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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Stupperich, Robert [Bearb.]; Kroon, Marijn de [Bearb.]; Rudolph, Hartmut [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 6,1): Wittenberger Konkordie (1536) — Gütersloh, 1988

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https://doi.org/10.11588/diglit.29831#0093
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AXIOMATA APOLOGETICA (1535)

89

Si de libris Sebastfiani] Franci Amsdorfius intelligit, hunc senatus reip[ublicae]
nostrae propter insanam hominis temeritatem, in historia eius proditam 46 post carceris
poenam eiecit urbe sua. Nam dolo obtinuerat Historias suas excudi non recognitas 47 .
Alias quoque nugas huius hominis, si eum ex scriptis aestimes, certe grauiter impii,
; excudi apud nos nostri magistratus prohibuerunt: nec unquam reditum ei ad nos,
quamlibet saepe et enixe oranti, concedere uoluerunt 48 .
Indigna itaque theologo iniuria in talem rempfublicam], praesertim non uno nomine
sociam 49 , nobis 50 impingere librum | [A 6 a] | a nobis aeditum, quem nostri magistratus
authore punito damnarunt.
io Sequitur in thematis Amßdorfii: Non est igitur illis ullo modo credendum, nisi
errorem agnoscant et reuocent publice 51 .
Si nullo modo credendum ei, qui cum errauit uel errat, errorem suum nondum
agnouit reuocauitque publice, quid faciemus Amsdorfio, qui errans reip. Argentora-
tensi et nobis, suis uelit nolit fratribus, falso crimen impingit falsi et sacrilegij? 52 .
15 Sed uideamus, quem nobis errorem tribuat. Scribit nos docuisse et scripsisse contra
Lutherum hoc est corpus meum^ id esse, quod »hoc significat corpus meum« aut »hoc est
figura corporis mei« 54 .
Nos respondemus. Cum Amsdorfius conuicerit ullum nostrum unquam docuisse aut
scripsisse hoc est corpus meum id esse, quod est »hoc significat corpus meum« aut »hoc
20 est figura corporis mei«, ipsi nos damnabimus, cuius ipse uolet, criminis.
Vbi uero timor et tremor 55 , quibus Paulus christi caussam egit, non Corinthi modo
ullum mortalium 56 , nedum tantam ecclesiam 57 temere adeo et petulanter tanti accusare
sacrilegii idque publicitus et utraque lingua?

46. Vgl. These 41 in Amsdorfs Schrift. B. läßt mit dieser Formulierung die Möglichkeit offen,
Amsdorf könne mit dem »liber proximus ab illis [i. e. Strasburgensibus] emissus die Chronik von
Sebastian Franck gemeint haben. Francks »Chronica, Zeytbuch vnd Geschycht bibel« erschien
August 1531 in Straßburg.
47. Vgl. zur Haltung des Straßburger Rates gegenüber Franck und der Herausgabe seiner
Chronik auch die Schrift Dialogi (1535), die unmittelbar nach den Axiomata erschien (17. Mai
1535); BDS 6, 2, S. 133, Z. 21 ff.
48. Vgl. H. Weigelt: Sebastian Franck und die lutherische Reformation. In: SVRG 186.77.
Gütersloh 1972. S. 38h, bes. Anm. 195. 197—199.
49. D. h. aus mehr als aus einem Grund sei die Stadt Straßburg mit Magdeburg verbunden.
Vgl. unten S. 92, Anm. 86. Seit 1532 waren die beiden Städte durch das gleiche Glaubensbe-
kenntnis miteinander verbunden. Vgl. unten S. 92, Anm. 85.
50. D. h. den Straßburgern.
51. Vgl. oben S. 85, Z. iof.
52. Beschuldigung des Sakrilegs, weil es sich hier wohl um einen Irrtum in der Sakraments-
frage handelt. Vgl. auch den Ausdruck »pseudo-praedicatores«, der auf die Qualifikation
Pseudoprophetae anspielt (Mt 24,24).
53. Mt 26,26.
54. Die von Zwingli und Oekolampad vertretene Auslegung der Einsetzungsworte des
Abendmahls (s. oben S. 85, Z. i2f).
5 5. Vgl. Phil 2,12.
56. Vgl. 1 Cor 5 (Ausschluß der Unzüchtigen aus der Gemeinde).
57. Die Straßburger Kirche.
 
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