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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0368
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364

CONFESSIO TETRAPOLITANA

gewyssen fry glassen plib z . Sunst wurt arges ärger werdenn, wie zube-
sorgenn, a vnd das heilig Reich in schwer verderben gefurhet, Da fur der
Almechtig syn wölle a . Hie mitt E. K. Mt. vnß vnderthenighch zu höch-
ster gehorsam als vnserem aller Gnedigsten Herren vnd Keyser Befel-
hendt.
Finis b .

Fassung B
30 a a 15 3°. Der Straßburgischen gesanndten der Kay: Mt. vbergebene articul
ihrer Lehr vnnd bekanndtnus 2 . |
31 a b Aller Durchleuchtigster, Großmechtigster, vnuberwindtlichster c Rom. r
Keyser, Aller gnedigster Herr b . Als E. Key e . Mat: sich vsß gantz Christ-
lichem, recht d fridliebendem gemuet vnnd Rath erbottenn, jedes guet-
dunckhen, opinion vnnd meynunng der Religion halb gnedigklichen e
zuhören, zuuersteen f vnnd vernemen vnnd demnach dahyn handlen, das
aller irrthumb Christo begebenn?, frid vnnd einigkheyt bey denen, so
vnder einem haubt, vnnserem herren Jesu Christo h , streytten, wider vff-
z) C korr. aus: möge. - a)-a) C add. - b) Bl. folgt: Eyn andere kurtze
antwort vnd dem vsßschribenn näher. (C add.: Welche furzenemen, so nyemant ge-
tone handlong wurde anklagen.) Aller Großmächtigster vnd aller Gnedigster Herr
Kayser. Nach dem E. K. Mt. genedig gesynnung vnd fürnemmens ist, wie der buch-
stab disses Reychßtags vßschribenn beweret, Alle eins ieglichen gutgedunckhen,
opinion vnd meinung zwyschen jer selbs in lieb vnd gütlicheit zuhören, zuverstön
vnd zuerwegen, Bringen wyr auch für, wie es des glaubens halb in vnserem gewyssen
für Gott dem almechtigen gestelt ist, vnd das mitt kurtzer red vnd blosser anzeyg,
vff das die worheyt (C add: vnd) vnser gewyssen (gestr.: dester lychter möge
vernommen werden, Daß selbig E. K. Mt. hohem verstandt vnd Christlichem vr-
'theil befelhendt, Guter hoffnung, das sie die art des glaubens, die gelegenheit der ge-
wyssen für Gott, das ampt Christi vnd des H.geists vnd ir Mt. entpfangenen gwalt
bedencken, erwegen, zugemüt füren vnd was by vnß irsal [C: vnd wider die h. ge-
schrifft syen befunden, korr. aus: ist] gnädiglich abstellen, was aber by vnß ist dem
ewigen wort Gots, dem Herren Christo, dem waren glauben gemeß, vß glychen [30a]
gnaden gefallen lassen vnd durch ir keyserlich hoheit vnd ampt, so vil es die werck
vnd die vsßwendig ordnung belangt, beschützen vnd vertädigenn. Vnd stot nemlich
by vnß des glaubens vnd Religion halb, wie hie nach volget). (S add.: Auch was vns
zu verglichung vnsers h. Cristlichen glaubens furzunemmen für gut ansihet, dester
eigentlicher mög vernommenn werden. Vnd stot nemlich by vnß des glaubens vnd
religion halb, wie hie noch verzeichnet ist: Das der grund vnser selikheit ist etc., wie
hieuor von dissem zeichen an [folgt eine Krone - gemeint ist die Stelle oben S. 357,
nach Buchstabe t] byß hinuß an das endt.) — a)-a) Spätere Hand A. - der statt
strasburg gesandten Der Kay. Maiestatt zu Augspurgh ubergebene schrifft, darin-
nen sie ihrer Lehr vnnd Lebens rechenschafft geben. Anno M. D. XXX. B, C (spätere
Hände). - b)-b) add. CPB. - c) fehlt C. - d) rech A. - e) gnediglich C. - f) versteen
B, C. - g) begeben etc. C. - h) fehlt B, C.
 
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