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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0073
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CONFESSIO TETRAPOLITANA

69

Daher lesen wir, das vnnser herr
Christus sein gepett zu nacht ge-
hailten Vnnd allemal, so balld es
tag ward, sich wider zu dem volck,
dasselbig zuleeren vnnd ire krannk-
ken zuhayllen, gethan hatt 1 -*. Dann
wie die Lyeb vber glaub vnnd hoff-
nung ist, j Corrinth. xiij tio [13],
Allso sein allen guten hailligen
vbungen die fürzesetzen, die aus
lieb des nechsten flyessen vnnd die-
selbig beweysen in dem, das sy dem
Nechsten fruchtpar sein vnnd nutz-
lich. Aus diser vrsach schreybt der
haillig Crisostimus, das das vasten
vnder den tugenden die vnderste
statt hallte 1 ’.
(VIII) Vom gepott bettens vnnd
Vastenns.
Nach dem aber nur die ettwas im
gaist erhitzget vnnd vom hymel
getribne gemueter Recht vnnd mit
frucht betten vnnd vasten mögen,
So hat es vnnsere Prediger für
pesser angesehen, mit hailligen er-
manungen zu sollichem zu lockenn
vnnd zeraytzen, wie dann sollichs
[341a] auch bey den Apposteln
vnnd der elltern, rainen kürchen im
brauch gewesen, dann mit gepot-
ten zuzwingen, Dieweyl solliche
die gewyssen zur Sünd verstryk-
ken. Allso haben sy auch Frucht-
parer geachtet, das man Stett, maß
vnnd zeyt des gebettenns vnd
vastenns ains Yeden gaysts, on den
weder Recht gepettet noch ge-
fastet werden mag, haimstelle,
Dann das mans in gemain mit ge-
setzen furschreybe, Namlich die
nicht sollten mögen on sünd nach-

sunt. Vnde s Seruator nocte legitur 5
precationi, die autem doctrinae et
sanandis aegrotis operam dedisse 1 .
Vt enim maior fide et spe dilectio
est, ita qu^ proximo hanc referunt,
vtilitatem certam u hominibus ad-
ferentia cunctis sacris functionibus
alijs anteponenda credimus. Vnde
D. Chrysostomus in Math. Homel.
48 scripsit, ieiunium in choro virtu-
tum vltimum locum sortitur v .

10 De Ieiuniorum preceptis.
w Cunque non w nisi ardentiores et
superno adflatu incitatae* mentes
rite ac cum fructu yet precari et?
ieiunare possint z , pr^stare Credi-
mus Apostolorum ac superioris
atque purioris Ecclesiae exemplo
sanctis exhortationibus ad haec
inuitare, quam pr^ceptis compel-
lere a , presertim, quae peccatis b
obligent 0 , et locum et tempus ac
d modum precandi d cuiusque 6 Spiri-
s)-s) de seruatore legimus, quod noctu
a. - t) dederit a. - u) certam nimirum
a. - v) sortiri a. - w)-v r ) At uero quo-
niam nullae a. - x) peculiariter incitatae
a. - y)-y) uel ... uel a. - 2) possunt a. -
a) ea extorquere, ijs a. - b) peccatis a.
peccati A. - c) obligant, id quod sibi
permiserunt posteriores, cum iam ordo
sacerdotum haud parum degenerasset.
Sic a. - d)-d) modum tum precandi
tum ieiunandi a. - e) malumus sancto
a.
 
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