CONFESSIO TETRAPOLITANA
155
mögen, vnnd du wellest die prie-
ster desselbigen Ortts haissen, das
sy von den potten sollichs annemen,
vnnd verpieten, das furter kain sol-
licher fürhanng in der kürchen
Cristi aufgehenckt werd, Wellche
wider vnnser Religion vnd glauben
sind 81 .« Sihe, der haillig Bischoff
schreybt, Das auch Cristus Pilld in
der kürchen zuhallten wider die
haillig schryfft vnnd vnnsern glau-
ben sey, Vnnd das mit sollchen
wortten, die clerlich anzaigen, das
sollichs der Bischoff zu Jherusalem,
Jheronimus vnnd menigchch der-
zeyt allso gehallten haben, Vnnd
das solhcher glaub vnnd prauch,
die piHder zuuermeyden, allweg
gewesen vnnd von Appostlen her-
komen sey. Das man aber sagen
will, die Billder dienennt zu vnder-
weysung der Layen, Erfindt sich
Erstlich, das der grösser tail Billder
mer zum Pracht vnnd aberglauben
Dann annderßwazu angerichtet
sind. Zum anndern, so will dise
vrsach desshalb nit bestan: [363a]
Die juden hat der herr, alls ain
grobuerstendiger vollckh dann wir
Cristen sein sollen, mit vil Eusser-
lichen Cerimonien vnnd anfue-
rung 82 wellen vnderrichten vnnd
seiner guete ermanen. Den prauch
der Billder aber hat er dartzu so
gar nit taugennlich erkennt, Das
er inen denselbigen zum ErnstHch-
sten verpotten hat. Dann Freylich,
wellcher das Wortt gottes sampt
seinen so herrHchen wercken, die
er vnns im himel vnnd Erden für-
gestellt hat, die wir stettigs vor
augen vnd inn hennden haben, zu
dem ir hoch geniessen, nit vnder-
Etenim quod dicj solet Statuis et
imaginibus rudiores doceri et mo-
neri, ^satis esse ad hoc, ut imagines
et statu^, pr^sertim vbi solent a
vulgo adorari, ferantur, illud satis
esse haud potest?. Nam z rudior
erat populus vetus, adeo ut pluri-
mis illum Ceremonijs institui opor-
tuerit. Attamen imagines a et sta-
tuas* huc conducere ut docerent et
monerent b , tam non agnouit Deus
ut habere illas cum primis vetuerit,
etsi dicatur vetuisse c habere ima-
gines qu$ colerentur, statim conse-
quitur, cum omnes adorari pridem
coeperint, iam si d nihil aliud prop-
ter offendiculum submouendas d .
y)-y) haud quaquam ad id sufficiet, ut
imagines et statuae fetri debeant, praeser-
tim ubi a uulgo adorantur a. - z) fehlt
a. - a)-a) fehlt a. - b) monerent rudio-
res a. - c) uetuisse Deum a. - d)-d) uel
propter offendiculum e templis sub-
mouendas esse uniuersis a.
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mögen, vnnd du wellest die prie-
ster desselbigen Ortts haissen, das
sy von den potten sollichs annemen,
vnnd verpieten, das furter kain sol-
licher fürhanng in der kürchen
Cristi aufgehenckt werd, Wellche
wider vnnser Religion vnd glauben
sind 81 .« Sihe, der haillig Bischoff
schreybt, Das auch Cristus Pilld in
der kürchen zuhallten wider die
haillig schryfft vnnd vnnsern glau-
ben sey, Vnnd das mit sollchen
wortten, die clerlich anzaigen, das
sollichs der Bischoff zu Jherusalem,
Jheronimus vnnd menigchch der-
zeyt allso gehallten haben, Vnnd
das solhcher glaub vnnd prauch,
die piHder zuuermeyden, allweg
gewesen vnnd von Appostlen her-
komen sey. Das man aber sagen
will, die Billder dienennt zu vnder-
weysung der Layen, Erfindt sich
Erstlich, das der grösser tail Billder
mer zum Pracht vnnd aberglauben
Dann annderßwazu angerichtet
sind. Zum anndern, so will dise
vrsach desshalb nit bestan: [363a]
Die juden hat der herr, alls ain
grobuerstendiger vollckh dann wir
Cristen sein sollen, mit vil Eusser-
lichen Cerimonien vnnd anfue-
rung 82 wellen vnderrichten vnnd
seiner guete ermanen. Den prauch
der Billder aber hat er dartzu so
gar nit taugennlich erkennt, Das
er inen denselbigen zum ErnstHch-
sten verpotten hat. Dann Freylich,
wellcher das Wortt gottes sampt
seinen so herrHchen wercken, die
er vnns im himel vnnd Erden für-
gestellt hat, die wir stettigs vor
augen vnd inn hennden haben, zu
dem ir hoch geniessen, nit vnder-
Etenim quod dicj solet Statuis et
imaginibus rudiores doceri et mo-
neri, ^satis esse ad hoc, ut imagines
et statu^, pr^sertim vbi solent a
vulgo adorari, ferantur, illud satis
esse haud potest?. Nam z rudior
erat populus vetus, adeo ut pluri-
mis illum Ceremonijs institui opor-
tuerit. Attamen imagines a et sta-
tuas* huc conducere ut docerent et
monerent b , tam non agnouit Deus
ut habere illas cum primis vetuerit,
etsi dicatur vetuisse c habere ima-
gines qu$ colerentur, statim conse-
quitur, cum omnes adorari pridem
coeperint, iam si d nihil aliud prop-
ter offendiculum submouendas d .
y)-y) haud quaquam ad id sufficiet, ut
imagines et statuae fetri debeant, praeser-
tim ubi a uulgo adorantur a. - z) fehlt
a. - a)-a) fehlt a. - b) monerent rudio-
res a. - c) uetuisse Deum a. - d)-d) uel
propter offendiculum e templis sub-
mouendas esse uniuersis a.