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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 4): Zur auswärtigen Wirksamkeit: 1528 - 1533 — Gütersloh, 1975

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https://doi.org/10.11588/diglit.29141#0337

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MARBURGER RELIGIONSGESPRÄCHE

333

geniti: quo morbo fit, ut nos nosmet amemus magis quam Deum. In
sacramento Eucharistiae de spirituali manducatione29 non dissentiunt,
quod manducare sit credere30.
Philippus non vult credere Augustino, etiamsi dicat, Corpus Christi
oportere esse in uno loco31.
Concedit, »Caro non prodest quicquam«32, de carnali intellectu et judicio
dictum: ut sit generalis sententia.
Dabat corpus in Coena discipulis non [circumscriptive]b, ingerebat se
ori discipulorum, sed abscondito modo.
Zvinglius negat istum absconditum modum probari posse ex scripturis.
Philippus probat per verba »hoc est corpus meum«33. Nos dicimus petitio-
nem principii. Philippus non concedit corpus oportere esse in uno loco:
probat, »Ascendit, ut impleret omnia«34. Zvinglius dicit, corpus Christi non
posse in multis locis [esse]c, non abroga[turum se aliquid divinae
potentiae ...]c
Hac die noctu princeps super concordia ita locutus est Philippo, das
Ihm die Augen sind übergangen. Rediens ad Furstenb[ergium]35 et
Wurtenbergium inquit: hatt mich der Teuffel zum Disputierer gemacht.
Inquit inter alia, se non mori cupere propter istam sententiam: velle
tamen se medium annum in lecto decumbere, ut sublatum esset dissidium.
Fürstenb[ergius] nam astabat cervisia, respondit, se epotaturum pocu-
lum. Flac die Furstenb[ergius] retulit, hic esse artificem Klotz, der
Futerkuglen36 faciat, da eine durch vierschühige Mauren geht und dar-
nach brennet und wan eine angeht, so würfft sie von Ihr bei hundert
stein.
Ego hoc eodem die Philippum initinere allocutus sum, ut juvaret, quo
dissidium illud componatur. Respondit, se daturum operam: quod si

b) Am Rande notiert: desunt verba in copia. Die Ergänzung nach CR Zw 6, II,
S. 508.
c) Ergänzungen nach CR Zw 6, II, S. 508f.

29. Zur Geschichte dieses Begriffes vgl. CR Zw 6, II, S. 507f., Anm.4.
30. Augustin, Tract. 25 in Ioann. (CChr 36, S. 248-259).
31. Ebd., tract. 30 (CChr 36, S. 289-293).
32. Io 6,63.
33. Mt 26,26.
34. Eph4,10. Über Melanchthons Lehre von der Multivolipräsenz Christi siehe
H. Gollwitzer: Coena domini. Die altlutherische Abendmahlslehre in ihrer Ausein-
andersetzung mit dem Calvinismus dargestellt an der lutherischen Frühorthodoxie,
München 1937, S.70ff. W. H. Neuser: Die Abendmahlslehre Melanchthons in ihrer
geschichtlichen Entwicklung (1519-1530), Neukirchen 1968, S. 363-371.
35. Zu Wilhelm Graf von Fürstenberg vgl.J. V. Wagner: Wilhelm von Fürstenberg
1491-1549 und die politisch-geistigen Mächte seiner Zeit, Stuttgart 1966.
36. Schrapnells.
 
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