CONFESSIO TETRAPOLITANA
173
hannden, nicht besorgen, were sich
annderst nichts zuuersehen dann
höchste Not vnnd geuerd viler
tausent gut hertziger, fromer Cri-
sten. Dann solliche dess beredt
seind, das sy vor allem vff gottes
beuelich sehen sollend, vnnd
zweyfHend nit, wie sy glauben, das
allso der vngezweiffellt will vnnd
beuellch gottes sey. So dann gegen
sollichen 1 nur mit gepotten ge-
hanndellt, Wiewol sy nach Gott
nicht höhers begern, Dann alier
Oberkait zugehorsamen, wurden
[368 a] sye doch durch die forcht
gottes getryben, vber sollchen
hanndel sich in alles leyden vnnd
den tod zubegeben. Dann sollche
Reden Christi, vnnsers herrn, wur-
den in steetigs zu hertzen komen:
Förchtend nit die, so nur den Lejb töd-
ten mögen [Mt 10,28]. Wer sein seel
verleürt, rvurtt sy finden [Mt 10,39;
16,25]. ^er nicht vatter vnnd mueter,
n>eyb vnnd kind, ja auch sein aigen seel
hassett, mag nit mein Junger sein
[Lc 14,26]. Wer sich meinvnnd meiner
Red beschempt vor den menntschen,
Dess würde ich mich auch beschemen
vor meinem himlischen vatter [Mc 8,38].
Zwar, was satte beredung im glau-
ben vermöge m vnnd wie durstig sye
mache, sich allem kreütz vnnd leyp-
lichem verderben zubegeben, hat
man nun in Sechs jarn einher an
ettwan vilen jungen vnnd allten,
weyb vnnd mann, wunderparlich
gesehen, die dann gar muetigclich
allerlay marter vnnd enndtlich den
tod erlitten haben, Ee dann sy sich
begeben hetten, Dess sy beredt
1) sollichem A. - m) vermögen A.
tingeret Pomissa doctrinaP com-
pendia queri edictorum, quod
tamen nos, dum res in manu T. S.
M. fuerint, nihib metuimus, dici
non potest in quas angustias innu-
mera hominum millia adduceren-
tur. r Deum enim iam innumeri di-
dicerunt imprimis audiendum, tum
persuasi sunt quam sequuntur sen-
tentiam de Christi dogmatis, Dei
iussis niti. Ad haec animum eorum'
istae seruatoris voces nunquam non
percellunt. Nolite timere eos, qui occi-
dunt corpus. Qui perdiderit animam
suam, inueniet eam. Qui non oderit
Patrem Matrem etc. ac etiam suamip-
sius animam, non potest meus esse disci-
pulus. Quem puduerit mei coram per-
uersa et adultera hac generatione s , eius
me pudebit coram Patre meo et angelis
eius. Et similes. 'Hinc ergo plurimi 1
extrema animose subirent, multos
mortis metus differret quidem sed
in occasionem u . Quid enim [24b]
valeat v de Religione persuasio
w quantumque faciat w vitae prodi-
gos, vel hoc secennio*, ut superiora
secula taceamus, satis superque in
quamplurimis visum est. Qui non
modo exilia et proscriptiones bo-
norumi, z sed et 2 vincula, cruciatus
p)-p) docendi nos cura reiecta a. -
q) haudquaquam a. - r)-r) quos nimirum
persuasos, Deum in primis audiendum,
tum quae sequuntur dogmata indubi-
tatis oraculis Dei niti a. - s) natione a. -
t)-t) His sane tonitruis exagitati, mi-
nime pauci a. - u) occasionem, si im-
perio priusque doctrina, ui antea quam
indicatione erroris cum eis hoc in nego-
tio ageretur a. - v) ualeat solidior a. -
w)-w) quamque faciat non rerum mo-
do, sed et a. - x) decennio a. - y) fehlt
a. - z)-z) uerum etiam a.
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hannden, nicht besorgen, were sich
annderst nichts zuuersehen dann
höchste Not vnnd geuerd viler
tausent gut hertziger, fromer Cri-
sten. Dann solliche dess beredt
seind, das sy vor allem vff gottes
beuelich sehen sollend, vnnd
zweyfHend nit, wie sy glauben, das
allso der vngezweiffellt will vnnd
beuellch gottes sey. So dann gegen
sollichen 1 nur mit gepotten ge-
hanndellt, Wiewol sy nach Gott
nicht höhers begern, Dann alier
Oberkait zugehorsamen, wurden
[368 a] sye doch durch die forcht
gottes getryben, vber sollchen
hanndel sich in alles leyden vnnd
den tod zubegeben. Dann sollche
Reden Christi, vnnsers herrn, wur-
den in steetigs zu hertzen komen:
Förchtend nit die, so nur den Lejb töd-
ten mögen [Mt 10,28]. Wer sein seel
verleürt, rvurtt sy finden [Mt 10,39;
16,25]. ^er nicht vatter vnnd mueter,
n>eyb vnnd kind, ja auch sein aigen seel
hassett, mag nit mein Junger sein
[Lc 14,26]. Wer sich meinvnnd meiner
Red beschempt vor den menntschen,
Dess würde ich mich auch beschemen
vor meinem himlischen vatter [Mc 8,38].
Zwar, was satte beredung im glau-
ben vermöge m vnnd wie durstig sye
mache, sich allem kreütz vnnd leyp-
lichem verderben zubegeben, hat
man nun in Sechs jarn einher an
ettwan vilen jungen vnnd allten,
weyb vnnd mann, wunderparlich
gesehen, die dann gar muetigclich
allerlay marter vnnd enndtlich den
tod erlitten haben, Ee dann sy sich
begeben hetten, Dess sy beredt
1) sollichem A. - m) vermögen A.
tingeret Pomissa doctrinaP com-
pendia queri edictorum, quod
tamen nos, dum res in manu T. S.
M. fuerint, nihib metuimus, dici
non potest in quas angustias innu-
mera hominum millia adduceren-
tur. r Deum enim iam innumeri di-
dicerunt imprimis audiendum, tum
persuasi sunt quam sequuntur sen-
tentiam de Christi dogmatis, Dei
iussis niti. Ad haec animum eorum'
istae seruatoris voces nunquam non
percellunt. Nolite timere eos, qui occi-
dunt corpus. Qui perdiderit animam
suam, inueniet eam. Qui non oderit
Patrem Matrem etc. ac etiam suamip-
sius animam, non potest meus esse disci-
pulus. Quem puduerit mei coram per-
uersa et adultera hac generatione s , eius
me pudebit coram Patre meo et angelis
eius. Et similes. 'Hinc ergo plurimi 1
extrema animose subirent, multos
mortis metus differret quidem sed
in occasionem u . Quid enim [24b]
valeat v de Religione persuasio
w quantumque faciat w vitae prodi-
gos, vel hoc secennio*, ut superiora
secula taceamus, satis superque in
quamplurimis visum est. Qui non
modo exilia et proscriptiones bo-
norumi, z sed et 2 vincula, cruciatus
p)-p) docendi nos cura reiecta a. -
q) haudquaquam a. - r)-r) quos nimirum
persuasos, Deum in primis audiendum,
tum quae sequuntur dogmata indubi-
tatis oraculis Dei niti a. - s) natione a. -
t)-t) His sane tonitruis exagitati, mi-
nime pauci a. - u) occasionem, si im-
perio priusque doctrina, ui antea quam
indicatione erroris cum eis hoc in nego-
tio ageretur a. - v) ualeat solidior a. -
w)-w) quamque faciat non rerum mo-
do, sed et a. - x) decennio a. - y) fehlt
a. - z)-z) uerum etiam a.