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Sellner, Harald [VerfasserIn]; Eberhard Karls Universität Tübingen [Grad-verleihende Institution] [Hrsg.]
Klöster zwischen Krise und correctio: monastische "Reformen" im Hochmittelalterlichen Flandern — Klöster als Innovationslabore, Band 3: Tübingen, 2016

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https://doi.org/10.11588/diglit.48960#0315
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5. Die zeitgenössischen Texte als Überreste der correctio | 311

an dem für gewöhnlich über die Brüder geurteilt wurde, pro disciplina seu religio-
ne conservanda.1257 Wilhelm habe diesen Abgrund nicht gesehen und gedacht, auf
dem rechten Weg gewesen zu sein.1258 Die heilige Rictrud rettete den Verunglück-
ten vor dem Tod, der wie Galbert hinzufügt, im Dienst an den Brüdern und in all
seinen Werken gleich und besonders nützlich gewesen sei. Der Aufprall Wilhelms
wurde nämlich durch einen großen Schuttberg abgeschwächt.1259 Von oben seien
zwar zusätzlich Ziegel heruntergebrochen, doch der Herr habe Wilhelm vor die-
sen, aber auch vor zwei großen Balken, die herunterzustürzen drohten, bewahrt.1260
Drei oder vier Brüder, die nach der Komplet mit dem Aufräumen in der Kirche
beschäftigt gewesen waren, hatten den Lärm aus dem Kapitelsaal vernommen, Licht
gemacht und seien dorthin geeilt. Als sie sahen, was passiert war, klagten sie und
mutmaßten, dass Wilhelm wohl ein furchtbares Verbrechen gegen die heilige Ric-
trud begangen haben müsse.1261 Der betroffene Bruder war zwar am Leben, lag
aber schwer verletzt mit gebrochenen Gliedern am Boden. Galbert bemerkt hier-
zu, dass Wilhelm mit den anderen Brüdern die Komplet beendet habe, dabei aber
weniger durch Wort und Gesang, als vielmehr durch Zeichen und Winken mit den
Händen beschäftigt gewesen sei. Die zerschlagenen Gliedmaßen würden daher die
göttliche correctio und animadvertio deutlich erkennen lassen.1262 Die Brüder mut-
1257 Galbert, Miracula, I, c. 3, S. 130C: »Sed perparum processerat; & ecce, stupore simul & horrore depres-
sus atque comprehensus, delapsus est in inferiorem locum, qui deputatus est pro more, vel potius pro
disciplina seu religione conservanda, ad judicia Fratrum. Quis non viderit periculum immane lapsuro
fuisse, cum nescierit nec vel senserit, ubi manus, ubi pedes, sive caput cum ceteris membris, cui voragini
seu praecipitio deberet subesse?«
1258 Galbert, Miracula, I, c. 3, S. 130C-D: »Sese utique pari modo comitantia subitoq; fuere casus & in-
cessus. Nam adhuc putabat recte incedere, firmiterque vestigia in pervia regere, & jam invia & profunda
penetrabat, nulla aut modica dote memoriae, ingenii, intellectusve derelicta in cautelam necis evitand^.«
1259 Galbert, Miracula, I, c. 3, S. 130D: »Pugnabant igitur fata & B. Rictrudis digna suffragia. Nec mora;
contrariae vicissitudinis caligine detersa, digna Deo Dei famula Rictrudis superior fuit in causa
Sed jam diligentius rei summam attendamus, Fratrique praedicto & denominato in servitio Confra-
trum, nec non in quolibet opere pari atque utillimo, ab ipsa hianti & patenti fauce mansionis dispositae
requiei male descendisse, super congestum calcis & sabuli, imo super immensum tumulum vel aggerem
cumulatum veteris inferioratae materiei, condoleamus.«
1260 Galbert, Miracula, I, c. 3, S. 130D-E: »Nec tarnen desuper, sed de latere corruit, ac continuo super
glebas obduratas antiquae maceriei, substratis praeduris fragminibus antiqui roboris, resilivit. Inde vero
Dominus secundum multitudinem miserationum suarum misertus est ejus, quod non incidit in robur
praefixum ferro duarum columnarum, (ni fallor) in eodem positarum in signum dilectionis diligendo-
rum Fratrum, quarum tarnen officium deputatum deservire laqueari vel sustentationi trabium. Nam si
in eas incidisset, mox capite diminuto cerebroque discusso, vita prorsus caruisset.«
1261 Galbert, Miracula, I, c. 3, S. 130E: »Ad cujus casum & sonitum vicinum Fratres tres aut quatuor, qui
de completa synaxi remanserant rerum procuratores, illato lumine, gest§ rei ordinem & miserabilem
conditionem sciscitabantur; & super eo valde ingemiscentes, aliqua enormitate scelerum diligentiam
S. Rictrudis aversam & ademptam sibi esse conquerebantur.«
1262 Galbert, Miracula, I, c. 3, S. 130E: »Ille autem, quia Complet^ in Conventu cum ceteris officium com-
pleverat, potius nutibus manuum & signis, quam plectro lingu§ verborumque modis vel sonis, divinam
correctionem vel animadversionem, suique corruptionem & multimodam membrorum collisionem
demonstrabat.«
 
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