CONFESSIO TETRAPOLITANA
vnnd sacrament iren fürganng
haben, mag man wol wissen (souil
vnns von nöten, zuhallten Cristenn-
lich gemain, vnnd in sollicher nach
dem beuellch christi zu lernen,
manen vnnd auch zuhellffen
diennstlich ist), wo vnnd wer die
gemain [354b] gottes sey, Ob
gleich kainer dem anndern ins
hertz sehen khan vnnd derhalb
auch niemanndt den anndern leicht-
lich Richten soll. Weyter, dieweyl
diss gemain ain Reich Gottes ist
vnd soll desshalb in ir alles vff die
beste Ordnung angestellt sein, hat
sye allerlay Ampter vnnd Diennst,
wie sy dann ain leyb Cristi ist, aus
vilen gelydern zusamen gesetzt,
deren yegclichs sein aigen werck
hat. Wellche dann in sollchen
Ämptern sich getreulich hallten
vnnd im wortt vnnd der Leer
ernstlich arbaiten, die haben die
kürch vnnd gemain zuuertretten
vnnd in irem Namen zuhanndlen,
Das der die kürch selbs verachtet,
der sy verachten vnnd nicht horen
wollt. Mit was gaists aber vnnd
gaistlichem vermögen solliche be-
gabt sein muessen, haben wir vnn-
sern glauben mit seinen grunden
aus der schryfft Daroben ange-
zaigt, alls wir vom Ampt vnnd
würd der gaistlichen denselbigen
erzellet haben. Dann die die kürch
Cristi gar nicht vertretten oder in
irem Namen ettwas hanndelln
mögen, wellche Cristi nit seind
vnnd derhalb nichts Cristlichs,
Sonnder das der Leer Cristi ennt-
gegen ist, fürgeben. Dann ob wol
geschechen mag, das auch die
bösen offt ettwas guts leren vnnd
ll 7
nequeunt, vbi Euangelium Sacra-
mentaque eius pure obtinent.
k Eadem cum k Regnum Dei sit
atque ideo optimo ordine in ea
cuncta geri necesse sit, habet varia
Ministrorum munia. Corpus siqui-
dem est, ex varijs membris, quibus
singulis sui actus sunt compactum,
et hic dum suo Ministerio bona
fide funguntur, in verbo et doctrina
gnauiter laborantes, Ecclesiam vere
repr^sentant, ut qui eos audierit,
recte dicatur audisse Ecclesiam.
Verum quo istos spiritu agi quaque
facultate pr^ditos esse oporteat,
superius, cum fidem nostram de
Ministerio Ecclesiae exponeremus,
'sumus confessi 1 fideique hac in re
nostrae™ rationem dedimus. Ne-
queunt enim ij n vicem gerere Ecc-
lesi^ Christi eiusue °nomine quic-
quam gerere, qui ut Christi non
sunt, ita nihil Christi, [20 a] sed cum
mandatis illius pugnantia tradunt 0 .
Id tamenP fieri potest^, ut nonnun-
k)-k) Pr^terea cum Ecclesia a. - 1)-1)
memorauimus a. - m) nostra B. - n) fehlt
a. - o)-o) docent, quae Christi manda-
tis pugnant a. - p) quidem B, C, D. -
q) potest, et saepe fit a.
vnnd sacrament iren fürganng
haben, mag man wol wissen (souil
vnns von nöten, zuhallten Cristenn-
lich gemain, vnnd in sollicher nach
dem beuellch christi zu lernen,
manen vnnd auch zuhellffen
diennstlich ist), wo vnnd wer die
gemain [354b] gottes sey, Ob
gleich kainer dem anndern ins
hertz sehen khan vnnd derhalb
auch niemanndt den anndern leicht-
lich Richten soll. Weyter, dieweyl
diss gemain ain Reich Gottes ist
vnd soll desshalb in ir alles vff die
beste Ordnung angestellt sein, hat
sye allerlay Ampter vnnd Diennst,
wie sy dann ain leyb Cristi ist, aus
vilen gelydern zusamen gesetzt,
deren yegclichs sein aigen werck
hat. Wellche dann in sollchen
Ämptern sich getreulich hallten
vnnd im wortt vnnd der Leer
ernstlich arbaiten, die haben die
kürch vnnd gemain zuuertretten
vnnd in irem Namen zuhanndlen,
Das der die kürch selbs verachtet,
der sy verachten vnnd nicht horen
wollt. Mit was gaists aber vnnd
gaistlichem vermögen solliche be-
gabt sein muessen, haben wir vnn-
sern glauben mit seinen grunden
aus der schryfft Daroben ange-
zaigt, alls wir vom Ampt vnnd
würd der gaistlichen denselbigen
erzellet haben. Dann die die kürch
Cristi gar nicht vertretten oder in
irem Namen ettwas hanndelln
mögen, wellche Cristi nit seind
vnnd derhalb nichts Cristlichs,
Sonnder das der Leer Cristi ennt-
gegen ist, fürgeben. Dann ob wol
geschechen mag, das auch die
bösen offt ettwas guts leren vnnd
ll 7
nequeunt, vbi Euangelium Sacra-
mentaque eius pure obtinent.
k Eadem cum k Regnum Dei sit
atque ideo optimo ordine in ea
cuncta geri necesse sit, habet varia
Ministrorum munia. Corpus siqui-
dem est, ex varijs membris, quibus
singulis sui actus sunt compactum,
et hic dum suo Ministerio bona
fide funguntur, in verbo et doctrina
gnauiter laborantes, Ecclesiam vere
repr^sentant, ut qui eos audierit,
recte dicatur audisse Ecclesiam.
Verum quo istos spiritu agi quaque
facultate pr^ditos esse oporteat,
superius, cum fidem nostram de
Ministerio Ecclesiae exponeremus,
'sumus confessi 1 fideique hac in re
nostrae™ rationem dedimus. Ne-
queunt enim ij n vicem gerere Ecc-
lesi^ Christi eiusue °nomine quic-
quam gerere, qui ut Christi non
sunt, ita nihil Christi, [20 a] sed cum
mandatis illius pugnantia tradunt 0 .
Id tamenP fieri potest^, ut nonnun-
k)-k) Pr^terea cum Ecclesia a. - 1)-1)
memorauimus a. - m) nostra B. - n) fehlt
a. - o)-o) docent, quae Christi manda-
tis pugnant a. - p) quidem B, C, D. -
q) potest, et saepe fit a.