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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0128
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CONFESSIO TETRAPOLITANA

vnseren' in irem predigen höchstes vleyß alles zancks vnd vnnöttigs
fragens, so bey disem h. sacrament entstanden ist. Doch statt gemeinlich ir
glaub in solchem dermassen'. k Erstlich, das solichs der herr seinen Jün-
gern, ’vnd den waren m , eyngesetzt habe, das erst, das ers seinen Jungern 1
geben vnd beuolhen habe k , bezeugen" mit vßgetruckten wortten drey 5
Euangelisten vnd Paulus. Das ers aber nur für die waren Junger, das ist:
119 a die rechtglöubigen, eyngesetzet 0 , beweren dise seine, des herren | Pselb,
worteP vom leyb, ivelcher fur euch geben^ [Lc 22,19], vn d vom bluet, ivelcbes
fur Euch' vergossen wurdt [Lc 22,20], Vnnd: Diser kelch ist das new Testament
[iCoru,25], welches Testaments 8 *alleyn die woren Junger', das ist: 10
nur die rechtglöubigen, mögen theylhäfftig sein. Als dann Hierem. u Cap
am 3i. u [Jer 31,33f.] vnd das Acht Capitl zuen Hebreern [10] vberflussig
bezeugen. Das Ander ist, das, welche soliche synd, das ist: ware Junger
Christi, so sye dise heilige Sacrament handlen vnd entpfahen wöllen,
sollen sye v zusamen khommen, vff einander harren w , das sye inn gemeyn 15
des herren Abentmal halltend. Diß hatt S. Paulus gar ernnstlich geleert

k)-k) Am Rand angestrichen, wohl zur Korrektur bezeichnet? B. - 1)-1) fehlt
BA. - m) waren (gestr.: Christen) B. - n) bezeugen (gestr.: sye) B. - o) eynges.
(gestr.: habe) B. - p)-p) wort selb BA. - q) geben würt BA. - r) add. BC. -
s) test. zwar BA. - t)-t) korr. aus: Je allein und: die BB. - u)-u) korr. aus: 13 B. -
v) add. B. fehlt BA. - w) warten BA.
anlaitung haben. Dardurch dann die sonderung zwuschen den Euangelischen kundt-
lich gemacht wurd, die doch gott vff nächstem vnd nochmaln vff jetzigem rychstag
gnedigklich verhüt hat.
Zum dritten, so wirt sollicher begriff, ob der offenlich nit verhort, nit in gehaim
belyben. Vnd onzwyfel von Philipp [Melanchthon] vnd andern, souil diß Sacrament
betrifft, darwider geschriben vnd darus vollgen, das wir zu vnserm tail vff ir gegen-
schrifft mit spott vnd vnwillen allso ansteen, Oder mittel gesucht, diß maynung vor
anderm vff gegenwertigem rychstag zuuerglychen. Ouch hieby hochlich zubesorgen,
Das sollichs von den fursten (vff anraitzung irer gelerten, die zuerhalltung irer may-
nung nichtz vnderlassen) Kay r . Mayt. bewilligt vnd haimgesetzt, vnd so es vff vnserm
tail abgeschlagen, Vns vnuberwindtlich vngnad vnd nachtail aller sachen darus er-
wachssen wurd.
Zum vierdten, das nit so hoch vnd gar von nöten, vorab disen artickel mit souil
befestigung ynzufürn, Diewyl im grundt nit vermutlich, das furgenomen verhör vss
ernst beschech, sonder allain darum, Ob ichtz von Kay r Mayt wider vns beschlossen,
Das nit gesagt werden mög Qnuerhörter sachen gehandelt syn. Zu dem so lendt sich
Kay r Mayt beger, allain der stenden opinion vnd maynung zuuernemen [Förstemann I,
S. 309. Vgl. oben S. 36]. Diewyl dann von wegen des Sacraments (wie vwer mittlung
des artickels anzaigt) by vch nit vil anders dann vns gepredigt, So wer ouch wol
onnot, der prediger halltung vnd glouben in diser verhör furgenomner gestallt vß-
zefürn.
Zum funfften, das die fursten diser maynunghalb, ob wol ettwas vffsatzlich, doch
gar kurtz melldung gethan [Art. X der CA]. Sollte dann in jetz verfasster schrifft
sacramentshalb ettwas nach der leng furgepracht, Darus mecht mit vnglimpff erwegt
werden, so hieoben im andern vnd dritten artickel angeregt ist.«
 
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