle-
siasticas inter praecipua Christiani homi-
nis officia ponimus administrationem
Reipublicae, administrantibus eam esse
morigeros, nam haec ad publicam vti-
litatem referunt, curam quae impenditur
vxori, liberis atque familiae, honorem,
qui exhibetur parentibus a. - k)-k) con-
sistere nequeat, bonarum denique artium
omniumque honestarum disciplinarum
professiones, quod absque harum cultu
maximis et humano generi proprijs bo-