CONFESSIO TETRAPOLITANA
49
den zieret. [335 a] In disem allem
vnnd was hieraus vollgt, ist der
vnnsern leere nichtzit annders,
dann das die hailligen Vätter vnnd
gemainer verstanndt der Cristen
halltet. Derhalben wir von vn-
nötten achten, hieuon weyter mell-
dung zuthun.
(II) In wellchem von gemainer Ler
der gaistlichen ettwas abgetretten.
In den stucken aber, die man von
dem, wie wir der erlösung Christi
tailhäfftig werden, gemainclich ge-
leret, Auch in dem, was ainem
Cristen menntschen zuthun ge-
püret, sein vnnsere prediger von
yetzt ettlich zeyt einher angenomen
mainungen ettwas abgewichen.
Dasselbig alles wellen wir E. Kay:
Mt: gantz ainfälltig in höchster
vnderthenigkait vff irer Mayestat
gnedigist erfordern fürtragen b mit
melldung ettlicher Ortt der hail-
ligen schryfft, Durch die wir sollche
vnnserer prediger Leere anzu-
nemen verursacht seind.
(III) Woher kome vnsere Recht-
uertigung.
Erstlich, Nachdem nun Ettwo vil
iar einher fürgeben ist, Das zu dem,
das der Menntsch frum [335 b]
vnnd gerecht werde, seine aigne
werckh eruordert werden, haben
die vnnsern geleeret, Das sollichs
alles sey der göttlichen guete vnnd
b) fürgetragen A.
cunty presentem Ecclesiae suae,
usque ad consumationem s^culi.
Illam z a sanctificare, instaurare 1 et b
vnice dilectam sponsam omnigenis
virtutum decoris exornare. In c his
quoniam c nihil a Patribus, nihil a
communi Christianorum consensu
variarunt d , satis putamus', hunc in
modum f fidem illorum et f nostram
esse testatos.
3 De Iustificatione
et Fide.
Circa ea autem, quae de ratione,
qua redemptionis per Christum
factae participes reddimur, doceri
vulgo solent, deque officijsg homi-
nis Christiani, variare nostri [12 b]
nonnihil a receptis h dogmatis coe-
perunt. 'Quae omnia S. M. Tuae
exponere iuxtaque ea scripturae lo-
ca, quibus ad recipiendum illa
compulsi sumus, indicare quam
simplicissime' studebimus. Pri-
mum igitur, cum iam aliquot annis
ad iustificationem hominis requiri
propria eius opera traditum sit,
Nostrii totam diuinae beneuolen-
tiae, Christique merito acceptam
referendam solaque fide percipi
docuerunt, quo inter caetera scrip-
turae Loca haec illos mouerunt:
z) hanc a. - a)-a) instarare, sanctifi-
care a. - b) et tanquam a. - c)-c) ijs
quomodolibet C. - d) uariamus a. -
e) fore credimus a. - f)-f) nos fidem a. -
g) offitio C. - h) receptis pridem a. -
i)-i) In his quae nos secuti sumus.
Sacratissime Maiestati tuae quam simpli-
cissime exponere et simul ea scripturae
loca, quibus huc compulsi sumus, bona
fide indicare a. - j) nostri hanc a.
49
den zieret. [335 a] In disem allem
vnnd was hieraus vollgt, ist der
vnnsern leere nichtzit annders,
dann das die hailligen Vätter vnnd
gemainer verstanndt der Cristen
halltet. Derhalben wir von vn-
nötten achten, hieuon weyter mell-
dung zuthun.
(II) In wellchem von gemainer Ler
der gaistlichen ettwas abgetretten.
In den stucken aber, die man von
dem, wie wir der erlösung Christi
tailhäfftig werden, gemainclich ge-
leret, Auch in dem, was ainem
Cristen menntschen zuthun ge-
püret, sein vnnsere prediger von
yetzt ettlich zeyt einher angenomen
mainungen ettwas abgewichen.
Dasselbig alles wellen wir E. Kay:
Mt: gantz ainfälltig in höchster
vnderthenigkait vff irer Mayestat
gnedigist erfordern fürtragen b mit
melldung ettlicher Ortt der hail-
ligen schryfft, Durch die wir sollche
vnnserer prediger Leere anzu-
nemen verursacht seind.
(III) Woher kome vnsere Recht-
uertigung.
Erstlich, Nachdem nun Ettwo vil
iar einher fürgeben ist, Das zu dem,
das der Menntsch frum [335 b]
vnnd gerecht werde, seine aigne
werckh eruordert werden, haben
die vnnsern geleeret, Das sollichs
alles sey der göttlichen guete vnnd
b) fürgetragen A.
cunty presentem Ecclesiae suae,
usque ad consumationem s^culi.
Illam z a sanctificare, instaurare 1 et b
vnice dilectam sponsam omnigenis
virtutum decoris exornare. In c his
quoniam c nihil a Patribus, nihil a
communi Christianorum consensu
variarunt d , satis putamus', hunc in
modum f fidem illorum et f nostram
esse testatos.
3 De Iustificatione
et Fide.
Circa ea autem, quae de ratione,
qua redemptionis per Christum
factae participes reddimur, doceri
vulgo solent, deque officijsg homi-
nis Christiani, variare nostri [12 b]
nonnihil a receptis h dogmatis coe-
perunt. 'Quae omnia S. M. Tuae
exponere iuxtaque ea scripturae lo-
ca, quibus ad recipiendum illa
compulsi sumus, indicare quam
simplicissime' studebimus. Pri-
mum igitur, cum iam aliquot annis
ad iustificationem hominis requiri
propria eius opera traditum sit,
Nostrii totam diuinae beneuolen-
tiae, Christique merito acceptam
referendam solaque fide percipi
docuerunt, quo inter caetera scrip-
turae Loca haec illos mouerunt:
z) hanc a. - a)-a) instarare, sanctifi-
care a. - b) et tanquam a. - c)-c) ijs
quomodolibet C. - d) uariamus a. -
e) fore credimus a. - f)-f) nos fidem a. -
g) offitio C. - h) receptis pridem a. -
i)-i) In his quae nos secuti sumus.
Sacratissime Maiestati tuae quam simpli-
cissime exponere et simul ea scripturae
loca, quibus huc compulsi sumus, bona
fide indicare a. - j) nostri hanc a.