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MARTIN BUCERS FRÜHSCHRIFTEN
Dann der heilig geist komet gewißlich über uns, der vater erkennet uns
als seine geliebten kinder, aber gleich müssen wir an die prob ins an-
fechten und leiden, biß der sündtlich leyb gar hingenomen würt. Von
Aposteln würt auch nit gelesen, das sye mit eim andern eüsserlichen
tauff geteüfft seyen. Also ists kundtlich, das die zwölff menner zu Epheso, 5
dieweyl sye nichs vom heyligen geist, das ist dem rechten tauff Christi
wüsten, das sye auch nit mitt dem tauff Johannis teüfft waren, sonder
allein, wie der text sagt, auff den tauff Johannis, gleich als ob der wasser-
M1a tauff für sich selb sye etwas helffen solt. Deß | halb must sye der Apostel
auff Christum weisen und deßhalb ließ er sye auch auff in teüffen. 10
Darumb wissen wir nur zweierley tauff, einen mit wasser, mit solchem
hat Joannes geteüfft, der anfenger des neüwen testaments, die Aposteln
und alle Christen. Der ander ist mit dem Christus teüffet durch den
heylgen geist und das fewer, welchs eben der heilig geist ist, der die
sünd außbrennet und den innerlichen menschen reinigt und purgiert 15
wie das goldt. Und ist der eüsserlich wassertauff nichts dann ein zeichen
des innerlichen und geistlichen. Darumb er auff den namen Christi oder
im namen des vatters, suns und heilgen geists geben würt, da mit man
weyset auff den glauben und hoffnung des innerlichen tauffs, den
Christus, ja der vatter, sun und heilger geist volbringen, so lang diß 20
leben weret, dann also lang seind wir in sünden.
Darumb spricht auch Paulus Roma. 6 [3-4], das alle, die in Christum
Jesum taufft seind, seyen in seinem tod geteüfft, ja mit im durch den
tauff begraben, dann wer recht teüffet würt, der bekent, das er ein kind
des zorn sey, gantz unrein, glaube aber, Christus werd in von allen 25
sünden rein machen; das geschicht dann durch den todt Christi, dem
wir änlich werden müssen durch täglichs absterben unsers alten Adams,
das ist unser gantzen natur. Darein hat sich der geteüfft ergeben,
darumb würt auch in im der sünden todt müssen volkomen werden
und der gewisse halb des glaubens würt er schon jetz für todt gezelet 30
und als mit Christo begraben, das er nun me nur des newen und ewigen
lebens warte. Wölcher gewisse und Sicherheit halb der Apostel auch sagt
zun Gal. 3 [27], wievil ewer taufft seind, die haben Christum anzogen. Nun
hangen uns noch vil wüster lumpen und fetzen vom alten Adam an,
Mib so lang wir hie leben und seind noch weit davon, | das Christus unser 35
cleid154 sey, noch so wir solichs glauben, es werd uns werden, seind
darauff in seinem namen teüffet, würt es gewißlich geschehen. Darumb
wirs auch durch den glauben jetz haben, darauff dann die schrifft redt.
Also ists auß disem allen clar, das der eüsserlich wassertauff nichts
dann ein zeichen ist, des innerlichen, geystlichen tauffs, das ist der 40
reinigung von allen sünden, die wir glauben müssen, welche der geist
154. Christus als unser Kleid = Anziehen Christi Gal 3,27.
MARTIN BUCERS FRÜHSCHRIFTEN
Dann der heilig geist komet gewißlich über uns, der vater erkennet uns
als seine geliebten kinder, aber gleich müssen wir an die prob ins an-
fechten und leiden, biß der sündtlich leyb gar hingenomen würt. Von
Aposteln würt auch nit gelesen, das sye mit eim andern eüsserlichen
tauff geteüfft seyen. Also ists kundtlich, das die zwölff menner zu Epheso, 5
dieweyl sye nichs vom heyligen geist, das ist dem rechten tauff Christi
wüsten, das sye auch nit mitt dem tauff Johannis teüfft waren, sonder
allein, wie der text sagt, auff den tauff Johannis, gleich als ob der wasser-
M1a tauff für sich selb sye etwas helffen solt. Deß | halb must sye der Apostel
auff Christum weisen und deßhalb ließ er sye auch auff in teüffen. 10
Darumb wissen wir nur zweierley tauff, einen mit wasser, mit solchem
hat Joannes geteüfft, der anfenger des neüwen testaments, die Aposteln
und alle Christen. Der ander ist mit dem Christus teüffet durch den
heylgen geist und das fewer, welchs eben der heilig geist ist, der die
sünd außbrennet und den innerlichen menschen reinigt und purgiert 15
wie das goldt. Und ist der eüsserlich wassertauff nichts dann ein zeichen
des innerlichen und geistlichen. Darumb er auff den namen Christi oder
im namen des vatters, suns und heilgen geists geben würt, da mit man
weyset auff den glauben und hoffnung des innerlichen tauffs, den
Christus, ja der vatter, sun und heilger geist volbringen, so lang diß 20
leben weret, dann also lang seind wir in sünden.
Darumb spricht auch Paulus Roma. 6 [3-4], das alle, die in Christum
Jesum taufft seind, seyen in seinem tod geteüfft, ja mit im durch den
tauff begraben, dann wer recht teüffet würt, der bekent, das er ein kind
des zorn sey, gantz unrein, glaube aber, Christus werd in von allen 25
sünden rein machen; das geschicht dann durch den todt Christi, dem
wir änlich werden müssen durch täglichs absterben unsers alten Adams,
das ist unser gantzen natur. Darein hat sich der geteüfft ergeben,
darumb würt auch in im der sünden todt müssen volkomen werden
und der gewisse halb des glaubens würt er schon jetz für todt gezelet 30
und als mit Christo begraben, das er nun me nur des newen und ewigen
lebens warte. Wölcher gewisse und Sicherheit halb der Apostel auch sagt
zun Gal. 3 [27], wievil ewer taufft seind, die haben Christum anzogen. Nun
hangen uns noch vil wüster lumpen und fetzen vom alten Adam an,
Mib so lang wir hie leben und seind noch weit davon, | das Christus unser 35
cleid154 sey, noch so wir solichs glauben, es werd uns werden, seind
darauff in seinem namen teüffet, würt es gewißlich geschehen. Darumb
wirs auch durch den glauben jetz haben, darauff dann die schrifft redt.
Also ists auß disem allen clar, das der eüsserlich wassertauff nichts
dann ein zeichen ist, des innerlichen, geystlichen tauffs, das ist der 40
reinigung von allen sünden, die wir glauben müssen, welche der geist
154. Christus als unser Kleid = Anziehen Christi Gal 3,27.