CONFESSIO TETRAPOLITANA
93
lang zeyt darfür gehallten, Alls in
dem man ettwas sonnderlichs vmb
Gott verdiene. Derhalben es dann
so ain grewhch sünd geachtet wor-
5 den ist, Wo yemanndt denselbigen
wider verlassen hat. Darumb mag
ainem Cristen, dess leyb vnnd seel
Christi aigen seind? 2 , vil weniger
gepürn, sich zu sollcher diennst-
io perkait mit gelüpten zuuerpinden,
Dann ainem aignen knecht gepürn
mag, sich seins gefallenns ainem
anndern herrn in diennst zuuer-
pflichten. Zu dem mag nit gelaug-
i 5 net werden, das auch durch sollich
glüpt, durch die man sich verstrickt,
mentschensatzungen zugeleben,
ain Nottwenndigkait zu vbertret-
ten göttlich gesatz eingefüert
20 werdJJ. Dasgesatzgottes eruordert,
das ain Crist der Oberkait, den
elltern, den verwantten vnnd Freun-
denn vnnd sonnst ainem Yeden,
wie Gott den ime zum nechsten
25 machet, alles seins vermögenns
dienen soll, in was stat, zeit oder
maß dasselbig sein, des nechsten,
gelegennhait immer eruordern
mag, Auch das er sein leben in
50 sollichen stanndt begeb, in dem er
dem nechsten dienen vnnd Nutzen
schaffen könnd, Auch aus der Ee
nit beleyb, Es sey im dann gegeben,
sich derselbigen vmb des Hymel Reichs
55 willen, das ist die Gottseligkait vnnd
Ere gottes zufürdern, [348 a]
ennt^iechen [Mt 19,12]. Dann da
steet das gepott gottes, durch Pau-
lum verkündigt, wellches kain ge-
40 lübd noch gepott der menntschen
mag abthun: Bullerey ^uuermeyden,
hab ain Yegclicher sein aigen weyb vnnd
ain Yegcliche irn aigen man [1 Cor 7,2].
Paulus locis, quos adduximus,
damnauit. Omnino enim spe meri-
torum U apud Deum u , qui Monacha-
tum profitentur, inuentis illis ho-
minum sese deuouent. Vnde v cre-
ditur, neminem posse rursus ab eis
resilire v . Proinde cum corpus et
spiritus noster Dei sint, w qui nos
alioqui sui iuris, nempe a se condi-
tos, etiam precio sanguinis filij
emit, 1. Chor: ö w , haud potest
Christianis Hcere se votis Mona-
stic^ isti seruituti x , multo minus,
quam seruis^ dominos mutare suos.
Ad haec inficiari non potest, per
huiusmodi vota z viuendi mandatis
hominum a etiam inductam neces-
sitatem, ut solet*, transgrediendi
legem Dei, Math: 15. Siquidem
Lex dei requirit, ut Magistratui,
Parentibus, propinquis et alijs qui-
buslibet Christianus, quos illi Deus
f^cerit proximos et b ipsius ope in-
digos b adduxerit, pro virili inser-
uiat; quocunque in loco aut tempore
modoue vsus illorum poposcerit.
Tum illud viuendi genus amplecta-
tur, quo maxime c rationibus proxi-
morum consulere valeat, nec celi-
batum diligat, [17 b] nisi datum
ipsi d sit, propter Regnum coelorum,
hoc est, causa promouendae pietatis
glori^que Dei, seipsum castrare,
vltro c Matrimonio abdicato. Nam
u)-u) fehlt a. - v)-v) tantum piaculum
faciunt, ab illis se ad Christi libertatem
recipere a. - w)-w) idque duplici no-
mine, conditionis et redemptionis a. -
x) seruituti mancipare a. - y) seruis pro-
phanis a. - 2) mancipationem et uota a. -
a)-a) necessitatem, ut semper solent,
induci a. - b)-b) ei iuuandos a. - c) prae-
cipue a. - d) fehlt a. - e) fehlt a.
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lang zeyt darfür gehallten, Alls in
dem man ettwas sonnderlichs vmb
Gott verdiene. Derhalben es dann
so ain grewhch sünd geachtet wor-
5 den ist, Wo yemanndt denselbigen
wider verlassen hat. Darumb mag
ainem Cristen, dess leyb vnnd seel
Christi aigen seind? 2 , vil weniger
gepürn, sich zu sollcher diennst-
io perkait mit gelüpten zuuerpinden,
Dann ainem aignen knecht gepürn
mag, sich seins gefallenns ainem
anndern herrn in diennst zuuer-
pflichten. Zu dem mag nit gelaug-
i 5 net werden, das auch durch sollich
glüpt, durch die man sich verstrickt,
mentschensatzungen zugeleben,
ain Nottwenndigkait zu vbertret-
ten göttlich gesatz eingefüert
20 werdJJ. Dasgesatzgottes eruordert,
das ain Crist der Oberkait, den
elltern, den verwantten vnnd Freun-
denn vnnd sonnst ainem Yeden,
wie Gott den ime zum nechsten
25 machet, alles seins vermögenns
dienen soll, in was stat, zeit oder
maß dasselbig sein, des nechsten,
gelegennhait immer eruordern
mag, Auch das er sein leben in
50 sollichen stanndt begeb, in dem er
dem nechsten dienen vnnd Nutzen
schaffen könnd, Auch aus der Ee
nit beleyb, Es sey im dann gegeben,
sich derselbigen vmb des Hymel Reichs
55 willen, das ist die Gottseligkait vnnd
Ere gottes zufürdern, [348 a]
ennt^iechen [Mt 19,12]. Dann da
steet das gepott gottes, durch Pau-
lum verkündigt, wellches kain ge-
40 lübd noch gepott der menntschen
mag abthun: Bullerey ^uuermeyden,
hab ain Yegclicher sein aigen weyb vnnd
ain Yegcliche irn aigen man [1 Cor 7,2].
Paulus locis, quos adduximus,
damnauit. Omnino enim spe meri-
torum U apud Deum u , qui Monacha-
tum profitentur, inuentis illis ho-
minum sese deuouent. Vnde v cre-
ditur, neminem posse rursus ab eis
resilire v . Proinde cum corpus et
spiritus noster Dei sint, w qui nos
alioqui sui iuris, nempe a se condi-
tos, etiam precio sanguinis filij
emit, 1. Chor: ö w , haud potest
Christianis Hcere se votis Mona-
stic^ isti seruituti x , multo minus,
quam seruis^ dominos mutare suos.
Ad haec inficiari non potest, per
huiusmodi vota z viuendi mandatis
hominum a etiam inductam neces-
sitatem, ut solet*, transgrediendi
legem Dei, Math: 15. Siquidem
Lex dei requirit, ut Magistratui,
Parentibus, propinquis et alijs qui-
buslibet Christianus, quos illi Deus
f^cerit proximos et b ipsius ope in-
digos b adduxerit, pro virili inser-
uiat; quocunque in loco aut tempore
modoue vsus illorum poposcerit.
Tum illud viuendi genus amplecta-
tur, quo maxime c rationibus proxi-
morum consulere valeat, nec celi-
batum diligat, [17 b] nisi datum
ipsi d sit, propter Regnum coelorum,
hoc est, causa promouendae pietatis
glori^que Dei, seipsum castrare,
vltro c Matrimonio abdicato. Nam
u)-u) fehlt a. - v)-v) tantum piaculum
faciunt, ab illis se ad Christi libertatem
recipere a. - w)-w) idque duplici no-
mine, conditionis et redemptionis a. -
x) seruituti mancipare a. - y) seruis pro-
phanis a. - 2) mancipationem et uota a. -
a)-a) necessitatem, ut semper solent,
induci a. - b)-b) ei iuuandos a. - c) prae-
cipue a. - d) fehlt a. - e) fehlt a.