CONFESSIO TETRAPOLITANA
4,4], vnd nympt kain zeit auß, Wie-
wol niemant Rechter messigkait,
des Leybs casteyung vnd auch
Rechter vasten genaigter dann Er
war. Es soll sich ye ain Crist aller
messigkait hallten, aber die do
stetigs beharre. Zu zeiten aber ge-
pürt im auch, mit besonnderm ab-
bruch gewonlicher narung sein
flaisch zu casteyen. Dartzu württ
aber mer diennstlich sein der speyß
nach gilltigkait 27 vnnd maß dann
gestaflt vnnd verennderte gattung.
Es stat auch ainem Cristen zu,
Vnderweylen Rechte vasten für-
nemen. Dasselbig mueß aber ain
ennthallten sein nicht ettlicher,
Sonder aller speysen, ja nit alain
aller speysen, Sonnder auch aller
lustparkaiten diss gegenwurttigen
Lebenns. Dann was soi das für ain
vasten oder abbruch sein, so man
nichtzit dann die trachten 28 vnnd
schleck Ennderet, so der haylflg
Crisostomus mochte das nit für ain
vasten erkennen, wann wir schon
den ganntzen tag biß aubent on
speyß verharreten, Es were dann,
das wir vnns sampt dem abbruch
der speyssen auch ennt- [344 b]
hiellten vor allem argen vnnd be-
geben vnns besonnders fleyß zu
gaistlichen yebungen 2 ^.
(X) Das man mit vasten vnnd bet-
ten Gott nichtzit abuerdiene.
Weytter Leern vnnsere Prediger,
an gemainer Leer von betten vnnd
fasten auch diß zu bessern seye, das
man dardurch vermaint, ettwas
verdiennst oder Rechtuertigung
zusuchen. Dann aus gnaden durch
frugalitati, temperanti? ac etiam 2
carnis castigationibus, iustisque
ieiunijs impensius fauerit. Seruanda
quidem est Christiano frugalitas,
sed iugis castiganda etiam 3 nonnun-
quam caro, imminuto soflto dimen-
so, sed ad id ciborum vifltas modus-
que potius quam species aliquid
conferet. Iustum denique ieiunium
identidem suscipere Christianos
conuenit. Sed quod non certorum,
verum omnium ciborum, nec ho-
rum tantum, sed simul delitiarum
vitae huius quarumlibet abstinentia
sit. Quale enim hoc ieiunium? Qu^
abstinentia ? spetiem tantum mutare
lauticiarum, id quod eciam, qui
hodie Religiosiores habentur, so-
lent? Cum D. Chrysosto[mus] non
agnoscat ieiunium, Si b sine cibis
eciam b ad vesperam usque perma-
neamus, nisi cum abstinentia cibo-
rum a noxijs quoque continentiam
exhibeamus, et circa spiritualium
rerum studium multum oper^ c
impendamus ?
12 Nullum esse qu^rendum in pre-
cibus et ieiunijs meritum.
Deinde et hoc nostri Ecclesiastae
circa ieiunia et preces emendandum
z) etiam selectis a. - a) fehlt a. -
b) -b) in totum etiam sine cibis, et a. -
c) ocij a.
4,4], vnd nympt kain zeit auß, Wie-
wol niemant Rechter messigkait,
des Leybs casteyung vnd auch
Rechter vasten genaigter dann Er
war. Es soll sich ye ain Crist aller
messigkait hallten, aber die do
stetigs beharre. Zu zeiten aber ge-
pürt im auch, mit besonnderm ab-
bruch gewonlicher narung sein
flaisch zu casteyen. Dartzu württ
aber mer diennstlich sein der speyß
nach gilltigkait 27 vnnd maß dann
gestaflt vnnd verennderte gattung.
Es stat auch ainem Cristen zu,
Vnderweylen Rechte vasten für-
nemen. Dasselbig mueß aber ain
ennthallten sein nicht ettlicher,
Sonder aller speysen, ja nit alain
aller speysen, Sonnder auch aller
lustparkaiten diss gegenwurttigen
Lebenns. Dann was soi das für ain
vasten oder abbruch sein, so man
nichtzit dann die trachten 28 vnnd
schleck Ennderet, so der haylflg
Crisostomus mochte das nit für ain
vasten erkennen, wann wir schon
den ganntzen tag biß aubent on
speyß verharreten, Es were dann,
das wir vnns sampt dem abbruch
der speyssen auch ennt- [344 b]
hiellten vor allem argen vnnd be-
geben vnns besonnders fleyß zu
gaistlichen yebungen 2 ^.
(X) Das man mit vasten vnnd bet-
ten Gott nichtzit abuerdiene.
Weytter Leern vnnsere Prediger,
an gemainer Leer von betten vnnd
fasten auch diß zu bessern seye, das
man dardurch vermaint, ettwas
verdiennst oder Rechtuertigung
zusuchen. Dann aus gnaden durch
frugalitati, temperanti? ac etiam 2
carnis castigationibus, iustisque
ieiunijs impensius fauerit. Seruanda
quidem est Christiano frugalitas,
sed iugis castiganda etiam 3 nonnun-
quam caro, imminuto soflto dimen-
so, sed ad id ciborum vifltas modus-
que potius quam species aliquid
conferet. Iustum denique ieiunium
identidem suscipere Christianos
conuenit. Sed quod non certorum,
verum omnium ciborum, nec ho-
rum tantum, sed simul delitiarum
vitae huius quarumlibet abstinentia
sit. Quale enim hoc ieiunium? Qu^
abstinentia ? spetiem tantum mutare
lauticiarum, id quod eciam, qui
hodie Religiosiores habentur, so-
lent? Cum D. Chrysosto[mus] non
agnoscat ieiunium, Si b sine cibis
eciam b ad vesperam usque perma-
neamus, nisi cum abstinentia cibo-
rum a noxijs quoque continentiam
exhibeamus, et circa spiritualium
rerum studium multum oper^ c
impendamus ?
12 Nullum esse qu^rendum in pre-
cibus et ieiunijs meritum.
Deinde et hoc nostri Ecclesiastae
circa ieiunia et preces emendandum
z) etiam selectis a. - a) fehlt a. -
b) -b) in totum etiam sine cibis, et a. -
c) ocij a.