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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Editor]; Neuser, Wilhelm H. [Editor]; Seebaß, Gottfried [Editor]; Strohm, Christoph [Editor]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 1): Frühschriften 1520 - 1524 — Gütersloh, 1960

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https://doi.org/10.11588/diglit.29138#0259
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GRUND UND URSACH

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fewer teüfft, tilcket die sünd und machet kinder gottes; der wasser tauff
ist desselbigen ein eüsserlich zeichen. Also saget Joannes: ich teüff eüch
mit wasser zu der busse, der aber nach mir komet, ist stercker dann ich etc.,
der würt eüch teüffen mit dem heilgen geist und mit fewer Matth. 3 [11]. Und
5 der herr selb Act. i [5]: Johannes hat mit wasser teüffet, ir aber solt mit
dem heilgen geist teüfft werden.
Es sol sich auch niemant befrembden lassen, das ich den tauff Joannis
der Apostlen und unserm tauff gleich achte, dann wir teüffen je gleich
wie Joannes und die Apostlen mit wasser; den andern tauff des geists
10 hat im Christus vorbehalten. Und wie Johannes teüffet mit dem tauff der Joannis, der Apostlen und
buß und saget dem volck, das sye solten glauben an den, der nach im komen solt, unser tauffist einer'
das ist an Jesum, das der Christus sey Act. 19 [4], also haltet es sich auch
mit dem Apostolischen und unserm tauff. Dann Petrus Act. 2 [38]
sagt zun juden: Thut buß und laß sich ein jegklicher teüffen auff den namen
15 Jesu Christi zu vergebung der sünd, so werden ir empfahen die gab des heilgen
geists, das ist, bekennet, das ir der buß bedörffen und last eüch teüffen
auff den namen Christi, das ist, mit eim glauben durch den namen
Christi vergebung der sünd zu erlangen, so werdt ir entpfahen die gab
des heylgen geists. Sehet, diß ist dann der tauff Christi, mit dem er
20 teüffet.
Und ob jemandt sagen wolt, hat doch Paulus die, so zu Epheso mit
Johannis tauff teüffet waren, wider teüffen lassen auff den namen des
herren Jesu Act. 19 [5 ], wie künde dann Johannis tauff und der Apostlen
einer sein? Antwurt: die |selbigen waren nit mit Johannes tauff, sonder L4b
25 auff Johannis tauff geteüffet oder zu Johannis tauff. Dann im kriechischen
stat es eis to ’Iwannou baptisma. dann sust hetten sye von Christo und
seinem tauff, der durch den geist beschicht, mer wissens gehabt. Nun aber
schreibt Lucas da selbet, das sye sagten: wir wissen nit, ob auch ein
heilger geist sey153. Joannes aber hatte jederman gesagt, wie nach im
30 komen wurde, der mitt dem heiligen geist und fewer teüffen würde.
Im 18. ca. Act. [24-26] würt gemelt vom Apollo, der allein von der
tauff Johannis wuste, do schreibt Lucas, das Aquila und Priscilla im den
weg gottes noch fleissiger außlegten, aber es würt nit gemeldet, das sye
in wider teüfft haben, wie wir solichs auch nit von den Apostlen lesen,
35 ja Christus, der alle gerechtigkeit wolt erfüllen und den tauff des newen
testaments entpfahen, hat gnug am tauff Johannis gehebt, mit wölchem
er dann bezeüget sein leiden, dadurch die sünd der welt, wölche er auff
sich genomen hat, wiewol er für sich selb on sünd war, müsten ab-
geweschen werden, damit er dann auch nit allein den eüsserlichen tauff
40 bestetigt, sonder vil mer anzeigt, wozu er dienen soll und was folgen,
so wir in mit glauben und erfüllung aller gerechtikeit wurden annemen.

153. Act 19,2.
 
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