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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 17): Die letzten Strassburger Jahre: 1546 - 1549 — Gütersloh, 1981

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https://doi.org/10.11588/diglit.30258#0429
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7. BUCER AN PFLUG

425

nae anteponenda consuetudini ets id, quod D[ominus] Iesus, qui es? ante omnes, dixit
et fecit, praeferendum Omnibus omnium hominum decretis et institutis.
Ista merito ac necessario perpendens et uersans ob oculos mentis in hac tanta causa, in
qua salus agitur tot myriadum Ecclesiarum paucula“ tantumv circaw doctrinam de
iustificatione* annotaui, de definitione iustificationis paulina et de fidei uiuae atque
regeneratricis, qua iustificationem in Christo percipimus, ui et natura, de fonteque,
origine et debito bonorum operum, quae omnia non dubito, sunt cum tua fide et senten-
tia congruere, ita si | 130a | admittantur permultis eo conductura, ut quae in proposito
libro de iustificatione tradita sunt, et certius cognoscant et libentius amplectantur.
Iam de Ecclesia, quanquam in eo loco insunt, quae uideantur haereseos uel schismatis
notare eos, qui non per omnia et sentiant et loquantur ut Rom[anus] Ponftifex] et qui
ipsum agnoscunt Episcopi sentiunt et loquuntur7, tarnen, quia hic Christus agnoscitur
Ecclesiae caput et Christi membra, omnes qui in catholico perseuerant consensu Euan-
gelij et sacramentorum, praetermisi hunc locum, nisi quod de quarta Ecclesiae nota8,
quam non intelligo, paucula commemini: Vbicunque quidemy | 72, 37b | Christi Eccle-
sia diffusa est, hoc est, quocumque in loco fuerint, qui in doctrina Euangelij et uero
sacramentorum disciplinaeque ecclesiasticae usu uere consentiunt, ibi Christiani agnos-
cendi sunt et suspicienda Ecclesia. Tum in quam arctum9 ea sit hodie coacta, ita nostris
peccatis exigentibus, uidemus. De Concilijs tantum adieci: si etiam concludant et defi-
niant ex Spiritu Sancto. Possunt enim legitime conuenire, qui postea, ut homines laban-
tur, ut in Sirmiensi10, Ephesino secundo11 et plerisque alijs Concilijs non paucis bonis
viris contigit, inter quos et sanctus Orosius impegit12.
De Rom[ano] Pontfifice] quid peto ultra ea, quae in libro Ratisbonensipariter peteba-
mus et illudz secuti Dfivinas] Scripturas, Traditionem Apostolicam authoritatemque
s) C; atque, korr. aus: et S. - t) add. S; fehlt C. - u) add. v. B. über der Zeile C.
v) korr. v. B. aus: circa C. — w) add. v. B. am Rand C.
x) folgt: tantum paucula S; gestr.: tantum paucula C.
y) korr. v. B. S; übern. C. - z) add.: petebamus S; fehlt C.
discesserit, seorsum vivere et spirare non potuit; vgl. Ep. 48 (ad Cornelium); CSEL 3,2, S. 607: Ut
ecclesiae catholicae radicem et matricem agnoscerent et tenerent.
7. Vgl. Mehlhausen, S. 61-63. D diesem Abschnitt ist nur von den Bischöfen die Rede, »<7?«’
regant populum« (S. 61); ARC 6, S. 318.
8. Quartum signum ecclesiae verae est, quod sit catholica et universalis. Mehlhausen, S. 67; ARC
6, S. 319, Z. 28f.
9. In übertrag. Sinne: die Nacht; vgl. K. Georges-. Ausführliches Handwörterbuch 1. Basel 1962.
Sp. 548.
10. Die 3. Synode von Sirmium (357), die ein arianisches Glaubensbekenntnis verfaßte; LThK 9,
Sp. 795. Vgl. die Historia ecclesiastica tripartita 1,5,8: Sciendum tarnen, quoniam Sirmio convenien-
tes episcopi paenitentia ducti sunt in expositione fidei Latina lingua prolatae. Post editionem nam-
que sibi eam contrariam iudicabant; CSEL 71, S. 228 und Harnack, A. 2, S. 250-256.
11. Die sog. Räubersynode (latrocinium Ephesinum, 449), wo Eutyches samt Anhang rehabili-
tiert wurde. Vgl. LThK 8, Sp. 1009E
12. Gemeint ist hier die Auseinandersetzung des Orosius mit Bischof Johannes von Jerusalem
um Pelagius und die Gnadenlehre (415). Vgl. RE 14, S. 493-495 und Benoit Lacroix: Orose et ses
idees. Montreal, Paris 1965. S. 36t. Möglicherweise denkt B. an Orosius’ Liber apologeticus, in dem
er sich gegen die Vorwürfe des Bischof Johannes (zu scharf) verteidigte.
 
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