108 OB ZUUERHOFFEN (i 5 36)
Stett haben laßen außgohn64. Wir wöllen2 auch in keynem wort weyter gehna, wie wir
dann auch biß her nie gangen sindt, des wir vns erbieten meniglich65 zubeweyßen.
Weil dann aller Christen versamlung zu Christlicher handlung vonn der 1er Christi
an ymb selb gutc vnd heylßam ist als die dend versprochen segene fChristi hattf, wie
anzeygete ist66, vnd den predigerenh so vil noetiger vnd heylßamer, so vil ynen meer
vonn noten, das sy die 1er Christi auf das' sattisti vnd gewissest auch eynhelligest füren,
vnd ich die predigerk, so ietzund zusamen1 geforderet werden, erkennem als die nach
Gott eyferen der warheit Christi statt geben. was ioch67 mangels allenthalben ist, des
bey mir am meysten, kann ich anders nicht dann den kirchen hoch nutzlich vnd nott-
wendig erkennen, das man die begerte versamlung der prediger fürdere vnd nkeins
wegsn verhindere.
Vnnd ob schon ettwas zubesorgen dißer °samlungen halb° muß man dasselbigP
halten gegen dem vnrath, der^ nit zubesorgen, sonder gewißlich erfolgenr wirt, wos
diße versamlung nit furgoht. Dann wilf man sorgen, es solten dahyn vntichtige leut
kommen vnd die angefangeneu Concordj widerv zerrutten, so ist doch zu hoffen vnd
bey mir vngezweyflet, es solle vns Gott gnad geben, das dises nit geschehe. Solte man
aber vber so vil furgenomenew bewilligung die versamlung nit besuchenx vnd wider
abschreyben, ist leyder durch ettlich schon so vil argwons widery erwecket, das als
dann nichts gewissers were, dann dasz alle welt avoll schreyens würdea, wie wir die leut
angefüret bvnnd aufgesetzetb68 hetten. Ich wüstec auch zwar69 dmitt kaynem guten
gewissend nun meer abzustohn, weyl ich auß gutem gewissen vnd warem grundt der
schrift auch gehell vnd furdernuß meyner oberen vnd bruder in diser sachen so vil
furtgefaren byn.
Was ich zu Augspurgk der Concordy angezettlet70 vnd hernaher bey D. Luther vnd
den Aidgenoßischen kirchen weyter gehandlet71, die Apologj vnßerer6 confession72
auch auf solchen grund gestellet habe, Item das wir zu Schweinfurt die Säxische
z) wellend B; wellen C. — a) gestr.: d—. — b) jr B. — c) add.: jst C. — d) dan C.
e) sagen C. — f)—f) christennhaitt C. — g) ain zeiger [?] C. — h) prediger B.
i) fehlt C. — j) stätist B. — k) predigen C. — 1) zu samend [?] C. — m) erkennen C.
n) —n) jn kain weg C. — o) —o) samblung halben B. — p) desselbige C.
q) den C. - r) folgen B. — s) wie C. — t) wille C. — u) angefangnen B.
v) fehlt B. — w) furgangne B. — x) korr. aus: besuchung. — y) worden C.
z) gestr.: man. — a)—a) schryen wurde B. — b) — b) fehlt B.
c) wißte B. — d) —d) fehlt B. - e) fehlt B.
64. Zur CT und ihrer Verabschiedung vgl. BDS 3, S. 15 ff.
65. Jedermann; vgl. Lexer 1, Sp. 2034.
66. Vgl. oben S. 102, Z. 7ff.
67. Auch immer.
68. Betrogen, verführt, aufgestachelt.
69. Wahrlich.
70. D. h. auf dem Reichstag zu Augsburg im Sommer 1530; vgl. Köhler 2, S. 192!!.; lan
Ha^lett: The Development of Martin Bucer’s Thinking on the Sacrament of the Lord’s Supper in
its historical and theological Context 1523-1534. Theol. Diss. 1975. Münster 1977. S. 3 1 off.
71. Vgl. ebd., S. 220 ff.
72. Vgl. BDS 3, S. 189ff.
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Stett haben laßen außgohn64. Wir wöllen2 auch in keynem wort weyter gehna, wie wir
dann auch biß her nie gangen sindt, des wir vns erbieten meniglich65 zubeweyßen.
Weil dann aller Christen versamlung zu Christlicher handlung vonn der 1er Christi
an ymb selb gutc vnd heylßam ist als die dend versprochen segene fChristi hattf, wie
anzeygete ist66, vnd den predigerenh so vil noetiger vnd heylßamer, so vil ynen meer
vonn noten, das sy die 1er Christi auf das' sattisti vnd gewissest auch eynhelligest füren,
vnd ich die predigerk, so ietzund zusamen1 geforderet werden, erkennem als die nach
Gott eyferen der warheit Christi statt geben. was ioch67 mangels allenthalben ist, des
bey mir am meysten, kann ich anders nicht dann den kirchen hoch nutzlich vnd nott-
wendig erkennen, das man die begerte versamlung der prediger fürdere vnd nkeins
wegsn verhindere.
Vnnd ob schon ettwas zubesorgen dißer °samlungen halb° muß man dasselbigP
halten gegen dem vnrath, der^ nit zubesorgen, sonder gewißlich erfolgenr wirt, wos
diße versamlung nit furgoht. Dann wilf man sorgen, es solten dahyn vntichtige leut
kommen vnd die angefangeneu Concordj widerv zerrutten, so ist doch zu hoffen vnd
bey mir vngezweyflet, es solle vns Gott gnad geben, das dises nit geschehe. Solte man
aber vber so vil furgenomenew bewilligung die versamlung nit besuchenx vnd wider
abschreyben, ist leyder durch ettlich schon so vil argwons widery erwecket, das als
dann nichts gewissers were, dann dasz alle welt avoll schreyens würdea, wie wir die leut
angefüret bvnnd aufgesetzetb68 hetten. Ich wüstec auch zwar69 dmitt kaynem guten
gewissend nun meer abzustohn, weyl ich auß gutem gewissen vnd warem grundt der
schrift auch gehell vnd furdernuß meyner oberen vnd bruder in diser sachen so vil
furtgefaren byn.
Was ich zu Augspurgk der Concordy angezettlet70 vnd hernaher bey D. Luther vnd
den Aidgenoßischen kirchen weyter gehandlet71, die Apologj vnßerer6 confession72
auch auf solchen grund gestellet habe, Item das wir zu Schweinfurt die Säxische
z) wellend B; wellen C. — a) gestr.: d—. — b) jr B. — c) add.: jst C. — d) dan C.
e) sagen C. — f)—f) christennhaitt C. — g) ain zeiger [?] C. — h) prediger B.
i) fehlt C. — j) stätist B. — k) predigen C. — 1) zu samend [?] C. — m) erkennen C.
n) —n) jn kain weg C. — o) —o) samblung halben B. — p) desselbige C.
q) den C. - r) folgen B. — s) wie C. — t) wille C. — u) angefangnen B.
v) fehlt B. — w) furgangne B. — x) korr. aus: besuchung. — y) worden C.
z) gestr.: man. — a)—a) schryen wurde B. — b) — b) fehlt B.
c) wißte B. — d) —d) fehlt B. - e) fehlt B.
64. Zur CT und ihrer Verabschiedung vgl. BDS 3, S. 15 ff.
65. Jedermann; vgl. Lexer 1, Sp. 2034.
66. Vgl. oben S. 102, Z. 7ff.
67. Auch immer.
68. Betrogen, verführt, aufgestachelt.
69. Wahrlich.
70. D. h. auf dem Reichstag zu Augsburg im Sommer 1530; vgl. Köhler 2, S. 192!!.; lan
Ha^lett: The Development of Martin Bucer’s Thinking on the Sacrament of the Lord’s Supper in
its historical and theological Context 1523-1534. Theol. Diss. 1975. Münster 1977. S. 3 1 off.
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72. Vgl. BDS 3, S. 189ff.
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