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36

DER LEIPZIGER REFORMATIONSENTWURF

drincket alle darauß62. Wo aber vberall | [31a] | niemandt communiciert, nda wirt,
odaz der Herron des orts von geben vnnd nemen verordnet hat, vbergangen Vnnd
kan manp mit dem H. Paulo nicht sagen: das brot, das wir brechenq63.

Es mugen auch dier Complenden64, die man ins gemeinen meßbuchern hat, mit
warheit nit gesprochen werden. Vnnd weyl man so gar von der Ordnung des herren
abtritt, ist der Zorn des herren Vnnd des teuffels list hoch zubesorgen, das derselbt
alte vheindt nicht wider mentschen fündeu fur gottes dienst vffricht.

Diese vnd dergleychen vngeuerliche rede haben wir miteinander geübt von diesem
handel vnd dieselbigen dahin beschlossen, das ieder bey den seinen, welichen diese
rede furzupringen sein werden, helffen soll, dem nachzutrachten vnnd das zufur-
dern, das in diesen so geferlichen zeiten zu christlicher einigkeit mher dienen vnd
den kirchen in gemein am aller geratesten vnd besserlichstenv sein muge. das geb der
herr. Amen.

Vnnd weyl in diesem heyligen sacrament | [31b] | die seligew gemeinschafft des
leibs vndx bluts Christj mitgeteilt wirdet, daher die armen gewissen des newen vnd
ewigeny testaments gotlicher gnaden vnd derz erlosung Christi ymmermhera vertro-
stet vnd versichert werden, so soll man das heylig sacrament auch den glaubigen
krancken mitteilen vnd sie das mit rechtseliger andacht zuentpfaen allwege getrew-
lich vermanen65.

Von der Confirmation.

Die confirmation, als der heylig Hieronimus schreybtb, ist von dem auffkomenc, das
die Aposteln Petrum vnd Johannem gein Samarien santen, denen, die Philippus
daselbst getaufft hettd, die hendt vffzulegen vnnd vber sie zubetten, dardurch den-
selbigen der heylig geist egegeben wardte, Acto. 8 [14-17]. Auß diesem, schreybt
der heilig Hieronimus66, ist hernaher in der kirchen ein solicher brauch auffkomen,
das die Bischoff hienauß yeder vff die pfarren, so jmef beuholen, zogeng Vnnd
daselbst den ihenigen, so von den priestern oder diaconen getaufft waren, die handt

n) -n) da wurdet dis des heren, das er B.

o) -o) E, F; diß dem hern A, C, D. - p) add. ü. d. Z. A; fehlt B, C, D.
q) add.: etc E, F. - r) ire E, F. - s) add.: den C.

t) derselbige E, F. - u) E, F; vheindt A; funde B, C; fundt D.
v) auffbewlichsten E, F. - w) selbig B.
x) add.: des E, F. - y) alten C. - z) fehlt F.

a) ymmer C. - b) add.: ad Luciferianos E, F. - c) aus komen B. - d) hatte E, F.
e)-e) geben würde E, F. - f) jnen D. - g) gezogen E, F.

62. Mt 26,26-27 par.; 1 Kor 11,24.

63. 1 Kor 10,16.

64. Das auf die Kommunion folgende Gebet, einstmals Ad complendam genannt (heute: Post-
communio), das die Einheit der Gläubigen betont. Vgl .Jungmann 2, S. 520—527.

65. Sowohl die Straßburger wie die Kasseler Kirchenordnung sind bezüglich der Krankenkom-
munion sehr zurückhaltend; s. BDS 5, S. 33, Z. 32 - S. 34, Z. 11; BDS 7, S. 289, Z. 25 - S. 290, Z. 24.
Witzel gibt verschiedene Beispiele vom alten Brauch, das Sakrament zu den Kranken zu bringen; s.
Typus, S. 22-23.

66. Hieronymus: Dialogus contra Luciferianos 8,9; MSL 23, Sp. 163-165.
 
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