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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0166
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IÖ2

CONFESSIO TETRAPOLITANA

Von der welltlichen Oberkheit.
In vorigem haben wir antzeigt, das vnsere prediger leeren, der höchsten
guetten werckh eins sein, der Oberkheit gehorsammen, das auch Burger-
liche satzung ein Jeder so vyl vleyssiger hallten wurt, so vyl er ein
pesserer Christ vnd im glauben reycher ist. Da bey leeren sye auch, das
in der Oberkheit sein das aller göttlichest Ambt ist, so gott dem men-
schen verlyhen hat, Darumb dann die Oberen in der schrifft götter
genannt synd. Dann so solche wol wöllen, d so leret vnd lebet man in
gantzer gemein wol. Dann de nach gemeiner Ordnunng gottes hanget f
an den Oberen der vnderthanen beyde, heyl vnd verderben«. Derhalben
nyeman billicher das ambt der Oberkheyt tregt, dann eben die aller
Christlichsten vnnd h heiligen leut. Da her dan onzweifel kommen,
das die alten Christlichen keyser die Bischöf vnd geisthchen zur oberkeit
zogen haben. In welchem, dwil die selbigen bischöf recht gottsforchtig
weys männer woren, nur das gefelhet hat, das inen nit moglichen ge-
wesen, beiden Amptern, der kirch mit dem wort gottes vnd 'des gantzen
hauffens* auch mit weltlicher regierung, vorzustön.
Dißi synd, Aller gnadister keiser, die furnembsten stuck, so vil diser
Zeit vnd in der Eyle zuerzelen moglich gewesen, in welchen vnsere

d)-d) Schrift Capitos B. - e) Seitenmal a. - f) fehlt a. - g) verderben hanget a. -
h)-h) Schrift Capitos B. - i)-i) dem gantzen hauffen a. - j) Beschluß. Diß a.
88. Das geschah im breiten Ausmaß vor allem im Deutschen Reich des Mittelalters
seit den Ottonen.
 
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