EIN BERICHT
493
nen, wen die gesellen sich solichs scharrens45 fur vnß annemen, es sye
nichs dann Euangeli vnd christlicher eyffer by ynen |. Es ist keyn newes,
das ydie zudutlery grossen leuten die augen verkleyben. - So fil haben
wyr wöllen anzeygen von vnßer lere, vnd wie ware wyr mit Do. Luthers
lere eynhellig halten, das vnß auch gewalt geschicht, das wyr D. Luthers
lerez verspotten oder verwerffen, die wyr seyne lere erkennen, Ob wyr
wol vnß seynes wie aller menschen namens entschlahen, vnd nur der
göttlichen schrifft vnß rhumen, deren wyr eynfeltig yn allem glauben,
vnd alle andere schrifft mit zeytigen vrteyla gegen dißer halten.
Nun des h. sacraments halb, des leybs vnd bluts Christib schreybtcd
D. Luther, wyr syen ym angeben durch fil, so auß franckfurter meß
komen, wie von vnß sol geleret werden vom h.sacrament auff zwing-
lische weyß, doch vnder dem scheyn vnd mit solichen worten, alß solte |
ese gar gleych fvnd eyn dingf seyn mit seyner vnd seyner gleychen lere
vnd hette offt hören sagen, dasgh wyrsi so meysteren, das nieman gewiß
sye, was vnd wie mans meyne oder glaube46. -
Hie vor haben wyrj anzeyget, vff was weyß wyr von dißen vnd anderen
sacramenten leren, der menschen namen vnd secten haben wyr vnß al-
wegen entschlagen. Vnd sagen aber, kwolte gott, D. Luther hette be-
dachtk, das diße fil, so auch franckforter Meß komen vnd vnß ym alßo
dargeben haben, auch menschen sind, vnd hette vnß selb zu red gestelletl,
mso soltem er gleych woln verstandeno haben, vff was weyß wyr glauben
vnd leren, das es dißer seyner schrifft vnd zeugnuß, das er mit vnß nit
eyns sye, wol gar nit gedörfft hette. -
Nun, wer aberp eyn mit vnß nit eyns seyn wölle, mussen wyrs dem
herren befelhen, wyr wolten, so fil an vnß, gern, wie mit Christo vnserem
haupt, alßo mit allen gleubigen eyn hertz vnd seel haben, darumb wyr
auch eben yn dißem handelq vnd zwispalt vom h. sacrament | vnß, so fil
ymer möglich, vnpartysch zu halten vnderstanden, dann weyß auch ym
grundt, dier sachs nit hat wöllent udar furu ansehen, alß dasv, obw xdie
partenx so gar weyt von eyn weren, alß sy eynander selby hyngeworffen
haben.
zaWyr habens nicht anders verstohn konden, dann dasa D. Luther
y)-y add. am Rand B. - z) gestr. wie B. - a) gestr. annemen B. - b) gestr. be-
schuldiget B. - c) add. am Rand B. - d) gestr. vnß B. - e) add. am Rand es B. -
f)-f) add. B. - g) gestr. es B. - h) gestr. so ge- B. - i) add. B. - j) korr. aus vffs
B. - k)-k) add. B. - l) gestr. das B. - m)-m) add. B. - n) gestr. solte B. - o) korr.
B. - p) korr. aus vber B. - q) gestr. das B. - r) gestr. sach B. - s) add. B. -
t) gestr. so vngleych B. - u)-u) add. B. - v) add. B. - w) gestr. man B. -
x)-x) add. B. - y) gestr. ver- B. - z) gestr. Vnß hat gedeucht B. - a)-a) add. B.
45. Scharren: Murren, Aufbegehren, Toben, Großtun.
46. WA 30, III, S. 558, 10.11.
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nen, wen die gesellen sich solichs scharrens45 fur vnß annemen, es sye
nichs dann Euangeli vnd christlicher eyffer by ynen |. Es ist keyn newes,
das ydie zudutlery grossen leuten die augen verkleyben. - So fil haben
wyr wöllen anzeygen von vnßer lere, vnd wie ware wyr mit Do. Luthers
lere eynhellig halten, das vnß auch gewalt geschicht, das wyr D. Luthers
lerez verspotten oder verwerffen, die wyr seyne lere erkennen, Ob wyr
wol vnß seynes wie aller menschen namens entschlahen, vnd nur der
göttlichen schrifft vnß rhumen, deren wyr eynfeltig yn allem glauben,
vnd alle andere schrifft mit zeytigen vrteyla gegen dißer halten.
Nun des h. sacraments halb, des leybs vnd bluts Christib schreybtcd
D. Luther, wyr syen ym angeben durch fil, so auß franckfurter meß
komen, wie von vnß sol geleret werden vom h.sacrament auff zwing-
lische weyß, doch vnder dem scheyn vnd mit solichen worten, alß solte |
ese gar gleych fvnd eyn dingf seyn mit seyner vnd seyner gleychen lere
vnd hette offt hören sagen, dasgh wyrsi so meysteren, das nieman gewiß
sye, was vnd wie mans meyne oder glaube46. -
Hie vor haben wyrj anzeyget, vff was weyß wyr von dißen vnd anderen
sacramenten leren, der menschen namen vnd secten haben wyr vnß al-
wegen entschlagen. Vnd sagen aber, kwolte gott, D. Luther hette be-
dachtk, das diße fil, so auch franckforter Meß komen vnd vnß ym alßo
dargeben haben, auch menschen sind, vnd hette vnß selb zu red gestelletl,
mso soltem er gleych woln verstandeno haben, vff was weyß wyr glauben
vnd leren, das es dißer seyner schrifft vnd zeugnuß, das er mit vnß nit
eyns sye, wol gar nit gedörfft hette. -
Nun, wer aberp eyn mit vnß nit eyns seyn wölle, mussen wyrs dem
herren befelhen, wyr wolten, so fil an vnß, gern, wie mit Christo vnserem
haupt, alßo mit allen gleubigen eyn hertz vnd seel haben, darumb wyr
auch eben yn dißem handelq vnd zwispalt vom h. sacrament | vnß, so fil
ymer möglich, vnpartysch zu halten vnderstanden, dann weyß auch ym
grundt, dier sachs nit hat wöllent udar furu ansehen, alß dasv, obw xdie
partenx so gar weyt von eyn weren, alß sy eynander selby hyngeworffen
haben.
zaWyr habens nicht anders verstohn konden, dann dasa D. Luther
y)-y add. am Rand B. - z) gestr. wie B. - a) gestr. annemen B. - b) gestr. be-
schuldiget B. - c) add. am Rand B. - d) gestr. vnß B. - e) add. am Rand es B. -
f)-f) add. B. - g) gestr. es B. - h) gestr. so ge- B. - i) add. B. - j) korr. aus vffs
B. - k)-k) add. B. - l) gestr. das B. - m)-m) add. B. - n) gestr. solte B. - o) korr.
B. - p) korr. aus vber B. - q) gestr. das B. - r) gestr. sach B. - s) add. B. -
t) gestr. so vngleych B. - u)-u) add. B. - v) add. B. - w) gestr. man B. -
x)-x) add. B. - y) gestr. ver- B. - z) gestr. Vnß hat gedeucht B. - a)-a) add. B.
45. Scharren: Murren, Aufbegehren, Toben, Großtun.
46. WA 30, III, S. 558, 10.11.