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7. quid de baptismate infantium sentiendum
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surrectionem ¹ :donatio spiritus sancti ad administrandam remissionem peccatorum.
Eucharistia: communicatio corporis et sanguinis Christi, quibus in
vitam aeternam alimur ² .Ita manet baptismati propria et ultima differentia,
quod est prima in Christum iniciatio, nam caetera omnia sunt iam regeneratorum.
Est ergo baptisma nostrum baptisma Christi, quod Ecclesia usurpare debet,
symbolum acceptationis nostrae apud Deum, quo primo nobis ex Dei benevolentia
in Christo iam revelato verbis et tin- | Aviija |ctione in aqua offertur
et exhibetur nostri per spiritum sanctum regeneratio atque innovatio, hoc est
quo patri, fil[io] et spiritui sancto primum consecramur et adoptamur.
Huic definitioni existimamus congruere, imo inesse, quaecunque de baptismate
scripturae praedicant. ³ Rom. vi[4]dicimur baptizati in mortem Christi,
consepulti per baptisma in mortem. Quid hoc aliud quam insitio in Christum
⁴ ,uteius in nobis mors peccatum extinguat, vitam ᶜ novam ⁵ et ad dei
voluntatem conformatum hominem fingat et proferat? Id vero nunquid do-
num Dei? In i. Cor. xii[13]»In uno spiritu baptizati« dicimur »in unum corpus«.
Cuius vero hoc nisi Dei opus? Gal. iii[26–27]: »Omnes filii Dei estis per
fidem in Christo: quotquot enim baptizati estis, Christum induti estis«. At
quis induit? Ad Eph. v[26]: »ut sanctificaret eam mundatam lavacro aquae in
verbo«. Quis mundat? quis sanctificat? Ad Tit. iii[5]: »Secundum misericor-
diam suam servavit nos per lavacrum regenerationis et renovationis spiritus
sancti«. Quis servat, regenerat, renovat in spiritu? Acto. xxii[16]: »Surge,
| Aviijb |frater ⁶ ,baptizare et ablue te peccatis tuis« ⁷ .Quis est, qui abluit peccata?
Itaque sicut in omnibus aliis sacramentis, cum priscis, tum nostris, sic in
baptismate videmus praecipuum esse id, quod per Ecclesiam suam pollicetur,
donat exhibetque Deus. Non nostris, sed Dei promissis adhibentur ista symbola,
invisibilis gratiae sunt visibilia signa ⁸ ,his habetur fides. Qui adferebant
c) konj. für wohl fälschlich: vita; weniger wahrscheinlich, aber auch möglich ist die Lesart:
[eius] vita novum et ad dei voluntatem conformatum hominem.
1. Joh 20,22.Diese Bibelstelle spielt eine zentrale Rolle in Bucers Sakramentsverständnis;
vgl. hierzu seine Ausführungen in BDS 3,S.396,1–4;BDS 5,S.243,24–31;BDS 8,S.50,23–
51,6; S. 131,18–24; S. 353,6 f.; S. 355,4 f.; S. 424,6–9.
2. Diese ist eine Zentralaussage der Abendmahlstheologie Bucers; vgl. hierzu etwa sein
Gutachten für den Kemptener Rat vom Dezember 1532 (BDS 8, S.69,18–70,1) und sein
Gutachten zum Augsburger Abendmahlsstreit vom August 1538 (BDS 8,S.326,23–327,1).
3. Zum Folgenden vgl. BDS 5, S.170,4–12 (›Bericht auß der heyligen geschrift‹).
4. Vgl. Röm 6,5; Joh 15,1–5.
5. Vgl. hierzu die Ausführungen in Bucers Römerbriefkommentar (›Metaphrases et
enarrationes‹, Straßburg: Wendelin Rihel, 1536 [Bucer-Bibliographie 76], S. 283f. =›Metaphrasis
et enarratio‹, Basel: Petrus Perna, 1562 [Bucer-Bibliographie 223], S.313–315).
6. Vgl. Act 22,13.
7. Vgl. hierzu BDS 5, S.195,16–19 (›Handlung gegen Hoffman‹).
8. Vgl. Augustin, De catechizandis rudibus 26,50 (PL 40, Sp. 344; CChr.SL 46, S. 173,4–
6); De civitate dei 10,5 (PL 41, Sp. 282; CSEL 40/1, S.452,13–19); vgl. auch oben S. 376,
Anm. 2.
Definitio
baptismatis
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7. quid de baptismate infantium sentiendum
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surrectionem ¹ :donatio spiritus sancti ad administrandam remissionem peccatorum.
Eucharistia: communicatio corporis et sanguinis Christi, quibus in
vitam aeternam alimur ² .Ita manet baptismati propria et ultima differentia,
quod est prima in Christum iniciatio, nam caetera omnia sunt iam regeneratorum.
Est ergo baptisma nostrum baptisma Christi, quod Ecclesia usurpare debet,
symbolum acceptationis nostrae apud Deum, quo primo nobis ex Dei benevolentia
in Christo iam revelato verbis et tin- | Aviija |ctione in aqua offertur
et exhibetur nostri per spiritum sanctum regeneratio atque innovatio, hoc est
quo patri, fil[io] et spiritui sancto primum consecramur et adoptamur.
Huic definitioni existimamus congruere, imo inesse, quaecunque de baptismate
scripturae praedicant. ³ Rom. vi[4]dicimur baptizati in mortem Christi,
consepulti per baptisma in mortem. Quid hoc aliud quam insitio in Christum
⁴ ,uteius in nobis mors peccatum extinguat, vitam ᶜ novam ⁵ et ad dei
voluntatem conformatum hominem fingat et proferat? Id vero nunquid do-
num Dei? In i. Cor. xii[13]»In uno spiritu baptizati« dicimur »in unum corpus«.
Cuius vero hoc nisi Dei opus? Gal. iii[26–27]: »Omnes filii Dei estis per
fidem in Christo: quotquot enim baptizati estis, Christum induti estis«. At
quis induit? Ad Eph. v[26]: »ut sanctificaret eam mundatam lavacro aquae in
verbo«. Quis mundat? quis sanctificat? Ad Tit. iii[5]: »Secundum misericor-
diam suam servavit nos per lavacrum regenerationis et renovationis spiritus
sancti«. Quis servat, regenerat, renovat in spiritu? Acto. xxii[16]: »Surge,
| Aviijb |frater ⁶ ,baptizare et ablue te peccatis tuis« ⁷ .Quis est, qui abluit peccata?
Itaque sicut in omnibus aliis sacramentis, cum priscis, tum nostris, sic in
baptismate videmus praecipuum esse id, quod per Ecclesiam suam pollicetur,
donat exhibetque Deus. Non nostris, sed Dei promissis adhibentur ista symbola,
invisibilis gratiae sunt visibilia signa ⁸ ,his habetur fides. Qui adferebant
c) konj. für wohl fälschlich: vita; weniger wahrscheinlich, aber auch möglich ist die Lesart:
[eius] vita novum et ad dei voluntatem conformatum hominem.
1. Joh 20,22.Diese Bibelstelle spielt eine zentrale Rolle in Bucers Sakramentsverständnis;
vgl. hierzu seine Ausführungen in BDS 3,S.396,1–4;BDS 5,S.243,24–31;BDS 8,S.50,23–
51,6; S. 131,18–24; S. 353,6 f.; S. 355,4 f.; S. 424,6–9.
2. Diese ist eine Zentralaussage der Abendmahlstheologie Bucers; vgl. hierzu etwa sein
Gutachten für den Kemptener Rat vom Dezember 1532 (BDS 8, S.69,18–70,1) und sein
Gutachten zum Augsburger Abendmahlsstreit vom August 1538 (BDS 8,S.326,23–327,1).
3. Zum Folgenden vgl. BDS 5, S.170,4–12 (›Bericht auß der heyligen geschrift‹).
4. Vgl. Röm 6,5; Joh 15,1–5.
5. Vgl. hierzu die Ausführungen in Bucers Römerbriefkommentar (›Metaphrases et
enarrationes‹, Straßburg: Wendelin Rihel, 1536 [Bucer-Bibliographie 76], S. 283f. =›Metaphrasis
et enarratio‹, Basel: Petrus Perna, 1562 [Bucer-Bibliographie 223], S.313–315).
6. Vgl. Act 22,13.
7. Vgl. hierzu BDS 5, S.195,16–19 (›Handlung gegen Hoffman‹).
8. Vgl. Augustin, De catechizandis rudibus 26,50 (PL 40, Sp. 344; CChr.SL 46, S. 173,4–
6); De civitate dei 10,5 (PL 41, Sp. 282; CSEL 40/1, S.452,13–19); vgl. auch oben S. 376,
Anm. 2.
Definitio
baptismatis