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Sellner, Harald [VerfasserIn]; Eberhard Karls Universität Tübingen [Grad-verleihende Institution] [Hrsg.]
Klöster zwischen Krise und correctio: monastische "Reformen" im Hochmittelalterlichen Flandern — Klöster als Innovationslabore, Band 3: Tübingen, 2016

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https://doi.org/10.11588/diglit.48960#0297
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5. Die zeitgenössischen Texte als Überreste der correctio | 293

der heiligen Martinas und Johannes zu sich genommen, als plötzlich die Decke
über dem Marienaltar der Kirche einbrach. Erschrocken habe Fulchard sein Essen
stehen lassen und die ganze Kirche durchsucht, habe aber keine Erklärung für den
Vorfall gefunden.1203 Er begann daher zu glauben, dass der Teufel hinter dieser Sache
stecken müsse, und meinte, sein Gespött darüber vernehmen zu können, dass an
diesem Ort schon so lange kein Gottesdienst mehr gehalten wurde.1204 Der Bruder
habe sich jedoch an die Kraft des Kreuzes erinnert und sich durch Gott gestärkt
gefühlt. Er setzte sich deshalb wieder an seinen Tisch, um den Rest seiner Mahlzeit
zu sich zu nehmen. Nachdem er die Speise gesegnet und zu seinem Mund geführt
hatte, spürte er, dass ihm der Bissen in der Kehle stecken geblieben war. Er rang
nach Luft und war dem Tode nahe.1205 Er rief daher den Namen Gottes an und bat
ihn um Hilfe gegen den Teufel. Fulchard habe nämlich erkannt, dass der Teufel ihn
wegen seiner treuen Wache beneidet hatte und in die Kirche geschlichen war, um
ihn aus dem heiligen Raum zu vertreiben. Als er dies schlussfolgerte, habe sich der
Brocken in seinem Hals schlagartig gelöst.1206

1203 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 147F-148A: »Accidit autem in una aestivarum dierum, eo sub meridiem
reficiente in ea patte, qua consecrata veneratione debita recoluntur altaria S. Martini Turonensis Episco-
pi nec non S. Joannis Baptistae, ingentem sonitum, in modum elidentis seu ferientis fulguris, ab ea patte
qua dedicatum est altare beatae & gloriosae Dei genitricis Mariae, ad aures ejus pervenisse: ex cujus
insolito strepitu, tegulae, trabes, laquearia, saxa quoque visa sunt una corruisse. Quamobrem Frater
contremiscens, & nimis super hoc admirans, tum conjectans quid hoc esse posset, nihil adhuc suspicio-
sum super fraudulentum hostem gerens, praesertim cum diei pars tanta restaret; saltu concito, gressu
citato, ciborum non grandi apparatu in medio derelicto; pattem illam, qua tumultum antea inauditum
perceperat, appetiit; & ut ita dicam, sursum, deorsum, dextrorsum, sinistrorsum, ante & retro tractus
oculorum evexit, seu circumduxit; sed cuncta quaquaversum integra & omnia immobilia circumspexit.
Nec hoc solum opinabatur sibi sufficere, qui jam, quasi deprehenderet notam rei manifestae, anhelo
discursu reliquas coepit partes templi circuire; angulorum, laterum, flexuris, latebris intuitus claros
orbium diligentius infigere.«
1204 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 148A: »[...] tum demum coepit in animo superstitiosas virulenti hostis
artes retractare: quem jam alterna vice senserat ludibria, sed irrita, exercuisse domui Dei quam inspi-
ciebat sic enormem & tamdiu a servitio Dei vacasse.«
1205 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 148A-B: »Igitur cum Apostolo confortatus in Domino & in potentia
virtutis ejus, atque contra colluctationes aereae potestatis memoria pretiosi ligni atque virtute robora-
tus, ad percipiendam cum gratiarum actione relictam refectionis portiunculam, mensae suae tripodem
revisit, iterata benedictione eam sanctificavit, &, In nomine Domini subjiciens, buccellam ori suo ap-
posuit. Quam dum mandibulis conficiens, traduce palato per arterias stomacho decoquendam voluisset
trajicere; sensit graviter in gutture versari; sensit eam, amisso meatu, auxie in faucibus restare, nec ultra
procedere. Proinde carens auxilio, & praesertim remotus ab humano solatio, de supremis tantum cogi-
tabat, subitoque casu ad mortem usque fere anhelabat.«
1206 Galbert, Patrocinium, c. 3, S. 148B-C: »Dum igitur diutius cruciaretur, nec requies diris ejus crucia-
tibus impertiretur; terribile atque ineffabile nomen Domini exorsus est invocare, ne permitteret, ad
adventum seu commentum malignum, de indigni servi sui ruina inimicum exultare; qui sibi non mo-
dicum invidebat de fideli custodia, quam videbat reliquiis loci posthabitis se posse impendere; ideoque
tarn callide astutus serpens se ingerebat, quia pestifero nequitiae suae veneno grassabatur quantulam
cumque vigilantiam a sacris aris depellere. Cumque hoc modo ratiocinaretur, sed magis corde quam
ore cum Domino; frustum, quod inhaerebat gutturi, repente in palatum, de palato in os, de ore extra
 
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