26 1. verteidigung der kindertaufe gegen marpeck
zu erkentnuß gottes zogen ¹ werden, das doch hie zu von keynen völckernn
meer komen dan von Christen, so ist es doch offenbar,das auch die aller heyligsten
ire Jsmahelem ² vnnd Esau ³ haben, das ist: fil verworffnene ⁴ .Aber
noch ⁵ diß vnangesehen hat gott gefallen, das die seynen jm mit dem bundtzeychen,
das die new geburt bedeütet, die kinder,vnnd nit allein so von jnen 5
geboren, sünder ⁶ auch von frembden, die doch inn jrem gewalt woren, als ⁷
die erkaufften knecht ⁸ ,vffopfferenn vnnd dargeben solten, on zwifel mit
dem gebet, das sy Got im hertzen beschneyden ⁹ vnnd warlich in seynenn
bund annemen wölte, das sy also den namen gottes vber sy alle angerüfft haben,
wie der herr auch on vnderscheydt die kinder segnet, die man im zu- 10
bracht, ob sie doch wol wissen möchten, das sy nit alle erwölet ¹⁰ weren ¹¹ .
9.Vrsach wirt die seyn, die wal mocht jnen nit bekannt sein, so solten sy,so
vil an jnen, alle die frucht, so jn ¹² gott geben, begeren, Gott zu zueygnen ᵍ
vnnd nach seynem willen vffzuziehen ¹³ .Darumb wie vnnß Paulus heyst für
jederman bitten on vnderscheydt ¹⁴ ,obwol etlich so seyn, das an jnen | 2 ᵛ / 15
728 |kein bett ¹⁵ helffen mag, darumb dann auch Johannes sagt, wa ¹⁶ dasselbig
erkennet, das man für solche nit bitten soll ¹⁷ ,also haben sy auch die jren on
vnderscheydt vffopfferen sollen in bundt gottes.
10.Auß disem allem folget nun, so wir rechte kinder Abrahae sein, das wir
vnns auch des zu trösten haben, das gott wölle vnser ¹⁸ kinder gott sein; das 20
selbig sollen wir nun nit weniger, sunder so vil mehr bekennen, bezeugen ʰ
vnnd breysen als die altenn, so vil vnns der bund Gottes meer in Christo Jesu
vnserm Herren eroffnet ist.
g) korr. aus: zueygen.
h) konj. für: bezougen.
1. erzogen.
2. Vgl. Gen 17,18–21.
3. Vgl. Gen 27,34–40.
4. Ausführlich zu Bucers Vorstellung der Kirche als eines »corpus mixtum« vgl. Hammann,
Entre la secte et la cité,S.164–174 (= Zwischen Volkskirche und Bekenntnisgemeinschaft,
S.139–146).
5. dennoch.
6. sondern.
7. wie, zum Beispiel.
8. Vgl. Gen 17,12–13; Ex12,44.
9. Vgl. Dtn 30,6; Jer 4,4; Act 7,51; Röm 2,29; Phil 3,3.
10. Vgl. oben S.24, Anm. 6.
11. Diese theologischen Motive tauchen bereits in Bucers Schrift ›De caena dominica‹
vom Sommer 1524 auf (vgl. BOL 1, S.24,10–25,36).
12. ihnen.
13. Speziell hierzu vgl. oben Anm. 4.
14. ITim 2,1.
15. Gebet.
16. sc. wo man.
17. I Joh 5,16.
18. sc. unserer.
zu erkentnuß gottes zogen ¹ werden, das doch hie zu von keynen völckernn
meer komen dan von Christen, so ist es doch offenbar,das auch die aller heyligsten
ire Jsmahelem ² vnnd Esau ³ haben, das ist: fil verworffnene ⁴ .Aber
noch ⁵ diß vnangesehen hat gott gefallen, das die seynen jm mit dem bundtzeychen,
das die new geburt bedeütet, die kinder,vnnd nit allein so von jnen 5
geboren, sünder ⁶ auch von frembden, die doch inn jrem gewalt woren, als ⁷
die erkaufften knecht ⁸ ,vffopfferenn vnnd dargeben solten, on zwifel mit
dem gebet, das sy Got im hertzen beschneyden ⁹ vnnd warlich in seynenn
bund annemen wölte, das sy also den namen gottes vber sy alle angerüfft haben,
wie der herr auch on vnderscheydt die kinder segnet, die man im zu- 10
bracht, ob sie doch wol wissen möchten, das sy nit alle erwölet ¹⁰ weren ¹¹ .
9.Vrsach wirt die seyn, die wal mocht jnen nit bekannt sein, so solten sy,so
vil an jnen, alle die frucht, so jn ¹² gott geben, begeren, Gott zu zueygnen ᵍ
vnnd nach seynem willen vffzuziehen ¹³ .Darumb wie vnnß Paulus heyst für
jederman bitten on vnderscheydt ¹⁴ ,obwol etlich so seyn, das an jnen | 2 ᵛ / 15
728 |kein bett ¹⁵ helffen mag, darumb dann auch Johannes sagt, wa ¹⁶ dasselbig
erkennet, das man für solche nit bitten soll ¹⁷ ,also haben sy auch die jren on
vnderscheydt vffopfferen sollen in bundt gottes.
10.Auß disem allem folget nun, so wir rechte kinder Abrahae sein, das wir
vnns auch des zu trösten haben, das gott wölle vnser ¹⁸ kinder gott sein; das 20
selbig sollen wir nun nit weniger, sunder so vil mehr bekennen, bezeugen ʰ
vnnd breysen als die altenn, so vil vnns der bund Gottes meer in Christo Jesu
vnserm Herren eroffnet ist.
g) korr. aus: zueygen.
h) konj. für: bezougen.
1. erzogen.
2. Vgl. Gen 17,18–21.
3. Vgl. Gen 27,34–40.
4. Ausführlich zu Bucers Vorstellung der Kirche als eines »corpus mixtum« vgl. Hammann,
Entre la secte et la cité,S.164–174 (= Zwischen Volkskirche und Bekenntnisgemeinschaft,
S.139–146).
5. dennoch.
6. sondern.
7. wie, zum Beispiel.
8. Vgl. Gen 17,12–13; Ex12,44.
9. Vgl. Dtn 30,6; Jer 4,4; Act 7,51; Röm 2,29; Phil 3,3.
10. Vgl. oben S.24, Anm. 6.
11. Diese theologischen Motive tauchen bereits in Bucers Schrift ›De caena dominica‹
vom Sommer 1524 auf (vgl. BOL 1, S.24,10–25,36).
12. ihnen.
13. Speziell hierzu vgl. oben Anm. 4.
14. ITim 2,1.
15. Gebet.
16. sc. wo man.
17. I Joh 5,16.
18. sc. unserer.