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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Buckwalter, Stephen E. [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 14): Schriften zu Täufertum und Spiritualismus 1531 - 1546 — Gütersloh, 2011

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https://doi.org/10.11588/diglit.30651#0410
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Qua ratione possit
constitui Ecclesia.

406
7. antwort bucers auf bernhard rothmann

lorum huiusque causa primum Ecclesiae valedixerunt. Et in eo omnes conspirant,
ut quicquid est sanae doctrinae, id importunissime infament, conspuant
et conculcent eiusque administros portentosis mendaciis et calumniis proscindant
et invisos omnibus faciant. Proinde cum videas quo miseros Satan
praecipitarit, qui observationem hanc ante te convellere conati sunt, profecto 5
causae plurimum habes, ut attentissime hac in re tibi caveas. Proinde te per
D[ominum] nostrum Iesum Christum obtestor, antequam ullam vestram
confessionem ¹ aedas ² , expendas omnia quam religiosissime. Occurrat et
illud tibi: »An a vobis sermo Dei profectus est? an in vos solos incidit?« i. Cor.

xiiij[36].
10

Sequitur: »Memini me olim in scriptis tuis legere te nondum invenire rationem
| Fiija | instituendae Ecclesiae ³ ; opinor, si paedobaptismi rationem diligenter
subducas, te inventurum, quid impediat. Equidem, mi frater, multa video
incommoda paedobaptismi, quae in confessione nostra ⁴ aperiemus ⁵ «.

Fateor, dum ex tanto dissidio in causa religionis initio multae optimae men- 15
tes perplexae tenerentur Et nobis se adiungerent, quos nihil quam vel iugi papistici
molestia vel studium novandi permovebat, cumque tantopere a papisticis
Episcopis Euangelio resisteretur, dispicere non potui, quo pacto Ecclesia
restitui et sancta rite interpolari et communio et disciplina posset. Quam adhuc
haeretici sic remorantur, ut nec hodie hac in re voti compos factus sim. Et 20
si Dominus pridem dederit rationem, si obedientia Euangelii satis obtineret,
qua Ecclesiae politia haud infeliciter instaurari posset. Hanc nimirum, quam
attigi, si fidem in Christum nos, qui verbi administri sumus, pure et ardenter
praedicaremus, missis omnibus, quae ad rem non perti- | Fiijb | nent, ex selectioribus
sanctis constitui curaremus praesbyteros, qui nobiscum Ecclesiae 25
gubernationi operam suam impenderent et, quicquid ad sanctam paedagogiam
censuramque pertinet, una instituerent et administrarent, fraternam
admonitionem nunquam non urgeremus, catechismos puerorum et omnium
rudiorum summo studio adhiberemus ⁶ . Denique, si tanti referre putamus
professionem publicam, revocaremus veterem illum ritum, de quo legis apud 30
D[ivum] Hierony[mum] contra Luciferianos ⁷ , ut singuli coram Episcopis,

1. Vgl. oben S.402,24f.
2. sc. edas.
3. Die Äußerung Bucers, auf die Rothmann sich bezieht, ist nicht eindeutig zu ermitteln.
Möglicherweise denkt der Münsteraner Prediger an Bucers selbstkritische ekklesiologische
Betrachtungen in ›Grund und Ursach‹ (BDS 1,S.245,5–246,2), in welchen dieser die zeitgenössische
evangelische Bewegung mit der apostolischen Urkirche nachteilig vergleicht.

4. Nämlich in seinem ›Bekenntnis von beiden Sakramenten‹, das Anfang November 1533
veröffentlicht wurde (vgl. oben S.402, Anm. 5).

5. Tatsächlich versah Rothmann später einen Abschnitt seines Bekenntnisses (vgl. oben
S.402, Anm. 5) mit der Überschrift »Van vnrade vnd allerlay laster, de uith der kynder doepe
gevolget syn« (Stupperich, Schriften Bernhard Rothmanns, S.161–174).

6. Wenige Monate später, im Mai 1534, sollte der erste von drei Katechismen Bucers, die
›Kurze schrifftliche erklärung für die kinder und angohnden‹ (BDS 6,3, S.51–173), in den
Druck gehen.

7. Hieronymus, Dialogus contra Luciferianos 8–9 (PL 23, Sp. 163–165).
 
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