CONFESSIO TETRAPOLITANA
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doch wie der haylligist allso auch
der Eerlichist geacht sein sollt.
(XIII) Vom ampt, würde vnd ge-
wallt der gaistlichen.
Von Diennst vnd der Würd gaist-
lichs standts Leeret man bey vnns
allso: Erstlich, das in der kürchen
kain gewallt ist, dann nur zur besse-
rung, ij Corrinth x mo [8]. Dem-
nach, das niemanndt in disem
stanndt annders geachtet werden
soll, dann Sannt Paulus sich selbst,
Petrum vnnd den Appollo, auch
anndere hat wellen geacht haben,
Nemlich alls diener Cristi vnnd aus-
tailler der gehaimnus gottes, von well-
chen s(um fürnemhsten eruordert würdt,
das sy getrew seyen [i Cor4,if.].
[349 b] Diss seind, wellche der
hymel schlyssel haben vnnd den
gewallt zubinden vnnd zuennt-
binden, die Sünd zuuerzeichen
vnnd zubehallten, Doch diss alles
dermassen, das sy dennoch diener
Christi seyen, wellchem dises Recht
vnnd diser gewallt, den hymell
vffzuschlyessen vnnd die Sund zu-
uerzeichen, aigenntlich vnnd alain
zusteet. Vnnd ist weder derpflannt^et
noch der begeusset ettwas, Sonnder Gott,
der das gedeichen gipt. j Corrinth iij tio
[7]. Dann niemannd tüchtig ist,
Dess ettwas aus im selbst zuge-
denncken alls aus im selbst, Sonn-
der wer zu sollchem tüchtig erfun-
den württ, Der hats von Gott, der
dann gipt, wellche ime gefallen,
zu sein diener vnnd prediger des
newen Testamennts, in dem, das
ordinem Ecclesiasticum sic inun-
darunt, ut w nullum sit hodie ho-
minum genus hoc nomine magis
abhominabile.
15 De Officio, dignitate et pote-
state Ministrorum Ecclesiae x .
De Ministerio et dignitate ordinis
Ecclesiastici docetur apud nos
Primum, non esse in Ecclesia
potestatem, nisi in aedificationem,
2. Chor. 12 [10,8]. Deinde neminem
huius ordinis aliter debere aesti-
mari, quam Paulus se, Petrum,
Apollo et similes aestimari voluit,
nimirum vt Ministros Christi et oeco-
nomos Mysteriorum Dei, a quihus hoc
precipue requiri conueniat, vt fidus ali-
quis reperiatur. Hi claues habent
Regni Coelorum, hgandi et sol-
uendi peccataque remittendi et
retinendi potestatem, sic tamen, ut
nihil nisi Ministri sint Christi, cuius
solius propriumy hoc ius est,
z Quemadmodum animos innouare,
ita coelos reserare et peccatis ab-
ducere. Et neque qui plantat est ali-
quid, neque qui rigat, sed qui dat in-
crementum Deus z i.Chor:3. [7]. Ex
se enim nemo idoneus est, quic-
quam huiusmodi cogitare, tan-
quam ex se, Verum, quod idoneus
w) adeo, ut a. - x) in Ecclesia a. -
y) et proprium a. - z)-z) Vt enim unus
est, qui potest innouare animos, ita so-
lus quoque est, qui sua uirtute coelos
hominibus reserat peccatisque soluit.
Quod utrunque nobis tum demum con-
tingit, cum datur animis innouari habe-
reque iam nostrum TroXtrcupa in coelis.
Ministrorum partes sunt uerbo plantare
et rigare, quod utrunque per se nihil effi-
cit; qui incrementum dat, Deus est a.
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doch wie der haylligist allso auch
der Eerlichist geacht sein sollt.
(XIII) Vom ampt, würde vnd ge-
wallt der gaistlichen.
Von Diennst vnd der Würd gaist-
lichs standts Leeret man bey vnns
allso: Erstlich, das in der kürchen
kain gewallt ist, dann nur zur besse-
rung, ij Corrinth x mo [8]. Dem-
nach, das niemanndt in disem
stanndt annders geachtet werden
soll, dann Sannt Paulus sich selbst,
Petrum vnnd den Appollo, auch
anndere hat wellen geacht haben,
Nemlich alls diener Cristi vnnd aus-
tailler der gehaimnus gottes, von well-
chen s(um fürnemhsten eruordert würdt,
das sy getrew seyen [i Cor4,if.].
[349 b] Diss seind, wellche der
hymel schlyssel haben vnnd den
gewallt zubinden vnnd zuennt-
binden, die Sünd zuuerzeichen
vnnd zubehallten, Doch diss alles
dermassen, das sy dennoch diener
Christi seyen, wellchem dises Recht
vnnd diser gewallt, den hymell
vffzuschlyessen vnnd die Sund zu-
uerzeichen, aigenntlich vnnd alain
zusteet. Vnnd ist weder derpflannt^et
noch der begeusset ettwas, Sonnder Gott,
der das gedeichen gipt. j Corrinth iij tio
[7]. Dann niemannd tüchtig ist,
Dess ettwas aus im selbst zuge-
denncken alls aus im selbst, Sonn-
der wer zu sollchem tüchtig erfun-
den württ, Der hats von Gott, der
dann gipt, wellche ime gefallen,
zu sein diener vnnd prediger des
newen Testamennts, in dem, das
ordinem Ecclesiasticum sic inun-
darunt, ut w nullum sit hodie ho-
minum genus hoc nomine magis
abhominabile.
15 De Officio, dignitate et pote-
state Ministrorum Ecclesiae x .
De Ministerio et dignitate ordinis
Ecclesiastici docetur apud nos
Primum, non esse in Ecclesia
potestatem, nisi in aedificationem,
2. Chor. 12 [10,8]. Deinde neminem
huius ordinis aliter debere aesti-
mari, quam Paulus se, Petrum,
Apollo et similes aestimari voluit,
nimirum vt Ministros Christi et oeco-
nomos Mysteriorum Dei, a quihus hoc
precipue requiri conueniat, vt fidus ali-
quis reperiatur. Hi claues habent
Regni Coelorum, hgandi et sol-
uendi peccataque remittendi et
retinendi potestatem, sic tamen, ut
nihil nisi Ministri sint Christi, cuius
solius propriumy hoc ius est,
z Quemadmodum animos innouare,
ita coelos reserare et peccatis ab-
ducere. Et neque qui plantat est ali-
quid, neque qui rigat, sed qui dat in-
crementum Deus z i.Chor:3. [7]. Ex
se enim nemo idoneus est, quic-
quam huiusmodi cogitare, tan-
quam ex se, Verum, quod idoneus
w) adeo, ut a. - x) in Ecclesia a. -
y) et proprium a. - z)-z) Vt enim unus
est, qui potest innouare animos, ita so-
lus quoque est, qui sua uirtute coelos
hominibus reserat peccatisque soluit.
Quod utrunque nobis tum demum con-
tingit, cum datur animis innouari habe-
reque iam nostrum TroXtrcupa in coelis.
Ministrorum partes sunt uerbo plantare
et rigare, quod utrunque per se nihil effi-
cit; qui incrementum dat, Deus est a.