Metadaten

Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Editor]; Neuser, Wilhelm H. [Editor]; Seebaß, Gottfried [Editor]; Strohm, Christoph [Editor]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

DOI Page / Citation link: 
https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0125
License: Free access  - all rights reserved

DWork-Logo
Overview
Facsimile
0.5
1 cm
facsimile
Scroll
OCR fulltext
CONFESSIO TETRAPOLITANA

121

ligen sacrament, Fürnemblich aber
den tauff vnnd sein haylligs abent-
mal, eingesetzt hat. Wellche bey
den allten den Namen sacrament,
alls vnnser Prediger achten, nit
alain daher vberkomen haben, das
sy vnsichtparlicher gnaden sicht-
pare zaichen seind, wie der haillig
Augustinus sye beschreybt* 6 ,
Sonnder auch, das man mit solli-
chen Cristo begeben 4 ? vnnd im
alls vil alls gehulldet 48 .
(XVII) Vom Tauff.
Vom Tauff Leeren vnnsere Predi-
ger, wie die geschryfft innhalltet,
das wir durch denselhen sollen in den
Tod Cristi begraben iverden, Ro. vj t0
[4], in den Leyb Cristi gefasset,
j mo Corinth xij mo [12 £.], mit
Cristo beclayt werden, Gallat. iij tio
[27], Das er sey ain bad der wider-
gepurtt, Tit. iij cio [5], durch das die
sünd abgeweschen, Actium xxij do [16],
vnnd ivir selig rverden, j mo Petri iij cio
[21]. Wellches sye alles verstond,
wie es Sannt Peter selbs ercleret,
Alls er geschryben hat: Wellches
(Redt vom wasser) nun auch euch
selig machet, nit das abthun [356 a] des
vnflats am flaisch, Sonnder der pundt
ains guten geivissen mit Gott durch die
vffersteeung Jhesu Cristi [ 1 Petr 3,21 ].
Dann on glauben mag man gott nit ge-
uallen [Hebrn,6], So iverden ivir
auch selig aus gnaden, nit aus den
ivercken, alls der hayllig Paulus lee-
ret [Eph 2,8 f.]. Seytmalen aber der
Tauff allso ein sacrament ist des
gottlichen Pundts, in dem er den
seinen, ir gott zusein vnnd sy alls
sein werck zuhalten versprochen

fieret, b in externam quoque suos
inter se societatem coniunxit, qui-
bus et Sacramenta propterea b dedit,
interqu? ea c pr^cipua d Baptismum
et Eucharistiam d , 'quae videntur
sic appellata e non solum, quia sint f
inuisibihs grati^ visibilia signa ut
D. August[ini] verba habentß, sed
etiam quod his quasi fidei professio
fiat.

19 De Baptismo.
De baptismo itaque confitemur id,
quod passim scriptura de illo pr^-
dicat, eo sepiliri nos in mortem Christi,
Ro: 6 [4], coagmentari in vnum corpus,
1. Cor: 12 [ 12 f.], Christum induere,
Gal. 3 [27], Esse lauacrum regenera-
tionis, Tit: 3 [5], peccata abluere,
Act: 22 [16], nos saluari, i.Pet:3
[21]. Omnia haec h sic intelligimus,
ut ea D. Petrus interpretatus est,
cum ait, Cuius figurae nunc respon-
dens baptismus nos quoque saluos
reddit, non depositio sordium in carne
sed conscientiae bonae in Deurn profes-
sio. Absque fide enim impossibile est
placere Deo, et gratia seruamur non
nostris operibus. Cum itaque' Bap-
tismus sit Sacramentum foederis
)Dei, quod' cum suis icit, pollicitus
se illorum k Deum et vindicem futu-
b)-b) uoluit suos externam etiam inter
se societatem colere. Qua de caussa et
sacra Symbola, quae sacramenta uocamus,
illis a. - c) fehft a. - d)-d) Baptisma et
Eucharistia a. - e)-e) Haec credimus
ueteribus sacramenta dicta a. - f) sunt
a. - g) sunt C. - h) haec uero a. - i) au-
tem a. - j)-j) quod Deus a. - k) illorum
et seminis eorum a.
 
Annotationen
© Heidelberger Akademie der Wissenschaften