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CONFESSIO TETRAPOLITANA
rung des geysts, die durch Christum volbracht wurdt, leeren die -vnseren,
das auch den kinderen der tauff solle gereychet werden nit weniger dann
inen bey den allten die beschneidung gereychet ward. Dann so wir
Christo glauben, synd wir die rechten kinder Abrahe, Galat. 3, vnnd geet
vnns die verheyssung, in der gott dem Abrahe e verheyssen hat, sein gott j
vnd seins samens gott zusein, Geneß. 17, nit weniger an dann die allten.
Diser Articul de Eucha-
ristia ist nit ingelegt, sonder
der NachuolgendW.
f Von sdem Sacramentes des leybs vnd bluets Christi.
Ist nicht eingelegtb
Gleycher massen wurt bey vnns auch trewlich geleert vnnd mit
besonder andacht gehallten alles, das die H.schrifft von disem heiligen 10
Sacrament h des leibs vnd blut Christi vermag h , ‘vnd enthalltend sich i'die
e) Abrah.am a. - f)-f) Begriff vom sacrament des leibs vnd bluts Christi, welcher
nit ingeleit ist, aber sunst etlichen fursten übergeben. BA. - g)-g) korr. aus: den
Sacramenten B. - h)-h) korr. aus: innhalltet BC. - i)-i) add. BS. fehlt BA. -
j)-j) korr. aus: vnsere prediger B.
49. Hierzu vgl. die Einleitung. - Das dort S. 21 genannte Memorandum der
Konstanzer Reichstagsgesandten gegen den ursprünglichen Abendmahlsartikel ist im
Stadtarchiv Konstanz (RefA., Bd. 9, Beilage F - Schrift des Gesandten Joachim Maler)
erhalten. Es hat folgenden Wortlaut:
»Die vrsachen vnd bedencken By dem artickel des Sacraments, denen von Straßburg
vbergeben.
Lieben hern, so wir vwer schrifftlich verfasst bekandtnus, wie in kurtz syn mogen,
ersehen, Dasselbig vnd was vns von vnsern hern befolhen [die Konstanzer Instruktion
für den Augsburger Reichstag im StA Konstanz, RefA., Bd. 9, Inhaltsangabe bei
Moeller, S. 111] erwegen, Haben wir sondern willen, vns sampt vch der verfassung
zuunderschryben, der zuuersicht, so das gescheen, ander stett mer wurden sich des
mit vch vnd vns verglychen. Darmit, was daruff gehandelt, in merrerm ansehen vnd
furderlicher gescheen mögen, Vnd wiewol wir in demselben vwerm begriff vnser
halltung vnd glouben nach kain misshelligung befunden, Noch dann, diewyl by vns
des sacramentshalb von vnsern predicanten vßtruckenlich nichtz gelert noch gepredigt,
so wil vns beschwerlich syn, in denselben vergriff zewilligen, Vnd darum vnser frundt-
lich pitt, souer iendert vwers erlydens syn mag, gestellten artickel des sacramentshalb
vmbzugeen. Dann ob wol vnserhalb dis bedencken nit wer, So achten wir doch,
vnserm klainfügen verstand nach, besser vnd allen sachen dinstlicher syn, Denselben,
wie er gestellt, vss nachuollgenden vrsachen zuuerhallten:
Erstlich, diewyl er gantz langs innhalts, so wirt darmit der gantz begriff (sunst an im
selbs lang) noch lenger vnd alles vrdrutziger zuhern, sonderlich so der fursten vor
yngelegt schrifft [die Confessio Augustana] mit noch mer leng gestellt ist, Vnd darmit
diser artickel, der fur ander by allen tailn verhasst, vor vnd nachgend maynungen, so
ettwas mer anmittigkait vff inn tragen [die ansprechender sind], verdriesslich machen
Vnd dannocht kainem tail gnug bescheen.
Zum andern ist zubesorgen, Das mit ynfürung diß artickels Kay r Mayt vrsach geben
werden möcht, Denselben vor andern zusundern vnd darinn, Ouch wider desselben
anhenger, zehandlen, des dann ir Mayt. by den Sachsischen onzwyfel gestandt vnd
CONFESSIO TETRAPOLITANA
rung des geysts, die durch Christum volbracht wurdt, leeren die -vnseren,
das auch den kinderen der tauff solle gereychet werden nit weniger dann
inen bey den allten die beschneidung gereychet ward. Dann so wir
Christo glauben, synd wir die rechten kinder Abrahe, Galat. 3, vnnd geet
vnns die verheyssung, in der gott dem Abrahe e verheyssen hat, sein gott j
vnd seins samens gott zusein, Geneß. 17, nit weniger an dann die allten.
Diser Articul de Eucha-
ristia ist nit ingelegt, sonder
der NachuolgendW.
f Von sdem Sacramentes des leybs vnd bluets Christi.
Ist nicht eingelegtb
Gleycher massen wurt bey vnns auch trewlich geleert vnnd mit
besonder andacht gehallten alles, das die H.schrifft von disem heiligen 10
Sacrament h des leibs vnd blut Christi vermag h , ‘vnd enthalltend sich i'die
e) Abrah.am a. - f)-f) Begriff vom sacrament des leibs vnd bluts Christi, welcher
nit ingeleit ist, aber sunst etlichen fursten übergeben. BA. - g)-g) korr. aus: den
Sacramenten B. - h)-h) korr. aus: innhalltet BC. - i)-i) add. BS. fehlt BA. -
j)-j) korr. aus: vnsere prediger B.
49. Hierzu vgl. die Einleitung. - Das dort S. 21 genannte Memorandum der
Konstanzer Reichstagsgesandten gegen den ursprünglichen Abendmahlsartikel ist im
Stadtarchiv Konstanz (RefA., Bd. 9, Beilage F - Schrift des Gesandten Joachim Maler)
erhalten. Es hat folgenden Wortlaut:
»Die vrsachen vnd bedencken By dem artickel des Sacraments, denen von Straßburg
vbergeben.
Lieben hern, so wir vwer schrifftlich verfasst bekandtnus, wie in kurtz syn mogen,
ersehen, Dasselbig vnd was vns von vnsern hern befolhen [die Konstanzer Instruktion
für den Augsburger Reichstag im StA Konstanz, RefA., Bd. 9, Inhaltsangabe bei
Moeller, S. 111] erwegen, Haben wir sondern willen, vns sampt vch der verfassung
zuunderschryben, der zuuersicht, so das gescheen, ander stett mer wurden sich des
mit vch vnd vns verglychen. Darmit, was daruff gehandelt, in merrerm ansehen vnd
furderlicher gescheen mögen, Vnd wiewol wir in demselben vwerm begriff vnser
halltung vnd glouben nach kain misshelligung befunden, Noch dann, diewyl by vns
des sacramentshalb von vnsern predicanten vßtruckenlich nichtz gelert noch gepredigt,
so wil vns beschwerlich syn, in denselben vergriff zewilligen, Vnd darum vnser frundt-
lich pitt, souer iendert vwers erlydens syn mag, gestellten artickel des sacramentshalb
vmbzugeen. Dann ob wol vnserhalb dis bedencken nit wer, So achten wir doch,
vnserm klainfügen verstand nach, besser vnd allen sachen dinstlicher syn, Denselben,
wie er gestellt, vss nachuollgenden vrsachen zuuerhallten:
Erstlich, diewyl er gantz langs innhalts, so wirt darmit der gantz begriff (sunst an im
selbs lang) noch lenger vnd alles vrdrutziger zuhern, sonderlich so der fursten vor
yngelegt schrifft [die Confessio Augustana] mit noch mer leng gestellt ist, Vnd darmit
diser artickel, der fur ander by allen tailn verhasst, vor vnd nachgend maynungen, so
ettwas mer anmittigkait vff inn tragen [die ansprechender sind], verdriesslich machen
Vnd dannocht kainem tail gnug bescheen.
Zum andern ist zubesorgen, Das mit ynfürung diß artickels Kay r Mayt vrsach geben
werden möcht, Denselben vor andern zusundern vnd darinn, Ouch wider desselben
anhenger, zehandlen, des dann ir Mayt. by den Sachsischen onzwyfel gestandt vnd