286 | II. Die Abtei von Marchiennes
zu pflegen gab. Er habe seinen Nacken ganz dem Joch des Gesetzes, nämlich den
sieben monasticae disciplinae, gebeugt.1179
Wenn es daher irgendetwas um das Kloster herum zu tun oder auszubessern gab,
habe sich Fulchard darum gekümmert. Wenig später habe er sich aber dennoch eini-
ge Zeit dem Willen des Abtes widersetzt: Grund hierfür sei gewesen, dass das Klos-
ter zu diesem Zeitpunkt nichts im Überfluss gehabt habe, was man den Witwen und
Waisen, aber besonders den Armen und Pilgern, die nach Marchiennes kamen, hätte
geben können. Fulchard sei deswegen darüber zornig geworden, habe die Anwei-
sung des Abtes nicht befolgt und damit in Kauf genommen, wegen Ungehorsams
bestraft zu werden. So sei er, wie er es stets gewöhnt war, mit frommem Eifer in das
Refektorium getreten und habe die kleinsten Krümel, die vom Mahl der Mönche
übrig geblieben waren, eingesammelt.1180 Beim Verteilen der Almosen habe er sich
anschließend sehr klug verhalten, denn er gab das Essen entsprechend der Bedürf-
tigkeit der Armen aus. Reiche habe er mehr aus gutem Willen und Zuneigung, denn
aus Bedürftigkeit im Gästehaus untergebracht. Nachdem er schließlich doch einige
wenige Fremde wegschicken musste, habe er bemerkt, dass seine Taten für die nova
religio noch nicht ausreichten. Daher habe er mit großem Eifer die Unterkünfte der
armen Brüder wiederhergestellt, um darin all jene zu versorgen, die zum Kloster
kamen und um Speisung baten.1181
1179 Galbert, Patrocinium, c. 2, S. 145E-F: »Sicque & ex virtute Dei eum visitante, & ex spiritualis Patris
cara exhortatione multum profecit; & multum Frater ipse confortatus, anteactam vitam parvi existi-
mans, totum Domino ac magisterii sui arbitrio se commisit; ac velut mansuetissimum pecus aratro
sulcanti corda verbi Dei, virium suarum qualemcumque quantitatem mancipavit: denique ad quaelibet,
omisso pudore, facienda, emundanda vel curanda, humilitatem suam inclinavit; & jugo legis, velut
alterius Mosaicae, intra septa monasticae disciplinae, tarn gentili quam Judaicae plebi misericorditer
indultae, colla ferventius edomanda supposuit.«
1180 Galbert, Patrocinium, c. 2, S. 145F-146A: »Igitur exhortationis verbis, pia mente reconditis, negotiosus
Frater, ad aliqua circa monasterium agenda vel resarcienda, sese a conspectu conspectu pii Patris reve-
renter corripuit. Nec multo post, licet aliquamdiu reniteretur (ideo plane, quia, ut ajebant, ad manum
plene aliquando non abundabat, quod viduis, orphanis, pupillis & maxime peregrinis hospitibus &
advenis deberet erogare) tarnen voluntati obtemperans praedicti Patris monasterii, jam se erga eum
commoventis, jam quasi vultum irati ostendentis, jam ejus inobedientiam ulcisci parantis, haud desue-
tus a priori consuetudine & tarn sedula religione quam religiosa sedulitate, non solum pelues, paropsi-
des, lebetes, sportas, reliquis Fratrum eduliis vel pulmentis recolligendis, refectorariae stationi intulit;
verum etiam fragmentis vel micis decidentibus de mensis (memor Dominicae sanctionis; colligite quae
superaverunt fragmenta, ne pereant, praecipientis discipulis) ne perirent, verrendis, solicite cavit.«
1181 Galbert, Patrocinium, c. 2, S. 146A: »Sagax vero in distribuenda roga sive eleemosyna, prout necessi-
tati cujusque videbat indigentis competere, dives quidem pro bona voluntate, juxta exemplum Joan-
nis Sanctissimi Patriarchae, xenodochia pauperum magis affectu quam re decenter coaptavit. Paucis
quoque xeniis in gratiam Dei sibi delatis, nova religione nondum ad haec sufficiente ad cetera explenda,
pluribus repertis necdum expedita incommodis, habitacula Fratrum egenorum satis convenienti indus-
tria reformavit; ibidemque supervenientibus & alimoniam petentibus compatiendo, sermonem bonum
supra datum tribuendo, Deo rursus in suis membris parere ac deservire studuit.«
zu pflegen gab. Er habe seinen Nacken ganz dem Joch des Gesetzes, nämlich den
sieben monasticae disciplinae, gebeugt.1179
Wenn es daher irgendetwas um das Kloster herum zu tun oder auszubessern gab,
habe sich Fulchard darum gekümmert. Wenig später habe er sich aber dennoch eini-
ge Zeit dem Willen des Abtes widersetzt: Grund hierfür sei gewesen, dass das Klos-
ter zu diesem Zeitpunkt nichts im Überfluss gehabt habe, was man den Witwen und
Waisen, aber besonders den Armen und Pilgern, die nach Marchiennes kamen, hätte
geben können. Fulchard sei deswegen darüber zornig geworden, habe die Anwei-
sung des Abtes nicht befolgt und damit in Kauf genommen, wegen Ungehorsams
bestraft zu werden. So sei er, wie er es stets gewöhnt war, mit frommem Eifer in das
Refektorium getreten und habe die kleinsten Krümel, die vom Mahl der Mönche
übrig geblieben waren, eingesammelt.1180 Beim Verteilen der Almosen habe er sich
anschließend sehr klug verhalten, denn er gab das Essen entsprechend der Bedürf-
tigkeit der Armen aus. Reiche habe er mehr aus gutem Willen und Zuneigung, denn
aus Bedürftigkeit im Gästehaus untergebracht. Nachdem er schließlich doch einige
wenige Fremde wegschicken musste, habe er bemerkt, dass seine Taten für die nova
religio noch nicht ausreichten. Daher habe er mit großem Eifer die Unterkünfte der
armen Brüder wiederhergestellt, um darin all jene zu versorgen, die zum Kloster
kamen und um Speisung baten.1181
1179 Galbert, Patrocinium, c. 2, S. 145E-F: »Sicque & ex virtute Dei eum visitante, & ex spiritualis Patris
cara exhortatione multum profecit; & multum Frater ipse confortatus, anteactam vitam parvi existi-
mans, totum Domino ac magisterii sui arbitrio se commisit; ac velut mansuetissimum pecus aratro
sulcanti corda verbi Dei, virium suarum qualemcumque quantitatem mancipavit: denique ad quaelibet,
omisso pudore, facienda, emundanda vel curanda, humilitatem suam inclinavit; & jugo legis, velut
alterius Mosaicae, intra septa monasticae disciplinae, tarn gentili quam Judaicae plebi misericorditer
indultae, colla ferventius edomanda supposuit.«
1180 Galbert, Patrocinium, c. 2, S. 145F-146A: »Igitur exhortationis verbis, pia mente reconditis, negotiosus
Frater, ad aliqua circa monasterium agenda vel resarcienda, sese a conspectu conspectu pii Patris reve-
renter corripuit. Nec multo post, licet aliquamdiu reniteretur (ideo plane, quia, ut ajebant, ad manum
plene aliquando non abundabat, quod viduis, orphanis, pupillis & maxime peregrinis hospitibus &
advenis deberet erogare) tarnen voluntati obtemperans praedicti Patris monasterii, jam se erga eum
commoventis, jam quasi vultum irati ostendentis, jam ejus inobedientiam ulcisci parantis, haud desue-
tus a priori consuetudine & tarn sedula religione quam religiosa sedulitate, non solum pelues, paropsi-
des, lebetes, sportas, reliquis Fratrum eduliis vel pulmentis recolligendis, refectorariae stationi intulit;
verum etiam fragmentis vel micis decidentibus de mensis (memor Dominicae sanctionis; colligite quae
superaverunt fragmenta, ne pereant, praecipientis discipulis) ne perirent, verrendis, solicite cavit.«
1181 Galbert, Patrocinium, c. 2, S. 146A: »Sagax vero in distribuenda roga sive eleemosyna, prout necessi-
tati cujusque videbat indigentis competere, dives quidem pro bona voluntate, juxta exemplum Joan-
nis Sanctissimi Patriarchae, xenodochia pauperum magis affectu quam re decenter coaptavit. Paucis
quoque xeniis in gratiam Dei sibi delatis, nova religione nondum ad haec sufficiente ad cetera explenda,
pluribus repertis necdum expedita incommodis, habitacula Fratrum egenorum satis convenienti indus-
tria reformavit; ibidemque supervenientibus & alimoniam petentibus compatiendo, sermonem bonum
supra datum tribuendo, Deo rursus in suis membris parere ac deservire studuit.«