CONFESSIO TETRAPOLITANA
83
den glauben werden wir selig vnnd
from. So hat Sannt Paulus von
wercken des gesatz (vnder welcher
auch vasten vnnd betten erzellet
würdt) allso geschryben: Cristus ist
euch vnnutst ivorden, allen, die ir wellt
durchs gesat^ gerecht iverden. Ir sejt
von e gnaden abgefallen [Gai 5,4].
Dann wir hoffen gerechtigkait zu-
bekomen durch den gaist aus dem
glauben. AUso sollen wir wol bet-
ten, aber darumb, das wir von Gott
ettwas enntpfahen, vnnd darumb
sollen wir vasten, das wir dester
vnuerhinderter betten mögen, Das
auch damit das flaisch im diennst
vnnd gehorsam behallten werde.
Diß ainig Ennd vnnd alain diser
prauch des pettenns vnnd vastenns
ist in gottlicher schryfft vnnd von
denhailligenvätternfürgeschryben,
vnnd gar nicht, das man Gott da-
mit ettwas abuerdiene. Dann so
wir, [345 a] was wir seind, ganntz
von Gott seind, so seind wir ime
auch ganntz schulldig vnnd ver-
pflicht, vnnd sollen in von gannt-
zem hertzen, seelen vnnd krefften
lieben, alle ding zu seinen Ern an-
richten vnnd volbringen Vnnd,
wann wir schon das alles volbracht
hetten, sollten rvir vnns dannocht alls
vnnüt^ knecht bekennen, wie Cristus
gesagt [Lc 17,10]. So weyt ists
daruon, das man mit vasten vnnd
betten Gott ettwas abuerdienen
mög.
e) vom A.
docuerunt, d ne quid meriti aut
iustificationis in eis qu$reretur d .
Gratia enim per fidem sicut salui,
ita et iusti reddimur, et de operibus
Legis', inter quae et preces et ieiu-
nia numerantur, sic scripsit Paulus
ad Gal: 5 [4]: Christus vobis factus
est ociosus, quicunque per Legem iustifi-
camini, a gratia excidistis. Nos f enim
spiritu exs fide spem iustici^ ex-
pectamus, precandum igitur est,
ut h a Deo accipiamus', ieiunandum,
ut precemur expeditius carnemque
in officio contineamusi. Hunc so-
lum finem usumque precum et
ieiuniorum k tam scriptura quam k
Patrum prqscripta 1 pr^scribunt,
m quibus si etiam ita incumberemus,
ut nihil hic in nobis posset desyde-
rari et c^tera quoque legis vniuersa
perficeremus m , adhuc tamen n faten-
dum esset a , nos seruos esse inutiles.
Quid igitur nobis meriti adfinge-
mus°?
d)-d) quod uulgo homines doceri so-
lent, nescio quid meriti et iustificationis
hisce sibi actionibus quqrere. a. - e) legis
B, C, D, a. legum A. - f) a. Non A, B,
C, D. - g) et a. - h) sed ut a. - i) ac-
cipiamus, non ut illi hinc quicquam
conferamus a. - j) contineamus, non ut
apud Deum aliquid nobis mereamur a. -
k)-k) et ... et a. - 1) tum scripta tum
exempla a. - m)-m) Ad haec sic res
nostrae habent, ut si etiam tanta cum
religione precari et ieiunare possemus,
demum omnia, quaecunque Deus nobis
iniunxit, perficere, ut amplius nihil a
nobis requiri posset, quod hactenus ne-
mo mortalium unquam praestitit. a. -
n)-n) fateri oporteret a. - o) fingemus a.
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den glauben werden wir selig vnnd
from. So hat Sannt Paulus von
wercken des gesatz (vnder welcher
auch vasten vnnd betten erzellet
würdt) allso geschryben: Cristus ist
euch vnnutst ivorden, allen, die ir wellt
durchs gesat^ gerecht iverden. Ir sejt
von e gnaden abgefallen [Gai 5,4].
Dann wir hoffen gerechtigkait zu-
bekomen durch den gaist aus dem
glauben. AUso sollen wir wol bet-
ten, aber darumb, das wir von Gott
ettwas enntpfahen, vnnd darumb
sollen wir vasten, das wir dester
vnuerhinderter betten mögen, Das
auch damit das flaisch im diennst
vnnd gehorsam behallten werde.
Diß ainig Ennd vnnd alain diser
prauch des pettenns vnnd vastenns
ist in gottlicher schryfft vnnd von
denhailligenvätternfürgeschryben,
vnnd gar nicht, das man Gott da-
mit ettwas abuerdiene. Dann so
wir, [345 a] was wir seind, ganntz
von Gott seind, so seind wir ime
auch ganntz schulldig vnnd ver-
pflicht, vnnd sollen in von gannt-
zem hertzen, seelen vnnd krefften
lieben, alle ding zu seinen Ern an-
richten vnnd volbringen Vnnd,
wann wir schon das alles volbracht
hetten, sollten rvir vnns dannocht alls
vnnüt^ knecht bekennen, wie Cristus
gesagt [Lc 17,10]. So weyt ists
daruon, das man mit vasten vnnd
betten Gott ettwas abuerdienen
mög.
e) vom A.
docuerunt, d ne quid meriti aut
iustificationis in eis qu$reretur d .
Gratia enim per fidem sicut salui,
ita et iusti reddimur, et de operibus
Legis', inter quae et preces et ieiu-
nia numerantur, sic scripsit Paulus
ad Gal: 5 [4]: Christus vobis factus
est ociosus, quicunque per Legem iustifi-
camini, a gratia excidistis. Nos f enim
spiritu exs fide spem iustici^ ex-
pectamus, precandum igitur est,
ut h a Deo accipiamus', ieiunandum,
ut precemur expeditius carnemque
in officio contineamusi. Hunc so-
lum finem usumque precum et
ieiuniorum k tam scriptura quam k
Patrum prqscripta 1 pr^scribunt,
m quibus si etiam ita incumberemus,
ut nihil hic in nobis posset desyde-
rari et c^tera quoque legis vniuersa
perficeremus m , adhuc tamen n faten-
dum esset a , nos seruos esse inutiles.
Quid igitur nobis meriti adfinge-
mus°?
d)-d) quod uulgo homines doceri so-
lent, nescio quid meriti et iustificationis
hisce sibi actionibus quqrere. a. - e) legis
B, C, D, a. legum A. - f) a. Non A, B,
C, D. - g) et a. - h) sed ut a. - i) ac-
cipiamus, non ut illi hinc quicquam
conferamus a. - j) contineamus, non ut
apud Deum aliquid nobis mereamur a. -
k)-k) et ... et a. - 1) tum scripta tum
exempla a. - m)-m) Ad haec sic res
nostrae habent, ut si etiam tanta cum
religione precari et ieiunare possemus,
demum omnia, quaecunque Deus nobis
iniunxit, perficere, ut amplius nihil a
nobis requiri posset, quod hactenus ne-
mo mortalium unquam praestitit. a. -
n)-n) fateri oporteret a. - o) fingemus a.