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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 1): Frühschriften 1520 - 1524 — Gütersloh, 1960

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https://doi.org/10.11588/diglit.29138#0459
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AIN SCHÖNER DIALOGUS

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pfarr. Dann die kron gehörtq got zu als ein yetlichr49 kirchenhayltum50 p
oder klainats , Und ist der bapst gottes und der kirchen diener und
knecht. Also seindt allu pfaffen unser diener, sow wir etwas von der v
kirchen begernx umb gottesy ordnung und notturfft willen, Und söllentz
5 ir uns das umbsunst geben, wie ir vor gehörta hondb. Dann solt ain
pfarrer ob uns imc dorff sein, So müßtend wir im rayttunge51 umb alle
ding thonf und nichts on ing hendlenh, da wirti lanng nichts auß. Ich
wirdj auch bericht von meimk schuller, das dal geschribenm standn
Petri die ersto Epistel das ander Capitel [9.13-14]: ir sündq aller ain p
10 küngliches priesterschafft, seindt underthännig allenu menschlichen geschöpfftv um
gotsw willen, es seyx demy künig Als dem vorgeer, es seyz den Herzogena- als den
gesandtenb von im, Dan es ist der wil gotsc. warumb hat er nite nach ewer d
maynungf gesprocheng: dem bapst als dem vorgeer und den Legattnb
und Bischoffen als den gesantten ? er hat ewer nye gedacht, ir kommenti
15 offt, So nyemant nachj eüch schickt, da hört man wol, das der kayser
mer ist dann der bapst. Main schuller sagt, es standtk Paulsl zu den
Römermo dasp xii. Capitel [17.2]: Ir söltq guttr wandel fyerens und forbildt n
nit allain vor gott, besunder auch vor den menschen, eüch nit geleychent diser | welt B1b
etc. Wo wirdt söllichsu gehalten? ir vermaynt, des kaysers und aller
20 welt gewalt bey euch auch haben, Zwar ich sich nit anderstv, dann das
ir schon darnach greyfft und wollw halbs bey euch habt, ir richtent allx
krieg, blutvergyesen und all hader auff bey kayser, künigy, fürstenz und
herrena, ir müßt | in allem spyl sein, was maynt ir, das ewerc gewalt b 17
p) am Rande: Kron. EM. - q) ghört BEFHM; gehort CK. - r) iegklich L. -
s) kleinet GL - t) synd I. - u) alle GIK. - v) am Rande: Pfaffen seint diener.
EM. - w) so bis ordnung fehlt M. - x) begeren BCDEFGIKL. - y) gots I. -
z) sollent CEGHIKLM. - a) vor hond gehört D; gehoret E. - b) hand Gl; habt
L; hatt M. — c) in dem L. - d) musten I. - e) rechttung D; rechnung ELM. -
f) thun CK; thun L; thön M. - g) an in C. - h) handlen ELM. - i) do würdt
L. - j) würd L. - k) meinem L. - l) do L. - m) gschriben F. - n) stat D. -
o) an der ersten EM; in der ersten epistel an dem anderen L. - p) am Rande: Wir
seyndt alle priester. EM. - q) seind BDFGHIKM; (CEL). - r) fehlt L. - s) kü-
nigkliche C (DGEIMK). - t) etc. Seint L; sein H. - u) aller A. - v) creaturen
EM; geschepfft GK; gescheft I. - w) gottes CKL (F). - x) sy H. - y) dann A. -
z) sy H. - a) dem hertzogen CDK. - b) gesendten K. - c) gottes FHL. - d) am
Rande: Bapst. Legat. Bischoff. EM. - e) nicht Gl. - f) meinunge I. - g) gsprochen
BFHM. - h) dem Legaten D. - i) kumment L. - j) noch DGI. - k) schreibt L. -
l) Pauli D; Paulo E; Paulus KL; in Paulo M. - m) Römern ELM. - n) am Rande:
Gütt exempel und vorbild. EM. - o) Römer (Römern CDGI (K) die erst Epistel
ABCDFGHIK. - p) am EM; an dem L. - q) solt CDEFGIKLM. - r) einen
guten L. - s) furen CK; füren L. - r) gleychen BCDEFGHIKM. - u) sollichs
CEGIKM. - v) anders L. - w) wöll D. - x) alle EM. - y) künigen L; kunig
IM. - z) fursten CEGIKM. - a) herrn BCEFGIM. - b) am Rande: Die geyst-
lickeyt unterwindt sich alles gewalts auff erden. EM. - c) ewr F.
49. Jeder. 50. Reliquie. 51. Rechenschaft.
 
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