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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 4): Zur auswärtigen Wirksamkeit: 1528 - 1533 — Gütersloh, 1975

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https://doi.org/10.11588/diglit.29141#0153

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BERNER DISPUTATION

149

Gilg Murer. 183 b
Das aber wyter möge bybracht werden das täglich opffer der Mäß, nim
ich für mich Malachiam, den Propheten, am ersten Capi[tel] [10], so er
spricht45: Mir ist der will nitt in üch, spricht der Herr der hären, opffer oder
5 gaben wil ich nit nemmen von üweren henden, dann von uffgang der Sonnen biß zu
nidergang ist groß min namen in den völckern und in aller statt wirt geopffert
minem namen ein reyns opffer, wann warumb46 min namen ist groß in den
völckeren. Hie mag nüt anders nach der ußlegung der göttlichen leerer
verstanden werden, dann das rein opffer, der zart fronlichnam unsers
10 Herren Jesu Christi, in dem Ampt der heyligen Mäß.
Butzer.
Durch hälle schrifft unser widerpart47 unüberwindtlich ist bewärt, das
die Mäß dhein opffer sin mag. Darum so wirt diß ort Malachie, so von
einem reynen und angenämen opffer Gottes redt, in dheinen wäg ver-
15 standen werden.
Gilg Murer.
Malachias, der Prophet, redt hie nitt von innerlichem opffer. Dann
warumb er hat vormals48 geredt von dem usserlichen opffer der Juden,
dannathin so setzt er ein opffer, das an die statt soll kommen, das opffer
20 der Juden. Das ist anders nüt gesin, als bißhar diser Prophet ist ußgelegt
worden, dann das rein opfer wie vormals gesagt ist49.|
Butzer.
Es ist vor gesagt, diewil die Mäß dhein opfer sin kan, wie uß Paulo
überflüssig bewärt ist, so mag diß ort von der Mäß nit verstanden
25 werden, es lege es von der Mäß uß50, glich wer da weller.
Gilg Murer.
Wir haben es bewärt mit unser Distinction.
Butzer.
Die selbig Diestinction ist ane geschrifft, des anderen teyls halb, nämlich
r) Fortsetzung in C und D gestrichen: unnd die distinction. B und E schieben die
folgende Rede Murers in Bucers Votum ein.
45. Vulgata: Non est mihi voluntas in vobis, dicit Dominus exercituum: et munus
non suscipiam de manu vestra. Ab ortu enim solis usque ad occasum, magnum est
nomen meum in gentibus; et in omni loco sacrificatur, et offertur nomini meo oblatio
munda.
46. Darum daß.
47. Gegenteilige Auffassung. 48. V.6ff.
49. S.die Einführung in den Abschnitt VII.
50. In bezug auf.

184a
Hievor am 170. 171. blatt.
 
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