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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Stupperich, Robert [Bearb.]; Kroon, Marijn de [Bearb.]; Rudolph, Hartmut [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 6,1): Wittenberger Konkordie (1536) — Gütersloh, 1988

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https://doi.org/10.11588/diglit.29831#0199
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ERMAHNUNG - ERKLARUNG (1536)

*95

hören fnun vnd entpfahenfnit allein in 1er gedön der worten vndewasser, sonder auch
die theuren verheyssungen gottes vnd die widergepurth55. Weyl sie aber solche' gaben
gottes iauch nit recht lebendigi glauben, betrachten | 4 a |k vnd zu hertzen fassen,
werden sye hieran schuldig vnd1 berauben sichm selb des rechtn waren nutzes vnd der
5 lebendigen krafft gottes yn disen° gaben gottes.
Die Pdritten aber, das ist dieP recht ware ^gleubigen vncü andechtigen christen, die
hörensr wort vnd entpfahen dies sacrament mit recht erhöhtem gemiet ynl solichefn]
gaben vnd dieu gute des herren. Dise befinden56 auch die rechte frucht vnd besserung
yns ewige leben57. Also haltet sichs nun auch mit dem heyligen obentmal58. Etliche
10 verachtens gar vnd glauben nicht. Diev befmden auch nichs da dann brot vnd weyn.
Andere glaubenw den worten des herren, vnd wie er sagt xvnd dargibtx, also wöllen sye
es auch annemen seinen waren leyb vndy blut, bedencken aber dise gabenz nicht recht,
lossens gleych voma herzen. Die empfahen nun, wie sye glauben bvnd empfahen
wollenb, nit allein brot vnd weyn, sonder auch den leyb vnd blut des herrenc, niessens
15 aber nicht recht dan yne selbd, befinden da von nicht die frechten fürungenf ins ewige
leben, sonder werden mer von wegen solicher vndanckbarkeyt schuldig am leyb vnd
blut des herren59. Die aber gdoh mits recht lebendigem' glauben alles horen vnd anne-
men, die niessens auchi, haben den nutz vndkspeys des ewigen lebens. | 4 b | Weyl sichs
dann yn der warheyt alßo haltet vnd Sant Paulus von solichen vnwurdigen auch redet,
20 die dennoch gleubig vnd yn der kirchen sind, ist1 auchm diser articel ngesetzet vnd das
f) —f) add. ü. d. Z.; gestr.: nun.
g) add. ü. d. Z. statt gestr.: nemen nit alleyn das.
h) gestr.: aber sye. — i) add.: theure B.
j) — j) nicht mit einem Rechten lebendigen B.
k) oben am Rand: 8. — 1) gestr.: me.
m) gestr.: de[s]. - n) Rechten B. — o) add.: theuren B.
р) -p) add. ü. d. Z} [Marg.] B. — q) — q) add. ü. d. Z.
r) add.: das B. — s) add.: heiligen B.
t) zu B. - u) der B.
v) add. ü. d. Z. statt. gestr.: denen ist, auch da. — 1 [Marg.] B.
w) gestr.: vnd. - 2 [Marg.] B. - x)-x) add. ü. d. Z.
y) add.: wares B. - z) gabe B. - a) von B.
b) —b) add. ü. d. Z. statt gestr.: denn [?].
с) add. am Rand und gestr.: also empfahens sye es auch: nemens an ym sacrament.
d)-d) add. ü. d. Z. — e) jm B. - f) —f) recht fürung B.
g)-g) add. am Rand. -y Marg.] B. - h) fehlt B. - i) fehlt B.
j) add. [von anderer Hand]: recht, wie es der Herr den seinen zu niessen verordnet hat B.
k) add.: die B.
l) add. ü. d. Z. statt gestr.: haben wyr vnß auch nit ergern konden dises annembs halb.
m) fehlt B. — n) —n) add. ü. d. Z.; gestr.: zu setzen, nemlich mit diser.
55. Vgl. Jo 3,3 und Tit 3,5.
56. Erfahren (ihnen wird zuteil).
57. Vgl. für B.s Formulierungen hier Lk 8,15 (das Gleichnis vom Säemann).
58. Über die dreifache Weise des Sakramentsempfangs, die B. hier vorträgt vgl. [Pseudo-]
Bernhard von Clairvaux: Sermo de excellentia SS. Sacramenti et dignitate sacerdotum 15; MSL
184, Sp. 989 D f. und Oekolampad, Dialogus, i 8a/b.
59. Vgl. 1 Kor 11,27.
 
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