EIN BERICHT
479
gott gepotten, die person nit ansehen noch lym gerüchtl vereeren9, weder
des armen noch des reichen, des hoch oder gering geachtetenm, wyr sind
alle menschen vnd von vns selb nichs dennn lugner, die warheyt ist
Christus alleyn10, vnd erlanget die nieman, denn welchem er sy mit
5 teylet. Ob wol der nun etwan | die selbige eynem gar reichlicher (?) dann
filen anderen mitteylet, so erlanget sy doch so volckummen hie nieman,
er felheto dennoch zum offteren mal. Geschicht auch, das got offt eynem
geringen verleyhet, das er dem größeren nicht gibt. Yn die sach selb solle
man sehen vnd das recht vrteyl der warheyt, wie das nur des gotlichen
10 geystes ist, by dem selbigp auch alleyn suchen. Yn der aber solle man alle
diener Christi mit aller qhochachtung vndq ererbietung hören rvnd die
zum furnemisten, denen der herr am meysten verleyhet hatr. - So fil
wolten wyr furden [?], die eynfeltigen zu verwarnen, das sy keyn ansehen
der personen, sweder hohen noch geringens, von rechtem vrteyl der
15 warheyt abfureten, sonder das sy wolten wie gott selb vnß nach vnserem
thun vnd keynes anderen anklagen vrteylen. Denn so anklagen zur ver-
dammnuß genügen tseyn sollent, wer konnde vnverdammet bleyben?
Nun zuru sach. | vSo zeugenvw xwyr erstlichx vor gott vnserem herren,
das vnser glaub vnd lere ist, so fil wyr vnß selb ymer bewußt seyn
20 könnden, das wyr festiglichy glauben vnd zbestes fleyß, so fil vnß got
gnad gegebenz, leren allesa b, das vns gott yn seyner heyligen schrifft fur-
geben hatc dvnd ynd die zwelf stuck des glaubens gesumieret ist, on
eyngene aleinig(?)f falschen verstandt oderg glosse, vnd do mit du,
christlicher leserh, diß desto baß vernemen kenndest, wöllen wyr isoliche
25 göttliche lerei auch sumieren vnd dermassen, daß du sehen mögest, wasj
wyr yn den ietzk streytigen puncten christlicherl religionm fur den rech-
ten schriftlichen verstandt halten.
Meniglich deren, die gottes nyn der warheytn achteten, ist nun meer
wol zu wissen, wie es by vns ogenannten christen fast allenthalb, fur-
30 nemlich by denen, so die Römisch kirch erkenet habeno, christlicher lere
vnd lebens halb pnu file iar einherp gestanden istqr. Von natur sind leyder
zur lugen meer dann zur warheyt geneygets, tderhalb, sotu gott, vvnser
l)-l) add. B. - m) gestr. des gelerten oder vnge[-lerten] B. - n) gestr. die B. -
o) gestr. noch B. - p) add. B. - q)-q) add. B. - r)-r) add. am Rand B. - s)-s) add.
am Rand B. — t)-t) add. B. - u) gestr. sagen (?) B. - v)-v) add. am Rand B. -
w) gestr. wir zeugen B. - x)-x) add. B. - y) add. B. - z)-z) add. am Rand B. -
a) add. B. - b) gestr. wie vns die B. - c) gestr. das ym B. - d)-d) add. B. - e) korr.
aus eynen B. - f) add. B. - g) add. B. - h) add. B. - i)-i) add. am Rand B. -
jl korr. u. add. was B. - k) add. B. - l) gestr. lere B. - m) add. B. - n)-n) add. am
Rand B. — o)-o) add. am Rand B. — p)-p) add. B. — q) gestr. das B. - r) gestr.
Nemlich nach dem wyr B. - s) gestr. vnd B. - t)-t) add. B. - u) add. u. gestr. am
Rand noch die weyl B. - v)-v) add. am Rand B.
314v
3151
9. Dtn 1,17; vgl.Prv 24,23.
10. Vgl.Ro 3,4.
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gott gepotten, die person nit ansehen noch lym gerüchtl vereeren9, weder
des armen noch des reichen, des hoch oder gering geachtetenm, wyr sind
alle menschen vnd von vns selb nichs dennn lugner, die warheyt ist
Christus alleyn10, vnd erlanget die nieman, denn welchem er sy mit
5 teylet. Ob wol der nun etwan | die selbige eynem gar reichlicher (?) dann
filen anderen mitteylet, so erlanget sy doch so volckummen hie nieman,
er felheto dennoch zum offteren mal. Geschicht auch, das got offt eynem
geringen verleyhet, das er dem größeren nicht gibt. Yn die sach selb solle
man sehen vnd das recht vrteyl der warheyt, wie das nur des gotlichen
10 geystes ist, by dem selbigp auch alleyn suchen. Yn der aber solle man alle
diener Christi mit aller qhochachtung vndq ererbietung hören rvnd die
zum furnemisten, denen der herr am meysten verleyhet hatr. - So fil
wolten wyr furden [?], die eynfeltigen zu verwarnen, das sy keyn ansehen
der personen, sweder hohen noch geringens, von rechtem vrteyl der
15 warheyt abfureten, sonder das sy wolten wie gott selb vnß nach vnserem
thun vnd keynes anderen anklagen vrteylen. Denn so anklagen zur ver-
dammnuß genügen tseyn sollent, wer konnde vnverdammet bleyben?
Nun zuru sach. | vSo zeugenvw xwyr erstlichx vor gott vnserem herren,
das vnser glaub vnd lere ist, so fil wyr vnß selb ymer bewußt seyn
20 könnden, das wyr festiglichy glauben vnd zbestes fleyß, so fil vnß got
gnad gegebenz, leren allesa b, das vns gott yn seyner heyligen schrifft fur-
geben hatc dvnd ynd die zwelf stuck des glaubens gesumieret ist, on
eyngene aleinig(?)f falschen verstandt oderg glosse, vnd do mit du,
christlicher leserh, diß desto baß vernemen kenndest, wöllen wyr isoliche
25 göttliche lerei auch sumieren vnd dermassen, daß du sehen mögest, wasj
wyr yn den ietzk streytigen puncten christlicherl religionm fur den rech-
ten schriftlichen verstandt halten.
Meniglich deren, die gottes nyn der warheytn achteten, ist nun meer
wol zu wissen, wie es by vns ogenannten christen fast allenthalb, fur-
30 nemlich by denen, so die Römisch kirch erkenet habeno, christlicher lere
vnd lebens halb pnu file iar einherp gestanden istqr. Von natur sind leyder
zur lugen meer dann zur warheyt geneygets, tderhalb, sotu gott, vvnser
l)-l) add. B. - m) gestr. des gelerten oder vnge[-lerten] B. - n) gestr. die B. -
o) gestr. noch B. - p) add. B. - q)-q) add. B. - r)-r) add. am Rand B. - s)-s) add.
am Rand B. — t)-t) add. B. - u) gestr. sagen (?) B. - v)-v) add. am Rand B. -
w) gestr. wir zeugen B. - x)-x) add. B. - y) add. B. - z)-z) add. am Rand B. -
a) add. B. - b) gestr. wie vns die B. - c) gestr. das ym B. - d)-d) add. B. - e) korr.
aus eynen B. - f) add. B. - g) add. B. - h) add. B. - i)-i) add. am Rand B. -
jl korr. u. add. was B. - k) add. B. - l) gestr. lere B. - m) add. B. - n)-n) add. am
Rand B. — o)-o) add. am Rand B. — p)-p) add. B. — q) gestr. das B. - r) gestr.
Nemlich nach dem wyr B. - s) gestr. vnd B. - t)-t) add. B. - u) add. u. gestr. am
Rand noch die weyl B. - v)-v) add. am Rand B.
314v
3151
9. Dtn 1,17; vgl.Prv 24,23.
10. Vgl.Ro 3,4.