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IM KAMPF UM DEN RECHTEN GLAUBEN
weiter inn vnserem ersten artickelv dan D.Antoni inn den seinen außgetrucket;
vnd sein die zwey ersten stück, so er anfichtet.
Nicht weniger aber ist offenbar, das sich auch die anderen stuck auß seim,
D. Antonj, anderem artickel schliessenn. Das dritte stuck haben wir also gesetzet,
Das die obren als dann nach jrem ampt, zu heyligung götlichs namens vnnd er- 5
weiterung seines reichs, handlen, wann sie inn allen trewenn, wie sie es vor got
erkennen vnnd vermögen, versehen, das bei den jren gottes lere reyn vnd recht-
schaffen gefüret, jederman verkündiget, denen, die dauon abziehen wolten, jr got-
loser freuel imm widersprechen vnd lesteren vnnd dann auch inn den gröberen
eusserlichen ergernüssen des lebens gewehret werde. Nun so sehenn E. gn. aber 10
an die wort D.Antoni inn seinem anderen artickel, da er sagt, die oberen, so
Christen sein, werden höchsten fleiß vnnd ernst ankerenn, das das h. Euangeli
fleissig geprediget vnnd das alles gotloß wesen | 616 | vnnd was der heylsamenn
lere Christi entgegen, gewehret vnd abgetriben werde, vnnd darzu fleissiglich ver-
schaffenn, das auch inn auß wendiger haußhaltung der christlichen gemeyn gute 15
ordnung, so zu einem stillen, fridsamen, gotseligen leben dienstlich, vffgericht
werden. wdiß alles sind do.Antoni wortw61. Hie fragen wir abermals, ob auch
fleissige predige des Euangelj abtreiben alles, das dem zu wider, gute ordnung,
dienstlich zu stillem, fridsamen, gotseligem leben, dazu dienen, das gottes namm
geheyliget vnnd sein reich erweyteret werde. Freilich, wa gesunde lere des h. Euan- 2Q
gelj rechtgaht, da wirt gottes namm xso fil meerx erkennet vnnd großgemachet, so
dann der glaub auß dem gehör komet; werden daher jmmer mehr christen geporen
vnnd inn christlichem leben gefürderet?
So dan nun D. Antonj selb setzet, die obren sollen jren höchsten fleiß vnd ernst
ankeren, das das Euangeli fleissig geprediget, was dem zuwider gewehret vnd 25
gute ordnungen gemacht werden, dienstlich zu gotseligem leben, konden wirs
anders nit verstohn, dann das er selb hiemit gesetzet habe, das die obren zu heyli-
gung götlichs nammens vnd erweiterung seines reichs dienen, so sie verschaffen,
das by den jren recht geprediget, soliche predige gehöret vnnd der gotlose freuel
imm widersprechen der warheyt, lesteren vnnd vbelem leben niemand gestattet 30
würdt.
Das dann die obren sollen solichem gotlosen freuel imm abziehen vom wort
gottes, widersprechen vnnd lesteren, auch anderen gröberen eusserlicheny erger-
nüssen wehren, leret D. Antonj vnsers verstandts je gantz außtrucklich inn dem,
das er setzet, die obren werden höchsten fleis vnnd ernst ankeren, das alles gotloß 35
| 617 | wesen vnnd was der heylsamen lere Christi entgegen, gewehret vnnd ab-
getriben werde, freilich werden sie hochsten ernst vnd fleiß ankeren, das das got-
loß wesen vnnd was der heylsamen lere christi entgegen geweret vnnd abgetriben
werde, werden sie ja denen, die von der lere christi wolten abziehen mit wider-
v) korr. aus: artickelen. - w)-w) add. von B. am Rand.
x)-x)add. von B. am Rand. - y) gestr.: lasteren.
61. Ebd.
IM KAMPF UM DEN RECHTEN GLAUBEN
weiter inn vnserem ersten artickelv dan D.Antoni inn den seinen außgetrucket;
vnd sein die zwey ersten stück, so er anfichtet.
Nicht weniger aber ist offenbar, das sich auch die anderen stuck auß seim,
D. Antonj, anderem artickel schliessenn. Das dritte stuck haben wir also gesetzet,
Das die obren als dann nach jrem ampt, zu heyligung götlichs namens vnnd er- 5
weiterung seines reichs, handlen, wann sie inn allen trewenn, wie sie es vor got
erkennen vnnd vermögen, versehen, das bei den jren gottes lere reyn vnd recht-
schaffen gefüret, jederman verkündiget, denen, die dauon abziehen wolten, jr got-
loser freuel imm widersprechen vnd lesteren vnnd dann auch inn den gröberen
eusserlichen ergernüssen des lebens gewehret werde. Nun so sehenn E. gn. aber 10
an die wort D.Antoni inn seinem anderen artickel, da er sagt, die oberen, so
Christen sein, werden höchsten fleiß vnnd ernst ankerenn, das das h. Euangeli
fleissig geprediget vnnd das alles gotloß wesen | 616 | vnnd was der heylsamenn
lere Christi entgegen, gewehret vnd abgetriben werde, vnnd darzu fleissiglich ver-
schaffenn, das auch inn auß wendiger haußhaltung der christlichen gemeyn gute 15
ordnung, so zu einem stillen, fridsamen, gotseligen leben dienstlich, vffgericht
werden. wdiß alles sind do.Antoni wortw61. Hie fragen wir abermals, ob auch
fleissige predige des Euangelj abtreiben alles, das dem zu wider, gute ordnung,
dienstlich zu stillem, fridsamen, gotseligem leben, dazu dienen, das gottes namm
geheyliget vnnd sein reich erweyteret werde. Freilich, wa gesunde lere des h. Euan- 2Q
gelj rechtgaht, da wirt gottes namm xso fil meerx erkennet vnnd großgemachet, so
dann der glaub auß dem gehör komet; werden daher jmmer mehr christen geporen
vnnd inn christlichem leben gefürderet?
So dan nun D. Antonj selb setzet, die obren sollen jren höchsten fleiß vnd ernst
ankeren, das das Euangeli fleissig geprediget, was dem zuwider gewehret vnd 25
gute ordnungen gemacht werden, dienstlich zu gotseligem leben, konden wirs
anders nit verstohn, dann das er selb hiemit gesetzet habe, das die obren zu heyli-
gung götlichs nammens vnd erweiterung seines reichs dienen, so sie verschaffen,
das by den jren recht geprediget, soliche predige gehöret vnnd der gotlose freuel
imm widersprechen der warheyt, lesteren vnnd vbelem leben niemand gestattet 30
würdt.
Das dann die obren sollen solichem gotlosen freuel imm abziehen vom wort
gottes, widersprechen vnnd lesteren, auch anderen gröberen eusserlicheny erger-
nüssen wehren, leret D. Antonj vnsers verstandts je gantz außtrucklich inn dem,
das er setzet, die obren werden höchsten fleis vnnd ernst ankeren, das alles gotloß 35
| 617 | wesen vnnd was der heylsamen lere Christi entgegen, gewehret vnnd ab-
getriben werde, freilich werden sie hochsten ernst vnd fleiß ankeren, das das got-
loß wesen vnnd was der heylsamen lere christi entgegen geweret vnnd abgetriben
werde, werden sie ja denen, die von der lere christi wolten abziehen mit wider-
v) korr. aus: artickelen. - w)-w) add. von B. am Rand.
x)-x)add. von B. am Rand. - y) gestr.: lasteren.
61. Ebd.