294 | II. Die Abtei von Marchiennes
Schließlich erinnert Galbert daran, dass Bruder Fulchard über mehrere Nächte
hinweg mit einem Dämon bis früh in die Morgenstunden gekämpft habe. Nur durch
eine List habe dieser den Bruder zu Boden geworfen und ihm zugerufen, dass er
seine irreligiosa observatio aufgeben und das Kloster verlassen solle.1207 Galbert lässt
hierauf eine Rede mit detaillierten Ausführungen zum Alten und Neuen Testament
folgen. Ziel des Ganzen sei es gewesen, Fulchard davon zu überzeugen, seine Wache
aufzugeben und das Kloster zu verlassen.1208 Doch dieser sei unerschrocken geblie-
ben und habe den Kampf erneut begonnen. Mit der Hilfe der Heiligen habe er den
Dämon unterworfen, ihn mit seinen Füßen getreten und gewürgt. Dieser habe dar-
aufhin die Gestalt einer Art Wolle angenommen, die Fulchard nun mit seinen Füßen
zertreten konnte. Der Dämon sei geflohen und habe Fulchard zurückgelassen.1209
Derart in Angst versetzt, hatte sich der Bruder über lange Zeit vor die Kirche gesetzt
und nichts mehr gegessen. Nur wenn die Bewohner der Gegend an der Kirchenpfor-
te vorbei kamen und ihm etwas zu essen gaben, sei sein dürrer Körper notdürftig ge-
speist worden. Doch Fulchard war damit zufrieden und habe sich dazu entschlossen,
niemals Hand an die Vorräte des Klosters zu legen, oder die beneficia des Klosters
zu verkaufen, wozu ihm die Nachbarn des Klosters rieten. Fulchard schwor, lieber
vor Hunger sterben zu wollen, als irgendetwas zu entwenden.1210
resilivit; atque ita illam intolerabilem passionem Domino, quem pie invocaverat, opitulante evasit, &
pio liberatori immensas, pro adepta salute, grates & laudes sine cunctamine exsolvit.«
1207 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 148C: »Jam equidem incredibile memoratu est quod idem inexpugnabilis
atque imperterritus Frater, per singulas fere noctes, cum nigriore fuligine hoste luctabatur: & non-
numquam etiam usque mane, & quasi duello hinc inde commisso, pugiles impares videbantur manus
ad invicem inserere. Quem etiam fraudibus plenus daemon, indignantis affamine moliebatur deorsum
elidere; fuge, inquiens, hinc in malam rem, cum tua irreligiosa observatione. Putas tu, diu mecum te
posse decertare? putas tu spirituale agmen luteo conamine superare? «
1208 Zu der ausführlichen Rede vgl. Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 148C-F; ebd., S. 148F: »Curre ergo per
singula, & continuo videbis nostra ludicra, & quae raro in vacuum cedunt, stupenda atque miranda
exercitia. Tu vero, quisquis es, qui in tantam audaciam proruis, qui nos a propriis laribus, imo a neglec-
tis tabernaculi hujus sedibus expungere conaris.«
1209 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 149A: »At Frater intrepidus, strepitum in atrocem faciens, collecto flatu
in hostem infufflans, sputa oris jaciens, rursusque luctam conserens, auxiliatrice Dei Sanctorumque
virtute, in terram malignum, ut erat in exstasi, projecit, pedibus substravit, diro verbere tutudit, &
suffocando defatigavit. Verumtamen cum inter terram & pedes superbiam atrocis praedonis conterere
atque humiliare existimaret, derepente nec spiritum, nec corpus, quod putabat adfuisse, constringebat:
sed quasi quamdam massam, in modum lanei velleris, sub pedibus expergiscens conculcabat.«
1210 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 149A-B: »Nec semel vel bis; neque die, septimana, vel mense; sed longa
temporis intercapedine sic anxiabatur, sic patiebatur, nulla aut rara quandoque suffultus refectione,
nulla aut rara usus stomachi fultura, nimia confectus corpus esurie, dum ab eo timeretur sibi, sed multo
magis rebus ecclesiae. Si quando, quasi ad speciosam portam templi, ab incolis fidelibus Deumque ti-
mentibus caritatis alimoniae pro mercede animae suae deferebantur, ex illis macilentum corpus, satisque
laboribus atque nexibus diversarum curarum attenuatum, potius quam reficeret, sustentabat; hisque
contentus, neque vades, neque venditiones de gazis vel beneficiis ecclesiasticis, quas tarnen inter manus
habebat, aliquando facere disponebat. Cumque a pluribus & vicinis & procul positis saepius tale quid
suggereretur, & verbum illud, nedum factum, ut nefas refugeret & execraretur; jurejurando se affirma-
bat malle mori fame, quam unquam aliqua distrahere.«
Schließlich erinnert Galbert daran, dass Bruder Fulchard über mehrere Nächte
hinweg mit einem Dämon bis früh in die Morgenstunden gekämpft habe. Nur durch
eine List habe dieser den Bruder zu Boden geworfen und ihm zugerufen, dass er
seine irreligiosa observatio aufgeben und das Kloster verlassen solle.1207 Galbert lässt
hierauf eine Rede mit detaillierten Ausführungen zum Alten und Neuen Testament
folgen. Ziel des Ganzen sei es gewesen, Fulchard davon zu überzeugen, seine Wache
aufzugeben und das Kloster zu verlassen.1208 Doch dieser sei unerschrocken geblie-
ben und habe den Kampf erneut begonnen. Mit der Hilfe der Heiligen habe er den
Dämon unterworfen, ihn mit seinen Füßen getreten und gewürgt. Dieser habe dar-
aufhin die Gestalt einer Art Wolle angenommen, die Fulchard nun mit seinen Füßen
zertreten konnte. Der Dämon sei geflohen und habe Fulchard zurückgelassen.1209
Derart in Angst versetzt, hatte sich der Bruder über lange Zeit vor die Kirche gesetzt
und nichts mehr gegessen. Nur wenn die Bewohner der Gegend an der Kirchenpfor-
te vorbei kamen und ihm etwas zu essen gaben, sei sein dürrer Körper notdürftig ge-
speist worden. Doch Fulchard war damit zufrieden und habe sich dazu entschlossen,
niemals Hand an die Vorräte des Klosters zu legen, oder die beneficia des Klosters
zu verkaufen, wozu ihm die Nachbarn des Klosters rieten. Fulchard schwor, lieber
vor Hunger sterben zu wollen, als irgendetwas zu entwenden.1210
resilivit; atque ita illam intolerabilem passionem Domino, quem pie invocaverat, opitulante evasit, &
pio liberatori immensas, pro adepta salute, grates & laudes sine cunctamine exsolvit.«
1207 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 148C: »Jam equidem incredibile memoratu est quod idem inexpugnabilis
atque imperterritus Frater, per singulas fere noctes, cum nigriore fuligine hoste luctabatur: & non-
numquam etiam usque mane, & quasi duello hinc inde commisso, pugiles impares videbantur manus
ad invicem inserere. Quem etiam fraudibus plenus daemon, indignantis affamine moliebatur deorsum
elidere; fuge, inquiens, hinc in malam rem, cum tua irreligiosa observatione. Putas tu, diu mecum te
posse decertare? putas tu spirituale agmen luteo conamine superare? «
1208 Zu der ausführlichen Rede vgl. Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 148C-F; ebd., S. 148F: »Curre ergo per
singula, & continuo videbis nostra ludicra, & quae raro in vacuum cedunt, stupenda atque miranda
exercitia. Tu vero, quisquis es, qui in tantam audaciam proruis, qui nos a propriis laribus, imo a neglec-
tis tabernaculi hujus sedibus expungere conaris.«
1209 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 149A: »At Frater intrepidus, strepitum in atrocem faciens, collecto flatu
in hostem infufflans, sputa oris jaciens, rursusque luctam conserens, auxiliatrice Dei Sanctorumque
virtute, in terram malignum, ut erat in exstasi, projecit, pedibus substravit, diro verbere tutudit, &
suffocando defatigavit. Verumtamen cum inter terram & pedes superbiam atrocis praedonis conterere
atque humiliare existimaret, derepente nec spiritum, nec corpus, quod putabat adfuisse, constringebat:
sed quasi quamdam massam, in modum lanei velleris, sub pedibus expergiscens conculcabat.«
1210 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 149A-B: »Nec semel vel bis; neque die, septimana, vel mense; sed longa
temporis intercapedine sic anxiabatur, sic patiebatur, nulla aut rara quandoque suffultus refectione,
nulla aut rara usus stomachi fultura, nimia confectus corpus esurie, dum ab eo timeretur sibi, sed multo
magis rebus ecclesiae. Si quando, quasi ad speciosam portam templi, ab incolis fidelibus Deumque ti-
mentibus caritatis alimoniae pro mercede animae suae deferebantur, ex illis macilentum corpus, satisque
laboribus atque nexibus diversarum curarum attenuatum, potius quam reficeret, sustentabat; hisque
contentus, neque vades, neque venditiones de gazis vel beneficiis ecclesiasticis, quas tarnen inter manus
habebat, aliquando facere disponebat. Cumque a pluribus & vicinis & procul positis saepius tale quid
suggereretur, & verbum illud, nedum factum, ut nefas refugeret & execraretur; jurejurando se affirma-
bat malle mori fame, quam unquam aliqua distrahere.«