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436
CONFESSIO TETRAPOLITANA
das brott sy r der lib Christi geistlich, also das den die globigen s durch
den glauben 1 niessen, wie der tauff nur den glaubigen u ein abweschung
der sund v ist, den andern nur wasser. Waß sol ich nun w thun? beide
lassen die wort x der geschrifft war sein, beide bekennen, das es nichts
helffe, wie man die wortt verstande, wo man nit durch den glauben
niessen den lib Christi etc. Ich besihe dyß ortty vnd andere geschrifft vnd
findt, das der glichen geschrifft seind, die auch geisclich vnd nit liblich
verstanden werden, als: derfels war Christus*'>, das ein yeder wol sich vom
felsen, den Moses schlug in der w T üste Z26 gesagt sein a , der doch nur ein
figur Christi war, der allein der recht b felß ist; also: der kelch ist das nuiv c
testa[ment] 1 ’’, so er doch ein bestettigung vnd fygur oder worttzeichen
ist des neuwen d , öwigen e , gnadenrichen bunds zwischen vns vnd gott.
wir sind alle ein brott 28 , so wir doch nun wie ein brott sind. So ich dan f
nun der glichen reden allenthalb in der geschrifft vils findt h : das Oster-
lemlin war des herren gang 2 ? etc.‘, so mag ich mich ya nit durch dise
wort beuestigen', das k das brott miesse k liblich der lib Christi sein 1 . Ich
weiß wol, das es gott muglich ist, ich soll aber darum nit predigen, dan
das ich durch sein wortt gewyß sy m , das er nit allein möge, sunder
habe auch thun welle n , vnd welle darzü, daß wirß betrachten vnd
predigen, wie er welte, das die kinder Ißrael solten ihren kindern ver-
kunden vnd zeugen, waß der her mit ynen° gethon hatt? 0 . so ich denP
inhalt vnd wortt dises orts sampt anderen geschrifften ansihe, so find ich,
das mich Christus nur im glouben füren wyll, hatt gesagt, es syi vns nutz,
das er hingang? 1 . Item, so kumen wurden, die do sagten, das Christus
hie oder dortt sy, sollen wir in r nit glauben? 2 , vnd besunder an disem ort
r) sye B. - s) gloubigen B. - t) glouben B. - u) gloubigen B. - v) sünden B. -
w) nu B. - x) worte B. - y) orrt B. - z) wüsten B. - a) add. (denkt) B. - b) rechte
C. - c) new B. - d) newen B. - e) ewigen B. - f) fehlt B. - g) fil B. - h) finde
B. - i) fehlt B. - j) befestigen B. - k-k) der ... niesse B. - 1) sye B. - m) sye B. -
n) wellen B. - o) ym C. - p) dann B. - q) sye B. - r) ynen B.
Adv. Marcionem IV,40,3 (CChr SL 1,1, S. 656) zustimmend: »Professus itaque se
concupiscentia concupisse edere pascha, ut suum (indignum enim, ut quid alienum
concupisceret Deus) acceptum panem, et distributum discipulis, corpus suum illum
fecit: Hoc est corpus meum dicendo, id est, >figura corporis mei<. Figura autem non
fuisset, nisi ueritatis esset corpus. Ceterum uacua res, quod est phantasma, figuram
capere non posset« (f° C ;v f.).
25. 1 Cor 10,4.
26. Ex 17,6.
27. 1 Cor 11,25.
28. 1 Cor 10,17.
29. Gemeint ist das Passah.
30. Ios 4,6 f.
31. Io 16,7
32. Mt 24,23; Mc 13,21.
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CONFESSIO TETRAPOLITANA
das brott sy r der lib Christi geistlich, also das den die globigen s durch
den glauben 1 niessen, wie der tauff nur den glaubigen u ein abweschung
der sund v ist, den andern nur wasser. Waß sol ich nun w thun? beide
lassen die wort x der geschrifft war sein, beide bekennen, das es nichts
helffe, wie man die wortt verstande, wo man nit durch den glauben
niessen den lib Christi etc. Ich besihe dyß ortty vnd andere geschrifft vnd
findt, das der glichen geschrifft seind, die auch geisclich vnd nit liblich
verstanden werden, als: derfels war Christus*'>, das ein yeder wol sich vom
felsen, den Moses schlug in der w T üste Z26 gesagt sein a , der doch nur ein
figur Christi war, der allein der recht b felß ist; also: der kelch ist das nuiv c
testa[ment] 1 ’’, so er doch ein bestettigung vnd fygur oder worttzeichen
ist des neuwen d , öwigen e , gnadenrichen bunds zwischen vns vnd gott.
wir sind alle ein brott 28 , so wir doch nun wie ein brott sind. So ich dan f
nun der glichen reden allenthalb in der geschrifft vils findt h : das Oster-
lemlin war des herren gang 2 ? etc.‘, so mag ich mich ya nit durch dise
wort beuestigen', das k das brott miesse k liblich der lib Christi sein 1 . Ich
weiß wol, das es gott muglich ist, ich soll aber darum nit predigen, dan
das ich durch sein wortt gewyß sy m , das er nit allein möge, sunder
habe auch thun welle n , vnd welle darzü, daß wirß betrachten vnd
predigen, wie er welte, das die kinder Ißrael solten ihren kindern ver-
kunden vnd zeugen, waß der her mit ynen° gethon hatt? 0 . so ich denP
inhalt vnd wortt dises orts sampt anderen geschrifften ansihe, so find ich,
das mich Christus nur im glouben füren wyll, hatt gesagt, es syi vns nutz,
das er hingang? 1 . Item, so kumen wurden, die do sagten, das Christus
hie oder dortt sy, sollen wir in r nit glauben? 2 , vnd besunder an disem ort
r) sye B. - s) gloubigen B. - t) glouben B. - u) gloubigen B. - v) sünden B. -
w) nu B. - x) worte B. - y) orrt B. - z) wüsten B. - a) add. (denkt) B. - b) rechte
C. - c) new B. - d) newen B. - e) ewigen B. - f) fehlt B. - g) fil B. - h) finde
B. - i) fehlt B. - j) befestigen B. - k-k) der ... niesse B. - 1) sye B. - m) sye B. -
n) wellen B. - o) ym C. - p) dann B. - q) sye B. - r) ynen B.
Adv. Marcionem IV,40,3 (CChr SL 1,1, S. 656) zustimmend: »Professus itaque se
concupiscentia concupisse edere pascha, ut suum (indignum enim, ut quid alienum
concupisceret Deus) acceptum panem, et distributum discipulis, corpus suum illum
fecit: Hoc est corpus meum dicendo, id est, >figura corporis mei<. Figura autem non
fuisset, nisi ueritatis esset corpus. Ceterum uacua res, quod est phantasma, figuram
capere non posset« (f° C ;v f.).
25. 1 Cor 10,4.
26. Ex 17,6.
27. 1 Cor 11,25.
28. 1 Cor 10,17.
29. Gemeint ist das Passah.
30. Ios 4,6 f.
31. Io 16,7
32. Mt 24,23; Mc 13,21.