CONFESSIO TETRAPOLITANA
85
(XI) Von anrueffung vnd vererung
der haylligen.
Bey sollchem ist auch diser Miss-
prauch angetastet vnnd verworffen
worden, das ettlich wellen durch
vasten vnnd petten sich bey der
haylligen gepererin Gottes, der
Junckfrawen Maria, vnnd anndern
hailligen allso verdienet machen,
das sy vermittells irer furbitt vnnd
verdiennst verhoffen, alles vn-
glücks an seel vnnd Leyb erlediget
vnnd mit allerlay guetern begabet
werden. Dann vnnsere prediger
gelert haben, wie man nach dem
beuellch Christi, vnnsers haylands,
durch denselbigen Cristum im hayl-
ligen gaist alain den himlischen
vatter anrüeffen soll, der vnns dann
verhayssen hat, nichtzit vberal ab-
zuschlahen, [345 b] Souerr wir in
nur, wie gesagt, im glauben durch
sein Sun bitten, Allso auch, dieweyl
die schryfft nur ain mitler Gottes vnd
der mentschen, den Menntschen Cristum
Jhesum, fürhalltet, j ad thimoth.
ij do [5], Der vnns dann auchlieber
hat vnnd mer bey dem Vatter ver-
mag dann Yemanndts annders,
vermainen sy an sollichem für-
sprechen vnd vertedgerin sich be-
nuegen zulassen. Daneben aber
leeren sy, das man nicht dester-
weniger die hailügiste mueter got-
tes vnnd junckfraw Maria sampt
anndern lieben hailligen mit höch-
stem fleyß vereren söli, zaigen aber
an, das sollichs durch nichtzit ann-
ders geschechen mag, dann so wir
den dingen obligen, die inen am
fürnembsten anmuetig seind, Nem-
lich der vnschulldt vnnd gottselig-
13 Vnum Deum inuocandum per
Christum.
Reiectus est alius? circa haec abu-
sus, quod quidam precibus et Ieiu-
nijs Deiparami [x6b] Virginem
Mariam ac Diuos ahos sic demereri
volunt, ut per eorum intercessio-
nem et merita cum anim? tum
corporis malis liberentur et bonis
omnigenis cumulentur. r Iuxta in-
stitutionem enim Christi seruatoris
docent r concionatores nostri s Pa-
trem inuocandum coelestem, qui
promisit nihil penitus se nobis
denegaturum, si s fide modo ipsum
et in nomine ‘filij sui oremus r .
“Cunque unus predicetur Dei et homi-
num mediator, homo Iesus Christus,
I.Timoth. 2 [5], quo u nemo nostri
amantior est v , nemo etiam w , qui
apud Patrem plus potest 1 , hortari
solenty, hoc z conciliatore et inter-
cessore apud Patrem satis habere.
Dei autem Parentem, Sacratissi-
mam Virginem Mariam Diuosque
omnes summo studio a colendos
docent 3 , sed quod tum demum
pr^staturi simus, cum his rebus,
quae ipsis cum primis cordi sunt,
studuerimus, nempe innocentiae et
p) et alius a. - q) Deiparam quoque
a. - r)-r) Docent enim a. - s)-s) uni-
cum Patrem in coeiis per Christum uni-
cum mediatorem inuocare orareque om-
nia, qui, ut ipse testatus est, nihil nobis
denegabit, quod a. - t)-t) Christi ora-
uerimus a. - u)-u) Cum itaque Paulus
unum hunc hominem l»sum Christum,
Dei et hominum mediatorem, praedicet,
et a. - v) esse possit a. - w) item a. -
x) ualere a. - y) nostri solent a. - 2) hoc
uno a. - a)-a) iubent colere a.
85
(XI) Von anrueffung vnd vererung
der haylligen.
Bey sollchem ist auch diser Miss-
prauch angetastet vnnd verworffen
worden, das ettlich wellen durch
vasten vnnd petten sich bey der
haylligen gepererin Gottes, der
Junckfrawen Maria, vnnd anndern
hailligen allso verdienet machen,
das sy vermittells irer furbitt vnnd
verdiennst verhoffen, alles vn-
glücks an seel vnnd Leyb erlediget
vnnd mit allerlay guetern begabet
werden. Dann vnnsere prediger
gelert haben, wie man nach dem
beuellch Christi, vnnsers haylands,
durch denselbigen Cristum im hayl-
ligen gaist alain den himlischen
vatter anrüeffen soll, der vnns dann
verhayssen hat, nichtzit vberal ab-
zuschlahen, [345 b] Souerr wir in
nur, wie gesagt, im glauben durch
sein Sun bitten, Allso auch, dieweyl
die schryfft nur ain mitler Gottes vnd
der mentschen, den Menntschen Cristum
Jhesum, fürhalltet, j ad thimoth.
ij do [5], Der vnns dann auchlieber
hat vnnd mer bey dem Vatter ver-
mag dann Yemanndts annders,
vermainen sy an sollichem für-
sprechen vnd vertedgerin sich be-
nuegen zulassen. Daneben aber
leeren sy, das man nicht dester-
weniger die hailügiste mueter got-
tes vnnd junckfraw Maria sampt
anndern lieben hailligen mit höch-
stem fleyß vereren söli, zaigen aber
an, das sollichs durch nichtzit ann-
ders geschechen mag, dann so wir
den dingen obligen, die inen am
fürnembsten anmuetig seind, Nem-
lich der vnschulldt vnnd gottselig-
13 Vnum Deum inuocandum per
Christum.
Reiectus est alius? circa haec abu-
sus, quod quidam precibus et Ieiu-
nijs Deiparami [x6b] Virginem
Mariam ac Diuos ahos sic demereri
volunt, ut per eorum intercessio-
nem et merita cum anim? tum
corporis malis liberentur et bonis
omnigenis cumulentur. r Iuxta in-
stitutionem enim Christi seruatoris
docent r concionatores nostri s Pa-
trem inuocandum coelestem, qui
promisit nihil penitus se nobis
denegaturum, si s fide modo ipsum
et in nomine ‘filij sui oremus r .
“Cunque unus predicetur Dei et homi-
num mediator, homo Iesus Christus,
I.Timoth. 2 [5], quo u nemo nostri
amantior est v , nemo etiam w , qui
apud Patrem plus potest 1 , hortari
solenty, hoc z conciliatore et inter-
cessore apud Patrem satis habere.
Dei autem Parentem, Sacratissi-
mam Virginem Mariam Diuosque
omnes summo studio a colendos
docent 3 , sed quod tum demum
pr^staturi simus, cum his rebus,
quae ipsis cum primis cordi sunt,
studuerimus, nempe innocentiae et
p) et alius a. - q) Deiparam quoque
a. - r)-r) Docent enim a. - s)-s) uni-
cum Patrem in coeiis per Christum uni-
cum mediatorem inuocare orareque om-
nia, qui, ut ipse testatus est, nihil nobis
denegabit, quod a. - t)-t) Christi ora-
uerimus a. - u)-u) Cum itaque Paulus
unum hunc hominem l»sum Christum,
Dei et hominum mediatorem, praedicet,
et a. - v) esse possit a. - w) item a. -
x) ualere a. - y) nostri solent a. - 2) hoc
uno a. - a)-a) iubent colere a.