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Wolgast, Eike [Editor]; Seebaß, Gottfried [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften [Editor]; Kirchenrechtliches Institut der Evangelischen Kirche in Deutschland [Editor]; Arend, Sabine [Oth.]; Sehling, Emil [Bibliogr. antecedent]
Die evangelischen Kirchenordnungen des XVI. Jahrhunderts (21. Band = Nordrhein-Westfalen, 1): Die Vereinigten Herzogtümer Jülich-Kleve-Berg - das Hochstift und die Stadt Minden - das Reichsstift und die Stadt Herford - die Reichsstadt Dortmund - die Reichsabtei Corvey - die Grafschaft Lippe - das Reichsstift und die Stadt Essen — Tübingen: Mohr Siebeck, 2015

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https://doi.org/10.11588/diglit.30663#0343
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2. Lippische Kirchenordnung 1538

Man sal auch sonder underlat beden, Thessa.
374, Ro. 12 [12], wente teth vormach vielet, Jacob.
5u [16], dardurch wert man gereddet uth aller noit,
als Moises, Gedeon, Sambson, Samuel, Davidv, His-
kia, Josaphat, Assa.
Ezechie. 13 [1-16] und 22 [23-31] claget Got, dat
nemandt sin ovel van sich wendet durch dat gebet,
unde Jacob. 4 [15]. |
Misbruck der hilligen
Vann anropent der hilligenn heft men neyne wisse
schrift, thosage, befellw ader exempelx, so moit dat
anropent up twivelen staen. Wat aber im unwissen
geschut, is ahine geloven yunnd alsoy sunde, Ro. 4
[15-16], Hebre. 11 [1], Ro. 14 [23]. Wat men averst
anropet, dar moith men ahin geloven, Ro. 10 [14].
Dar man averst ain gelovetz, moit Got sin, Hier. 11
[Jer 11,4]. Darentbavena sint de hilligenn, vor not-
helpers, mideler unnd vorspreken vor Godde gema-
ket, dem ampte Christi entgegen, Ro. 3 [23-24],
Heb. 4 [15-16], 5 [1-10], 7 [1-28], 9 [1-28], 10 [1-18],
Ro. 8 [34] unnd b1. Jo. 2 [1], 2. Jo. 5b [Joh 5,24-29],
Joa. 6 [39-40], 14 [6], 17c [3], d1. Ty[motheus] 2d [5],
Ephe. 2 [18], 3 [11-12], Darumb emoit dat anropent
der hilligene unnd alle andererf hilligen dienste afge-
stalt unnd napliebenng.
Dartho hefft men den verstorbenen hilligen al-
tare, kirchen gestiftet, bilde gemaket, missa gehol-
denn, gefastet, gefieret, geoffert, alle der ehre Chri-
sti thojegen, dat Chrisostomus clagt, Homeliis super
Matheum75, unnd dat rechte levendige gottesbilde
t-t B: dat gebeth vormach viele, als.
u In C nachgetragen, D: 5, sunder ym geist, warheyt und
geloven.
v B: David, Elias.
w Fehlt B.
x In C nachgetragen, D, E: exempel yn gotlicher schrifft.
y-y B: fordert ok.
z B: gelovet, dat.
a B: Darher.
b-b B: 1. Corin. 2 [2-5], 2. Corin. 5 [14-15].
c E: 11.
d-d B: Titi. 2 [13-14], E: 1. Tim. 2.
e-e B: aff tho stellende.
f Fehlt B.
g In C nachgetragen, D, E: napliebenn. Qui invocatur sit
[!] necesse est omnisciens, omnipotens, ubique praesens.

unserer negsten armen laten wie ungeachtet.
hUnnd offwol di engele, auch die hieligen im hemel,
villichtei vor uns bedenn, so sal man sie dannoch nit
anropen oft anbedenn, fieren ader fastenn, als wie
auch nit anropen de levendigen up erdenn, wowol sie
vor uns biddenn.
Rechtschapene ehre der hilligen
Gelich als anropent der hilligen unrecht is, so wert
jdoch verlaftj, dieselbigenn recht tho ehrende, gelick
menk einen guden christen, de uns leret, vor luns
biddetl, ehren, dancken unnd loben mugen in Chri-
sto, unnd dat drierlegge wiese:
Thom erstenn, dat wie werden bewogen durch
die erzeigtenn genade Gottes, den hilligen
mwidderfaren unnd geschenckt, ihnn beidem tho eh-
ren, leven unnd der genaden dancken, he, der tho
seiner kerckenn nutte gebruket hefft, uns auch vann
ohme genade mugen vertrowen, Math. 5 [10-11],
Gal. 1 [15].
Item, dat sie uns ein spiegel der gudecheit Got-
tes sin, wy umb unser swacheit willenn nit verloren
sin, als Nabuchodonosor, David, Pet[ro], Zacheo,
Magdalene, Paulo ohre sunde vorgeven sintn, | wier
uns auch tho ohme vertruwen unnd gefurdert wer-
den, ohrem geloven, leve thom negsten, gedult ihm
creutze tho folgende, de gelove Mariae, Luce 1
[46-55], Stephani, Act. 7 [54-60], Abrahae, Gene. 15
[6], Ro. 4o [3.5], der veddere, Heb. 11 [1-40], die leve
unnd barmhertigheit Loth76, Abrahe, Heb. 13 [1-2],
die gedult Job, Jaco. 5p [11], de tucht Zarai, 1. Petri
h-h In C gestrichen. Fehlt D, E.
i Fehlt B.
j-j B: van noden.
k Fehlt B.
l-l B: uns tho bidden.
m-m B: in ohm.
n B: sint, so.
o B: 1.
p B: 3.

74 1Thess 5,17.
75 Johannes Chrysostomus, In Matthaeum, Homilia 50/51,
PG 58, Sp. 508f.
76 Vgl. Gen 19,1-29.

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