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10. an landgraf philipp von hessen
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ren erleuteret, das sie nit der Alten vetter meynung sind, das die kind, so in mutter
leyb, in der geburt oder auch hernaher sterben, ehe dan sie zum Tauff gebracht werden
mögen, | 191 ᵛ | solten verdammet sein. Weyl aber die verheissung der newen geburt
mit der kirchen geschehe vnd mit dem Tauff, so wolten sie hieruon nit disputieren,
sonder einfeltig ¹ bey dem wortt vnd verheyssung des herren bleyben, das man
die leut lehre, die gnad vnnd erlösung Christi den kinderen durch den Tauff in warem
glauben vff die verheyssung des herren suchen vnd empfahen, die kirchen damit
vor der Teuffer jrthumb zu bewaren, die den kinderen das heyl versprechen one die
newgeburt in Christo oder aber one das h. Sacrament des Tauffs.
Souil dann alles ander belanget, so vnsere lieben praeceptores von den heyligen
Sacramenten vnd von der selbigen christlichem gebrauch, der in vnseren kirchen gehalten
wurdt, vnd dem mißbrauch, der sich bey den päpstlern heltet, verzeichnet haben,
des gleychen von erhaltung vnd wichtigkeit des praedig Ampts, Auch wie dasselbige
von dem regier Ampt in den kirchen, das ᵏ an besonder zeytliche würde,
gewalt vnd succession ² gebunden ˡ sein solte ˡ , wol vnderscheiden ᵐ , vnd auch durch
yede kirch selb mit iren obren bestellet werden solle. Jn ⁿ wie ᵒ vil dis vnd ire artickul
alle sechs betriffet, ist nichts | 192 ʳ | von inen fürgeschriben, in dem wyr vns
nit mit inen im grundt eins befinden.
Wie dan sie auch mit vns vberein kommen des anklagens halben der widerchristischen
praelaten vnd Bischouen, dann sie die auch mit dapfferem ernst anklagen des
verlassens ires ampts, verwüstens der kirchen, vervolgens des Euangeli ³ , mordens
der frommen diener des Euangeli, auch des Epicurischen lebens ⁴ , So finden wyr
vns auch in dem einig mit inen, wa sich die genanten Bischoue vnd praelaten mit jren
Stifften zu Christlicher lehre begeben wolten, das man jnen ettwas vffsehens vnd
mittschaffens vber die kirchen, deren diener, gerichte vnd gütter anbieten vnd zu
ordnen möchte. Jn dem allenn ᵖ (daran auch aller hafft ⁵ Christlicher Reformation
gelegen) q ist zwüschen vnseren lieben brüdern ʳ vnd vnß ein gantze einhelligkeit ⁶
im grundt der sachen.
k) von Bucer vor der Zeile erg.
l)–l) von Bucer über der Zeile erg. und eingewiesen.
m) danach von Bucer gestr.: werden.
n) gestr.
o) vor der Zeile erg.
p) von Bucer korr. aus: allem.
q) die Klammern von Bucer anstelle der Kommata gesetzt.
r) von Bucer über der Zeile erg. für gestr.: praeceptoren.
1. einfach, einhellig. Götze, S.61.
2. Übernahme der Rechte und Pflichten, Rechtsnachfolge.
3. Vgl. Ps 37,14.
4. des auf das Diesseitige und den irdischen Genuß bedachten Lebens. Vgl. dazu BDS 11,2,
S. 177, Anm.1; Lienhard, Croyants et sceptiques au XVI ᵉ siècle, S. 15–54; Maron, Martin Luther
und Epikur, S. 29–33 und passim.
5. Kern, Inbegriff. Frühneuhochdt. WB 7, Sp.858.
6. Einmütigkeit.
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ren erleuteret, das sie nit der Alten vetter meynung sind, das die kind, so in mutter
leyb, in der geburt oder auch hernaher sterben, ehe dan sie zum Tauff gebracht werden
mögen, | 191 ᵛ | solten verdammet sein. Weyl aber die verheissung der newen geburt
mit der kirchen geschehe vnd mit dem Tauff, so wolten sie hieruon nit disputieren,
sonder einfeltig ¹ bey dem wortt vnd verheyssung des herren bleyben, das man
die leut lehre, die gnad vnnd erlösung Christi den kinderen durch den Tauff in warem
glauben vff die verheyssung des herren suchen vnd empfahen, die kirchen damit
vor der Teuffer jrthumb zu bewaren, die den kinderen das heyl versprechen one die
newgeburt in Christo oder aber one das h. Sacrament des Tauffs.
Souil dann alles ander belanget, so vnsere lieben praeceptores von den heyligen
Sacramenten vnd von der selbigen christlichem gebrauch, der in vnseren kirchen gehalten
wurdt, vnd dem mißbrauch, der sich bey den päpstlern heltet, verzeichnet haben,
des gleychen von erhaltung vnd wichtigkeit des praedig Ampts, Auch wie dasselbige
von dem regier Ampt in den kirchen, das ᵏ an besonder zeytliche würde,
gewalt vnd succession ² gebunden ˡ sein solte ˡ , wol vnderscheiden ᵐ , vnd auch durch
yede kirch selb mit iren obren bestellet werden solle. Jn ⁿ wie ᵒ vil dis vnd ire artickul
alle sechs betriffet, ist nichts | 192 ʳ | von inen fürgeschriben, in dem wyr vns
nit mit inen im grundt eins befinden.
Wie dan sie auch mit vns vberein kommen des anklagens halben der widerchristischen
praelaten vnd Bischouen, dann sie die auch mit dapfferem ernst anklagen des
verlassens ires ampts, verwüstens der kirchen, vervolgens des Euangeli ³ , mordens
der frommen diener des Euangeli, auch des Epicurischen lebens ⁴ , So finden wyr
vns auch in dem einig mit inen, wa sich die genanten Bischoue vnd praelaten mit jren
Stifften zu Christlicher lehre begeben wolten, das man jnen ettwas vffsehens vnd
mittschaffens vber die kirchen, deren diener, gerichte vnd gütter anbieten vnd zu
ordnen möchte. Jn dem allenn ᵖ (daran auch aller hafft ⁵ Christlicher Reformation
gelegen) q ist zwüschen vnseren lieben brüdern ʳ vnd vnß ein gantze einhelligkeit ⁶
im grundt der sachen.
k) von Bucer vor der Zeile erg.
l)–l) von Bucer über der Zeile erg. und eingewiesen.
m) danach von Bucer gestr.: werden.
n) gestr.
o) vor der Zeile erg.
p) von Bucer korr. aus: allem.
q) die Klammern von Bucer anstelle der Kommata gesetzt.
r) von Bucer über der Zeile erg. für gestr.: praeceptoren.
1. einfach, einhellig. Götze, S.61.
2. Übernahme der Rechte und Pflichten, Rechtsnachfolge.
3. Vgl. Ps 37,14.
4. des auf das Diesseitige und den irdischen Genuß bedachten Lebens. Vgl. dazu BDS 11,2,
S. 177, Anm.1; Lienhard, Croyants et sceptiques au XVI ᵉ siècle, S. 15–54; Maron, Martin Luther
und Epikur, S. 29–33 und passim.
5. Kern, Inbegriff. Frühneuhochdt. WB 7, Sp.858.
6. Einmütigkeit.