CONFESSIO TETRAPOLITANA
95
Er sagt: ain Yegclicher vnd Yegc-
liche, Nympt da niemandt aus. So
bezeuget Cristus selbs, der zum
besten waist, was im vermögen sey
menntschlicher art, was auch dem
Vatter gefall, Yedem zu geben, das
nit Yederman diss fasse, das er sich umb
des hymelreichs willen der Ee enndt-
schlahe [Mt 19,12]. Nun ist ainem
yeden, der disen hanndel Recht an-
sehen will, offennpar, das die, so die
Münch gelübd thun, sich ainem
besonndern heufflin leuth der-
massen verpflichten vnnd zuaig-
nen, das sye yetzt weder der Ober-
kait noch elltern oder ainigerlay
mentschen vnnd von Gott zuge-
ordneten nechsten anderst dann
nach willen seins Apts oder Priors
ire schufldige gehorsam vnnd
diennst beweysen könnden h oder
von der narung, vber die Gott sye
vnnd kain anndere zuschaffneren
vnnd austayllern gesetzt hat, Ye-
manndts notturfft, wie in gott ge-
potten, zu hillff komen. Zum aller-
wenigisten aber ist in nit zugeben,
zu der Ee zegreiffen, wie seer sy
doch brennen vnnd desshalb in
schweere laster fallenndt. Seyt-
malen dann am tag flgt, das der
mentsch [348 b] durch sollche Clo-
sterglüpd der diennstperkait Chri-
sti, der vnns durch sein plut er-
kaufft hat, enntpfremdet vnnd
geraubet, der mentschen diennst-
parkait, Ja mer der sünden, von
wegen der Nottwenndigkait, zu
vbertretten das gottlich gesatz, zu
der solliche glüpt treyben, ergeben
vnnd verpflichtet württ, Das doch
h) könnde A.
stat edictum illud Dei per Paulum
promulgatum, Quod nulla homi-
num vota possunt irritum reddere:
Propter, inquit f , stupra vitanda quis-
que (neminem excipit) suam vxorem
habeat, et vnaquqque Maritum suum,
neque enim capiunt omnes verbum
illud, de Celibatu, propter Regnum
coelorum suscipiendo, ut ^attestatus
este Christus ipse, quo nemo vel
quid valeat ingenium humanum
vel quid placeat Patri et nouit
melius h et tradidit fide potiore'. Iam
palam est, votis iflis Monasticis
certo hominum generi sic manci-
pari, qui illa suscipiunt, ut iam
nec Magistratui nec Parentibus, nec
vllis hominibus Coinobiarchai ex-
coepto, k morigerum et officiosum k
se prestare aut facultatibus suis
subuenire liceat.
Minime 1 omnium vero Vxorem
ducere, etiamsi vrantur m , et ideo
in quaeuis vitae dedecora ne-
cessario prolabantur. Cum itaque
perspicuum, n hisce votis homi-
nem Christi seruitute solutum
non tam hominum quam Sathanae
seruituti, propter istam, quam
f) fehlt a. - g)-g) testatur a. - h) cer-
tius a. - i) meliore a. - j) uno coenobiar-
cha a. - k)-k) morigeros et officiosos a. -
1) Minus a. - m) quam maxime urantur
a. - n)-n) sit, uota ista monastica homi-
nem seruitute Christi solutum, seruituti
non tam hominum quam Sathanae ob-
noxium facere transgrediendique legem
Dei necessitatem quandam, uti omnium
humanarum traditionum natura est in-
ferre ac ideo a.
95
Er sagt: ain Yegclicher vnd Yegc-
liche, Nympt da niemandt aus. So
bezeuget Cristus selbs, der zum
besten waist, was im vermögen sey
menntschlicher art, was auch dem
Vatter gefall, Yedem zu geben, das
nit Yederman diss fasse, das er sich umb
des hymelreichs willen der Ee enndt-
schlahe [Mt 19,12]. Nun ist ainem
yeden, der disen hanndel Recht an-
sehen will, offennpar, das die, so die
Münch gelübd thun, sich ainem
besonndern heufflin leuth der-
massen verpflichten vnnd zuaig-
nen, das sye yetzt weder der Ober-
kait noch elltern oder ainigerlay
mentschen vnnd von Gott zuge-
ordneten nechsten anderst dann
nach willen seins Apts oder Priors
ire schufldige gehorsam vnnd
diennst beweysen könnden h oder
von der narung, vber die Gott sye
vnnd kain anndere zuschaffneren
vnnd austayllern gesetzt hat, Ye-
manndts notturfft, wie in gott ge-
potten, zu hillff komen. Zum aller-
wenigisten aber ist in nit zugeben,
zu der Ee zegreiffen, wie seer sy
doch brennen vnnd desshalb in
schweere laster fallenndt. Seyt-
malen dann am tag flgt, das der
mentsch [348 b] durch sollche Clo-
sterglüpd der diennstperkait Chri-
sti, der vnns durch sein plut er-
kaufft hat, enntpfremdet vnnd
geraubet, der mentschen diennst-
parkait, Ja mer der sünden, von
wegen der Nottwenndigkait, zu
vbertretten das gottlich gesatz, zu
der solliche glüpt treyben, ergeben
vnnd verpflichtet württ, Das doch
h) könnde A.
stat edictum illud Dei per Paulum
promulgatum, Quod nulla homi-
num vota possunt irritum reddere:
Propter, inquit f , stupra vitanda quis-
que (neminem excipit) suam vxorem
habeat, et vnaquqque Maritum suum,
neque enim capiunt omnes verbum
illud, de Celibatu, propter Regnum
coelorum suscipiendo, ut ^attestatus
este Christus ipse, quo nemo vel
quid valeat ingenium humanum
vel quid placeat Patri et nouit
melius h et tradidit fide potiore'. Iam
palam est, votis iflis Monasticis
certo hominum generi sic manci-
pari, qui illa suscipiunt, ut iam
nec Magistratui nec Parentibus, nec
vllis hominibus Coinobiarchai ex-
coepto, k morigerum et officiosum k
se prestare aut facultatibus suis
subuenire liceat.
Minime 1 omnium vero Vxorem
ducere, etiamsi vrantur m , et ideo
in quaeuis vitae dedecora ne-
cessario prolabantur. Cum itaque
perspicuum, n hisce votis homi-
nem Christi seruitute solutum
non tam hominum quam Sathanae
seruituti, propter istam, quam
f) fehlt a. - g)-g) testatur a. - h) cer-
tius a. - i) meliore a. - j) uno coenobiar-
cha a. - k)-k) morigeros et officiosos a. -
1) Minus a. - m) quam maxime urantur
a. - n)-n) sit, uota ista monastica homi-
nem seruitute Christi solutum, seruituti
non tam hominum quam Sathanae ob-
noxium facere transgrediendique legem
Dei necessitatem quandam, uti omnium
humanarum traditionum natura est in-
ferre ac ideo a.