CONFESSIO TETRAPOLITANA
hat, Ephe. 5 to [25], ain haußgottes,
saul vnnd grundueste der warhait,
j thimot. iij tio [15], Der hailligBerg
Sion, ain Statt des lebenndigen gottes,
ain himlisch Jherusalem, ain gemain der
erstgepornen, die im himel vffgescbryben
seind, Heb. xij mo [22f.], Dises alles
gät aigenntlich vff die, wellche irs
Rechtgeschaffnen glaubens halb
warhch vnnd vor Gott vnnder die
kinder gottes gezellet seind. Vnnd
dieweil alain in inen der herr vol-
komennlich Regiert, So werden
sye, aigent-[3 54a]lich zureden, die
kürch Christi vnnd gemain der
haylligen, wie in den gemainen
artickeln des glaubenns das wörtt-
lin kürch ausgelegt ist, genennt, aus
geschlossen die vallschen Cristen,
so vnnder sy gemennget. Dise
kürch vnnd gemain Regiert der
haillig gaist, vnd beleybt Cristus
bei ir bis zu Ennd der wellt vnnd
hailliget sye, damit er sye ime enndtlich
darstell on mackel, Runtcyl vnnd rvas
der gleichen ist, Eph. 5. [26f.]. Dise
kürch ist auch, die Yederman hörn,
vnnd wer sy nit höret, soll gehalten
werden alls ain publican vnnd hayd.
Wiewol aber das jhen, daher dise
gemain hat, das sy ain kürch vnnd
gemain Cristi ist, nit mögen ge-
sehen werden, Namlich der glaub,
So mag man doch sehen vnnd er-
kennen die frucht des glaubens,
vnnd ab derselbigen ain Cristenlich
muetmassung nemen, alls Namlich
dapfere bekanntnus der warhait,
ain ware lieb, sich menigclich zu
Diennst darbietenndt, vnnd mann-
lich verachtung allerding. Dieweil
dann sollche frücht aigenntlich
seind, wo das hayllig Euangelium
iD
ipsum exposuit, ut sanctificaret eam
Ephes: 5 [25]. Item, cum Domus
Dei, Columna et stabilimentum verita-
tis, 1. Timoth: 3 [15]. Mons Syon,
Ciuitas Dei viuentis, Ierusalem Coe-
lestis, Hebre. 12 [22h], laudatur c .
Haec d ijs tantum competunt, qui
quod solide in Christum credunt,
vere locum inter filios Dei nacti
sunt. In his cum plene e regnet
seruator, proprie eius Ecclesia et
sanctorum xoivojvla, idest societas,
ut in Symbolo Apostolorum voca-
bulum Ecclesiae expositum est,
nominantur. Hanc regit Spiritus
Sanctus, huic Christus nunquam
abest, sed sanctificat eam l exbibetque
tandem sibd, non habentem macidam
aut rugam:
hanc denique qui audire non
sustinuerit, ut Ethnicus haben-
dus est atque publicanus. ßTametsi
veroß id, vnde habet quod vere
Christi Ecclesia sit, nempe fides in
Christum, videri h nequeat, videri
tamen, planeque 'cognosci possunt
huius fidei fructus’. Nempe' ani-
mosa veritatis confessio syncera
omnibusque exposita dilectio et
fortis rerum omnium pr^ Christo
contemptus. Quae vtique abesse
c) Ecclesia primogenitorum, qui con-
scripti sunt in coelis a. - d) Hq laudes a. -
e) uere a. - f)-f) ut eam sibi tandem
exhibeat a. - g)-g) Hqc quanquam a. -
h) ipsa uideri a. - i)-i) ex fructibus cog-
nosci potest a. - j) Horum fructuum
precipui sunt a.
hat, Ephe. 5 to [25], ain haußgottes,
saul vnnd grundueste der warhait,
j thimot. iij tio [15], Der hailligBerg
Sion, ain Statt des lebenndigen gottes,
ain himlisch Jherusalem, ain gemain der
erstgepornen, die im himel vffgescbryben
seind, Heb. xij mo [22f.], Dises alles
gät aigenntlich vff die, wellche irs
Rechtgeschaffnen glaubens halb
warhch vnnd vor Gott vnnder die
kinder gottes gezellet seind. Vnnd
dieweil alain in inen der herr vol-
komennlich Regiert, So werden
sye, aigent-[3 54a]lich zureden, die
kürch Christi vnnd gemain der
haylligen, wie in den gemainen
artickeln des glaubenns das wörtt-
lin kürch ausgelegt ist, genennt, aus
geschlossen die vallschen Cristen,
so vnnder sy gemennget. Dise
kürch vnnd gemain Regiert der
haillig gaist, vnd beleybt Cristus
bei ir bis zu Ennd der wellt vnnd
hailliget sye, damit er sye ime enndtlich
darstell on mackel, Runtcyl vnnd rvas
der gleichen ist, Eph. 5. [26f.]. Dise
kürch ist auch, die Yederman hörn,
vnnd wer sy nit höret, soll gehalten
werden alls ain publican vnnd hayd.
Wiewol aber das jhen, daher dise
gemain hat, das sy ain kürch vnnd
gemain Cristi ist, nit mögen ge-
sehen werden, Namlich der glaub,
So mag man doch sehen vnnd er-
kennen die frucht des glaubens,
vnnd ab derselbigen ain Cristenlich
muetmassung nemen, alls Namlich
dapfere bekanntnus der warhait,
ain ware lieb, sich menigclich zu
Diennst darbietenndt, vnnd mann-
lich verachtung allerding. Dieweil
dann sollche frücht aigenntlich
seind, wo das hayllig Euangelium
iD
ipsum exposuit, ut sanctificaret eam
Ephes: 5 [25]. Item, cum Domus
Dei, Columna et stabilimentum verita-
tis, 1. Timoth: 3 [15]. Mons Syon,
Ciuitas Dei viuentis, Ierusalem Coe-
lestis, Hebre. 12 [22h], laudatur c .
Haec d ijs tantum competunt, qui
quod solide in Christum credunt,
vere locum inter filios Dei nacti
sunt. In his cum plene e regnet
seruator, proprie eius Ecclesia et
sanctorum xoivojvla, idest societas,
ut in Symbolo Apostolorum voca-
bulum Ecclesiae expositum est,
nominantur. Hanc regit Spiritus
Sanctus, huic Christus nunquam
abest, sed sanctificat eam l exbibetque
tandem sibd, non habentem macidam
aut rugam:
hanc denique qui audire non
sustinuerit, ut Ethnicus haben-
dus est atque publicanus. ßTametsi
veroß id, vnde habet quod vere
Christi Ecclesia sit, nempe fides in
Christum, videri h nequeat, videri
tamen, planeque 'cognosci possunt
huius fidei fructus’. Nempe' ani-
mosa veritatis confessio syncera
omnibusque exposita dilectio et
fortis rerum omnium pr^ Christo
contemptus. Quae vtique abesse
c) Ecclesia primogenitorum, qui con-
scripti sunt in coelis a. - d) Hq laudes a. -
e) uere a. - f)-f) ut eam sibi tandem
exhibeat a. - g)-g) Hqc quanquam a. -
h) ipsa uideri a. - i)-i) ex fructibus cog-
nosci potest a. - j) Horum fructuum
precipui sunt a.