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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0081
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CONFESSIO TETRAPOLITANA

77

storben, was last ir eucb dann mit sol-
lichen hallten, Alls ob ir inen [343 a]
noch leptten [Col 2,20]. Nun, so dann
Paulus will, die Freyhait, in die
vnns Cristus durch seinen tod ge-
setzt hat, seye so groß, das vnns
doch gar nit gepur, denen Ceremo-
nien, die gott selb durch Moysen
geben hat, zuuerbinden, darumb
das vnns nun mer der gayst Christi,
der innerhch Mayster, allso füern
vnnd treyben soll, das vnns solliche
kinder gepott, so nun 2 ? von euser-
hchen, wellthchen dingen geben
sein, nit nutzlich sein könnden,
Vnnd das auch gar niemanndt ge-
zymme, den gewallt gegen vnns
fürzunemen, das er sollche Cere-
monien von vnns eruordere, Wie-
uil weniger sollen wir vnns dann
durch dise Ceremonien vnnd euser-
licher ding gepott verstricken las-
sen, die von menntschen on Gotts
wortt vfFgesetzt sein. Vnnd mueß
ye noch vil vnrechter sein, wo sich
yemandts des gewallts gegen vnns
anmasste vnd vnns solhche gepott
vfflegte. Dann wer wollt nicht
sehen, das die Eer Christi weyt
meer verletzt wurd in dem, so wir
wider seinen beuellch, dem wir
doch ganntz vnnd alain, wie er
vnns ime selb durch sein blut gantz
erkauffet hat, leben söllen, vnnser
gewissen den satzungen, so die
menntschen aus inen selb erdicht
haben, vnderwerffen, Dann so wir
das thäten der satzungen, die Gott,
wiewol nun 2 * bis vff ire zeyt, einge-
setzt hat. Es ist ye nicht so schwer,
judische weyß, die sy [343 b] von
Gott entpfanngen, alls haydnische
mainung fürnemen. Nun ist aber

assertam libertatem Paulus afErmat,
ut indignum nobis sit, etiam insti-
tutis diuinitus Ceremonijs addici,
utpote, quos Spiritus Christi inter-
nus Magister ducere iam debeat,
nec locum relinquere Pedagogiq
illi, qu<? externis istiusmodi pr^cep-
tiunculis, hoc est, Elementis Sanct^
disciplin^ in mundi rebus h^renti-
bus constat, et nemini prorsus tan-
tum in nos iuris concedit, ut illas
a nobis exigat, quanto minus ob-
stringi nos par est ceremonijs insti-
tutis humanitus, quantoque iniu-
stius fuerit id in nos potestatis, ut
tales a nobis requirat quenque
sumere? n Quis enim non videat
gloriam Christi, cui totos viuere
nos°, quosP totos sibD sanguine suo
redemit, adderet r , plus obscurari,
si praeter eius authoritatem ijs Legi-
bus conscientiam nostram subijci-
mus, quae s ex se homines 5 commen-
ti sunt, quam que authorem Deum
habent, etsi suo duntaxat tempore
tamen Deus ipse instituit et suo tempore
prodesse quoque uoluit, sed etiam denun-
ciat a Christo excidisse factumque eis
Christum ociosum, qui se his addici pa-
tiantur, quid iam putamus sentiendum sit
de praecaptionibus, quas non solum citra
omne oraculum, uerum etiam absque ullo
imitabili exemplo ex se homines commen-
ti sunt, quaeque ideo non egena tantum
et infirma, sed noxia etiam, non elementa,
hoc est sacrae disciphnae rudimenta, sed
omnis uerae pietatis impedimenta pluri-
mis fuere? Quanto iniustius erit, quen-
quam sibi hanc potestatem in Christi
clerum sumere, ut huius modi eum serui-
tute premat, quantumque a Christo nos
remotiores fecerit, si illis nos subieceri-
mus? a. - o) nos decet a. - p) quos ille
a. - q) sibi, idque a. - r) uindicauitque
a. - s)-s) inuenta hominum a.
 
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