1.Jo. 2 ¹
242
beilage: pilgram marpecks bekenntnis
nuß macht selig etc. [30] Ja, wann jr redent, frembde bekanntnuß, frembder
glauben (wie jr hallten, Etwas sein) thutnichts, das wär recht vnnd wol bekennt,
vnnder welher ⁿ frembder bekanntnußvnd zeugkhnus jr die kinder
darpietten etc.
Das ir aber sagent, das gepot der lieb sej das furnemist stukh vnnd werch 5
der Crissten, die alle ding in der Pesserung anrichten, das gestee jch auch, aber
mit dem vnnderschaid, Das man in crissto ain waren got hab [31]vnd in seiner
ler vnd ordnung bleibe. Dann wer nicht bleibt in der ler crissti, der hat kainen
got. So ist der lieb anfanng in got vnd seinem wort glauben vnd hallten, Wie
Joh[anne]s 8[31–32]: »werd jr bleiben in meiner red, so werd jr meine rechte 10
junger sein Vnd werd die warhait erkennen, vnd die warhait wirt euch frej
machen«. [32]Jndisem tail steet die lieb der gläubigen. Wo Sy gehallten wirt,
will jch in gotwill mich von solchen als von meinem Crisstus nimmermer
schaiden. Das jch aber mennschliche lieb hallten soll mit iederman nach den
Reden Pauli ² ,das bin jch vrpittig ³ gegen iederman mit hertzen zedienen 15
[33] vnd niemannts zublaidigen ᵒ .Wojch aber sölhs vnwissent thät, will jch
vmb verzeihung iederman gepetten haben.
[34] Aber in der glaubens | 32 / 290 |leer wirt jch in gotwill niembt ⁴ zu lieb
weichen, wie auch jr dem Bapsstum (als recht) nicht gewichen sind, vber villfelltigs
vermanen vom Bapsstum, der lieb zuuerschonen, Welhs auch nicht 20
pillich zuuerschonen ist.
[35] Aber die frucht der lieb gibt das vrtl. Wie die Bappissten gegen euch Euangelischen
die lieb braucht haben, Also wirt auch die lieb zwischen vnnser
n) korr. aus: welltlicher: a.
o) zubeleydigen: b.
1. Marpeck meint wohl II Joh 9.
2. Vgl. Röm 12,18; Gal 5,13.
3. willig.
4. niemandem.
242
beilage: pilgram marpecks bekenntnis
nuß macht selig etc. [30] Ja, wann jr redent, frembde bekanntnuß, frembder
glauben (wie jr hallten, Etwas sein) thutnichts, das wär recht vnnd wol bekennt,
vnnder welher ⁿ frembder bekanntnußvnd zeugkhnus jr die kinder
darpietten etc.
Das ir aber sagent, das gepot der lieb sej das furnemist stukh vnnd werch 5
der Crissten, die alle ding in der Pesserung anrichten, das gestee jch auch, aber
mit dem vnnderschaid, Das man in crissto ain waren got hab [31]vnd in seiner
ler vnd ordnung bleibe. Dann wer nicht bleibt in der ler crissti, der hat kainen
got. So ist der lieb anfanng in got vnd seinem wort glauben vnd hallten, Wie
Joh[anne]s 8[31–32]: »werd jr bleiben in meiner red, so werd jr meine rechte 10
junger sein Vnd werd die warhait erkennen, vnd die warhait wirt euch frej
machen«. [32]Jndisem tail steet die lieb der gläubigen. Wo Sy gehallten wirt,
will jch in gotwill mich von solchen als von meinem Crisstus nimmermer
schaiden. Das jch aber mennschliche lieb hallten soll mit iederman nach den
Reden Pauli ² ,das bin jch vrpittig ³ gegen iederman mit hertzen zedienen 15
[33] vnd niemannts zublaidigen ᵒ .Wojch aber sölhs vnwissent thät, will jch
vmb verzeihung iederman gepetten haben.
[34] Aber in der glaubens | 32 / 290 |leer wirt jch in gotwill niembt ⁴ zu lieb
weichen, wie auch jr dem Bapsstum (als recht) nicht gewichen sind, vber villfelltigs
vermanen vom Bapsstum, der lieb zuuerschonen, Welhs auch nicht 20
pillich zuuerschonen ist.
[35] Aber die frucht der lieb gibt das vrtl. Wie die Bappissten gegen euch Euangelischen
die lieb braucht haben, Also wirt auch die lieb zwischen vnnser
n) korr. aus: welltlicher: a.
o) zubeleydigen: b.
1. Marpeck meint wohl II Joh 9.
2. Vgl. Röm 12,18; Gal 5,13.
3. willig.
4. niemandem.