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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 1): Frühschriften 1520 - 1524 — Gütersloh, 1960

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https://doi.org/10.11588/diglit.29138#0088
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ii. Tim. iii. [15-16]

V
i. Theß. v. [21]
i. Io. iiii. [1-3]

B1a

84 MARTIN BUCERS FRÜHSCHRIFTEN
vom heilgen geist geschriben ist und alles guts reychlich lernet40. Also
das alles, so mit der götlichen schrifft nit zustimpt und auß ir sein
grundt nit haben mag, arg, falsch und verfürisch sein musß.
Wobey erkant würdt, welche predig christlich oder unchristlich
sey. 5
Darumb, lieben brüder, lasßt eüch die augen nit blenden, prüffent und
bewerendt41 alle ding und das gut behalten. Johannes spricht: Nitt glaubent
einem yegklichen geist, sonder prüffent die geiste, ob sye von gott seind. Dann es
seind vil falscher propheten außgangen in die welt. Daran erkennen den geist
gottes. Ein yegklicher geist, der do bekennet, das Jhesus Christus ist kommen in 10
das fleisch, der ist von gott; und ein yegklicher geist, der do nit bekennet, das
Jhesus Christus ist kummen in das fleisch, ist nit von gott; und das ist der geist
des Widerchrists, von welchem ir habt gehört, das er kumpt und ist yetzt schon
in der welt. Hye sehen ir, das der heylig Johannes eüch allen gewalt
gibt, die geist zu prüffen und urteilen, gibt eüch auch gar ein gewisß 15
worzeichen, das dann ist summa summarum aller göttlichen schrifft,
nemlich welcher geist bekennt, das Jhesus Christus ins fleisch kommen
ist, der ist von gott; welcher das nit bekennet, der ist ein geist und bott
des Antichrists, der dann zu den zeyten schon in der welt was. O wie
vil seind | aber allenthalb der geister des widerchrists, die nit bekennen 2o
das Jhesus Christus sey ins fleisch kummen? Dann alle, so predigen und
leren, das der mensch durch seine oder anderer creaturen werck gnad
erlange oder etwas zur seligkeit verdienen müg, die bekennen nit, das
Jhesus Christus ins fleisch kummen sey. Dann das kummen Jhesu Christi
ins fleisch ist, das er allein das fleisch von sünden reinige, ym sein geist 25
verdyene, erkauff und verlyhe, domit der mensch, so nichts wann42
fleisch, das ist zum bösten geneigt war, werde vergeistet und zum
guten zogen43. So solche gnad ein mensch dem andern durch sein
mesßhalten, bruderschafften und gute werck oder auch ym selb erlangen
möcht, wie dann die antichristischen prediger leyder lyegen, so wer 30
Christus vergebens ins fleisch kummen; und das ist eben als vil, als nit
bekennen, das Jhesus Christus ins fleisch kummen sey. Dann sein
würckung im fleisch verneynen, das er es allein seligmache und solchs
der nichtigen creatur gar oder zum theyl zugeben, ist eben sein zukunfft44
ins fleisch verleücknen. Dann nit ins fleisch kummen sein und vergebens 35
kummen sein, welchs in der warheit, als auch Paulus zeügt, alle die
sagen, die anderßwohär dann von Christo allein lernen, die gerechtigkeit
suchen, gylt gleich vil.

40. Vgl. Kropatschek, a.a.O., S. 423-435; vgl. Luther, WA 7,638,26-37 (Auf das
Buch Bock Emsers ... Antwort); vgl. Erasmus, Holborn, 30,34fr. (Enchiridion).
41. Erproben. 42. Als. 43. Vgl. Gal 5,16-25. 44. Ankunft.
 
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